
Vlado Krauthaker najvažniji je hrvatski privatni vinar uopće. Evo zašto. U ranim je devedesetima, dok scena malvazija još nije postojala i dok je Frano Miloš tek počinao buteljirati svoja prva vina, gospodin Krauthaker stvorio je snažan brand koji je godinama, a to traje sve do danas, postajao sve jači.
Krauthaker je prva i jedina privatna vinska etiketa u Hrvatskoj koja već tridesetak godina opstaje u komercijalnom i kvalitativnom vrhu. Plenković je mogao biti druga takva etiketa, ali se to uslijed poznatih tragičnih okolnosti nije dogodilo.
Drugo, Vlado Krauthaker diversificirao je svoj sortni portfolio više nego ijedna slavonska vinarija. Važno je, naravno, da je i u tome uspješan. Krauhaker danas vinficira i barolizirani nebbiolo i aromatični neuberger. On osvaja zlatne medalje za incrocio manzoni, dok graševina, naravno, ostaje čvrsti armirani stup njegova biznisa.
Treće, Krauthaker je jedini hrvatski privatni vinar koji se opsegom proizvodnje približio svijetu korporacijskih vinarija. Krauthaker u pojedinim berbama puni oko milijun litara vina u tri ranga kvalitete.
Kao vrhunski enolog, Vlado Krauthaker nije naivan kad je kvaliteta u pitanju. On vrlo dobro zna, i otvoreno kaže da veće površine vinograda nikad ne mogu dati vino iste razine kvalitete, jer grožđe ne dozrijeva jednako.
Krauthaker je preuzeo bordošku proceduru koja de facto nalaže punjenje još dva vina uz veliko vino. S Krauthakerom smo vrlo dugo razgovarali par tjedna poslije prvog lockdowna, na Esplanadinoj terasi Oleander.
Pričali smo, razumljivo, o posljedicama epidemijske krize na hrvatsku vinsku industriju. Najznačajniji slavonski vinar govorio je o tome kako će u 2020. morati drastično reducirati berbu i o troškovima koje donosi drastična zelena berba, jer ona zahtijeva najbolje, pa samim tim i najbolje plaćene berače koji moraju razlikovati što se smije skinuti a što se mora ostaviti na lozi.
Krauthaker je tog popodneva govorio o troškovima nabave skoro milijun novih buteljki za predstojeću berbu, kao i o nizu drugih važnih poslovnih elemenata o kojima javnost baš ne zna mnogo. Vinarija Krauthaker, dobtinica niza međunarodnih priznanja, dovoljno je snažna i velika da može preživjeti epidemijsku krizu. Evo, njihovih sažetih odgovora na naša pitanja o kriznoj godini.
Koliko su epidemijska kriza i sve njene posljedice utjecale na vaše poslovne rezultate?
Budući da nam je oko 80 posto prodaje zavisilo o HoReCi koja je u 2020. dvaput bila zatvorena, tako je i epidemijska kriza znatno utjecala na naš konačni poslovni rezultat na kraju godine.
Što su prošle godine bili vaši glavni kanali prodaje?
Bez obzira na zatvaranje HoReCe, ona je i lani bila najznačajniji segment u našoj prodaji. No, jasno je da smo se morali posvetiti i drugim modelima prodaje.
Kako je kriza utjecala na vaše poslovne odluke?
Neke smo investicije prebacili na 2021. a neke na 2022. godinu jer zasad nije jasno što će se događati u 2021. Srećom, nismo nikoga otpustili.
Kako biste opisali vašu strategiju preživljavanja u kriznim godinama?
Naša strategija je povećanje produktivnosti, maksimalno smanjivanje troškova u svim segmentima proizvodnje i prodaje, ali o maksimalna posvećenost tržištu i traženju novih načina prodaje.
Je li fokusiranje na izvoz trajno i održivo rješenje?
Izvoz je sigurno jedno od dugoročnh rješenja za stabilnost naše vinarije, ali na izvozu treba još puno raditi. Hrvatska tek treba biti prepoznata kao relevantna vinska zemlja, što je neophodno da bi naši vinari ostvarili zadovoljavajuće rezultate na međunarodnim tržištma.
Može li hrvatska vinska industrija preživjeti još jednu kriznu godinu poput 2020.?
Svi se nadamo da nećemo morati razmišljati o tom pitanju.
Kako hrvatsku proizvodnju vina učiniti dugoročno profitabilnom i održivom?
Jedno od rješenja je brendiranje Hrvatske kao vinske zemlje, sa svim njenim regionalnim specifičnostima. Vinska industrija mora učiniti važan korak u educiranju osoblja u restoranima, mora blisko surađivati sa sommelierima… Moramo se postaviti i predstaviti kao autentična vinska zemlja.
Jesu li medalje na velikim međunarodnim natjecanjima, poput Decanterovih Svjetskih nagrada, utjecale na prodaju vaših vina?
Svako takvo priznanje prvo je potvrda vinaru za njegov trud, a zatim i pomoć u prodaji vina.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.