Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

MIVA je uvezla prvi ružičasti prosecco na hrvatsko tržište

villa-sandi-prosecco-rose-g

Zagrebačka MIVA u Hrvatsku je uvezla prvi ružičasti prosecco. Riječ je o posve novoj kategoriji vina nastaloj na golemoj popularnosti prosecca. MIVA je uvezla Prosecco DOC Rose Ville Sandi

Konzorcij Prosecco DOC lani je službeno dopunio i utvrdio pravila apelacije kako bi uključio Prosecco DOC Rose. Odluka je jednoglasno odobrena u talijanskom Ministarstvu poljoprivrede i Nacionalnom odboru za vino. Prosecco rosato u Italiji se proizvodi se već godinama, tako da su se novim pravilima uvelike formalizirale već uvriježene prakse.

Da bi dobili oznaku Prosecco DOC Rose proizvođači će moraju zadovoljiti slijedeće uvjete: 

  • dopuštene sorte su glera i 10 do 15 posto crnog pinota
  • dopušteni urod je maksimalno 18 tona po hektaru za gleru, 13,5 tona po hektaru za crni pinot
  • crni pinot se mora proizvesti kao crno vino i mora dolaziti iz područja Prosecco DOC
  • pjenušac se proizvodi Charmat metodom, odležava u tankovima najmanje 60 dana
  • prodaja je dopuštena od 1. siječnja nakon godine berbe
  • boja pjenušca je ružičasta različitih intenziteta
  • dopušteni ostatak šećera je Brut Nature do Extra Dry
  • etikete moraju imati natpis Millesimato i oznaku berbe (najmanje 85 posto grožđa mora biti iz berbe na etiketi)

Prema procjenama Konzorcija, ukupna proizvodnja rose prosecca može dosegnuti 30 milijuna boca godišnje. Očekuju da će im rose povećati tržište za 15 posto. Do 2018. godine prodaja prosecca rasla je dvoznamenkastim stopama. Pristupačnim cijenama, bržom proizvodnjom, šarmantnim jednostavnim okusima i imidžem, prosecco je izborio dominaciju na tržištu pjenušaca.

Prije tri godine, na najjačim izvoznim tržištima Americi i Velikoj Britaniji prosecco je pretekao šampanjac. Te godine Talijani su izvezli 500 milijuna boca prosecca. Nakon toga usijedio je pad prodaje od 3 milijuna boca i 2019. šampanjac je ponovno preuzeo primat. Zatvaranjem restorana zbog pandemije korona virusa, šampanjac je izgubio 30 posto tržišta i 70 posto prodaje, kao i prosecco.

Novo raspoloženje nakon pandemije i ponovno otvaranje barova i kafića resetiralo je tržište i proseccu najavilo povratak. Neki kritičari ružičastog prosecca u Italiji tvrde da proglašavanje crnog pinota sortom koja  poboljšava pjenušac ugrožava identitet glere i talijanskih sorti te da je u propisima trebalo specificirati neku autohtonu crnu sortu poput Piave Raboso. Nekima se ne sviđa ni termin rosé, smatraju ga generičkim, netalijanskim i pitaju zašto se ružičasti prosecco nije mogao zvati rosato kao njegov prethodnik. Sudeći po interesu tržišta imidž prosecca ipak nije ugrožen, naprotiv. Prosecco je i sam vrlo široko definirao apelaciju kad je interes svjetskog tržišta za njihova vina počeo rasti. Danas se kao prosecco mogu prodavati pjenušci koji nemaju nikakve veze s izravnim terroirom i u tom, izrazito poslovno uvjetovanom kontekstu,. odluka da se odobri i kanonizira ružičasti prosecco sasvim je logična i ispravna.  Prosecco DOC Rose Ville Sandi na MIVA-inom web shopu prodaje se za 77,50 kuna.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.