U petak navečer u našem susjedskom Sparu u Banjavčićevoj ulici prvi put smo vidjeli boce talijanske mineralne vode S.Pellegrino. Ovaj je brend već godinama prisutan na hrvatskom tržištu, ali se dosad mogao dobiti u restoranima, barovima i hotelima. DM je bio jedini trgovački lanac koji je distribuirao S.Pellegrino. Sada se S.Pellegrino prodaje u Sparu i u Konzumu.
S.Pellegrino je brend usmjeren prema gastronomskom tržištu. Glavni je sponzor World’s 50 Best Restaurants, jednog od dva najutjecajnija restoranska izbora na svijetu. S.Pellegrino se nalazi na listama velikog broja europskih restorana i barova, kao i u većini hrvstakih fine dining restorana i vrhunskih hotela. Voda je jako zasićena mineralima ali nije odveć snažno gazirana i nije slana, što su bili neki od njenih glavnih argumenata pri ulasku na svjetsku gastronomsku scenu.
S.Pellegrino je voda iz prastarih izvora San Pellegrino Terme u provinciji Bergamo u Italiji, koji su bili poznati još krajem 14. stoljeća. Vlasnik brenda, tvrtka Sanpellegrino od 1997. je dio Nestlea, ali je proizvodnja zadržana u San Pellegrino Termama u Bergamu. Zanimljivo je da su prve analize vode S.Pellegrino rađene još 1782. godine i da su nove analize pokazale gotovo isti sastav i čistoću kao onda kada su liječnici ljude slali u njihove terme radi zdravstvenih efekata vode.
Godine 1900 San Pellegrino Terme postale su resort s kockarnicom, termalnim kupeljima i hotelom. Terme je 1760 utemeljio Pellegrino Foppoli. Već na samom početku 20. stoljeća voda iz San Pellegrina izvozila se u cijeli svijet. Kad je kraljica Margherita posjetila terme 1905. novinari su zapisali da su najvažnija izvozna tržišta Europa, Kairo, Tangiers, Šangaj, Kalkuta, Sydney, Brazil, Peru i Amerika. Vodu su počeli karbonizirati negdje u to doba, kako bi spriječili razvoj bakterija tijekom dugih plovidbi. Proizvodnju su godinama vodile isključivo žene, sve do prve mehanizacije 1930-tih. Velika modernizacija tvornice započela je 1961. kad je tvrtka Sanpellegrino počela proizvoditi mineralnu vodu u bocama i druga pića poput Aranciate i Chinotta, koje prodaju i danas.
Tijekom talijanske okupacije Etiopije proizvodnja je potpuno preusmjerena za potrebe talijanske vojske, iako su se vlasnici protivili Mussolinijevoj politici. Ratne godine Sanpellegrinu su donijele dramatičan rast prihoda i omogućile razvoj za poslijeratno razdoblje. Firmu je 1997. kupio francuski Perrier Vittel i tako je ušla u sastav Nestléa. Pametan marketing temeljen na boljim vrijednostima svjetske gastronomije, čuvanja originalne kvalitete i ulaganje u tehnologiju koje im je omogućilo da odgovore na sve sofisticiranije zahtjeve publike, S.Pellegrino su podigli do liderske pozicije u segmentu gastronomskih mineralnih voda.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.