
Prema službenim podacima o fiskaliziranim računima koje je je prekjučer objavilo Ministarstvo financija,u djelatnosti smještaja i usluživanja hrane i pića, promet je od zadnjeg tjedna veljače do početka svibnja ove godine bio čak 65 posto veći nego u istom razdoblju prošle godine. U zadjem tjednu veljače, podsjetimo, nisu radile ni terase.
Prošle godine potpuni je lockdown počeo krajem ožujka i trajao do 12. svibnja. Dakle, lani se smjelo raditi u većem dijelu trećeg mjeseca. Ove godine hoteli se nisu zatvarali, dok su kafići i restorani otvorili terase početkom ožujka. To znači da je samo na terasama i u hotelima bez mnogo stranih gostiju, ugostiteljska i hotelska intustrija zabilježila dvije trećine veći promet nego u istom razdoblju lani. Što se autoamtski prenijelo na industriju vina, piva, proizvođače mesa, ribare i mnoge druge.
Budući da su ovi podaci nesporni jer je riječ o fiskaliziranim računima, radi se o dosta senzacionalnom početku oporavka ugositeljstva i turizma koji je ,uostalom, vidljiv golim okom: službene statistike samo potvrđuju osobne dojmove i pojedinačne primjere.
U pondejljak je, recimo, luksuzni istarski hotel San Canzian imao prepuni parking, kao da smo usred ljetne sezone a ne u najmanje prometnom danu u tjednu početkom svibnja. Dva dana ranije na velikoj terasi Plavog podruma praktički nije bilo slobodne stolice. U utorak nam je, pak, vlasnik umaškog restorana Badi kazao da posao ide bolje od očekivanog. U srijedu smo zatekli Vladu Lisaka, vlasnika Carpaccia, kako mora odbijati rezervacije znancima i osobim prijateljima jer je restoran, s iznimkom par stolova u četvrtak navečer, već bio bukiran do kraja tjedna i za ručak i za večeru, i za ono popodnevno vrijeme između četiri i šest kad su restorani uglavnom prazni.
Istog dana oko jedan popodne i susjedni se Vinodol ispunio do posljednje stolice; puna je bila i mala Noelova terasa. Nekoliko dana ranije Filip Horvat pohvalio nam se kako je u jednom danu imao 25 rezervacija za ručak i četrdeset za večeru. Restorani očito rade fenomenalno, premda su otvorene samo terase i premda smo imali najhladniji i najkišovitiji travanj unatrag puno godina.
Kad bi restorani i kafići smjeli raditi i u zatvorenim prostorima, mogli bismo govoriti o renesansi hrvatske ugostiteljske industrije. Uz jedno veliko ali: situacija na jugu zemlje puno je lošija nego u Zagrebu, Istri i na Kvarneru. No, viša procijepljenost uz početak pune turističke sezone, daju Dalmaciji i Dubrovniku dosta razloga za optimizam.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.