Zagreb Burger Festival naposjećeniji hrvatski food festival nije postao samo zato što su se prvi dosjetili organizirati festival hamburgera, jednog od najpopularnijih jela uopće. Ljudi vole hamburgere, to nije sporno. Lani je osam od deset dana koliko je trajao festival padala kiša, a kućice je posjetilo oko 170.000 ljudi. Redovi su se stvarali i u dane kad je ljude pred kućicama zasipala tuča. No, Zagreb Burger Festival najposjećeniji je postao zato što je uspio spojiti tri važne stvari: trend golemog rasta potražnje za casual formatima i jedenju vani, u društvu, u opuštenoj atmosferi, trend rasta hrvatske, a posebno zagrebačke restoranske scene, i originalnost ponude. Kućice na Strossmayerovom trgu drugačije su nego na drugim festivalima, ima dovoljno mjesta za sjedenje, dovoljno prostora i zabave za djecu, glazba je dobra, energija još bolja, i najvažnije, restorani i barovi koji žele zakupiti kućice moraju osigurati atraktivnu ponudu koje nama drugdje.
Hrvatski su restorateri brzo shvatili financijske i promocijske prednosti food festivala i od Adventa, preko Foodballerke do Burger Festivala, svake godine sve jače grizu. Iz sezone u sezonu također se sve jasnije pookazuje da su masovni festivali, kao vrlo zahtjevna forma prodaje, biznis za veće, bolje organizirane i financijski stabilnije restorane i franšize, dok manji restorani, posebno oni koji nisu iz Zagreba, nastupe jednom ili dva puta da bi se promovirali ili pokušali nešto brzo zaraditi.
Taj se trend sve jasnije vidi i na Zagreb Burger Festivalu, koji iz godine u godinu diže ljestvicu, što je četvrti faktor njegove uspješnosti. Ove godine tako pivski sponzor više nije industrijska nego craft pivovara, Garden Brewery. U kućice će useliti šest novih restorana i barova. Najveća novost svakako je varaždinska Đurina Hiža, mesni restoran s omanjom sljedbom među zagrebačkom publikom, koji će donijeti jedan klasični i burger od divljači. Novi ulazi su još Kaschetta, Good Food, Cellar Grill, Burger Bar i Garden Kitchen & Bar.
Nekoliko većih izlagača ove godine će pored svoje stalne festivalske ponude otvoriti pop-upove sa specijalnim hamburgerima. Pulska franšiza Mason Burgers & Stuff, čija je kućica lani proglašena najboljom na Zagreb Burger Festivalu a ove godine nastupa sa šest burgera, pop-up će otvarati svaki treći dan. U posebnoj ponudi bit će TeranB, burger od govedine odležane u Matoševićevom teranu s crumbleom od pršuta i kompotom od luka pikliranog u teranu, Dimljeni Smoky Dolac s govedinom dimljenom u odležavanju, majonezom od pancete i dimljenim sirom od kumica, zatim Dux Burger u krumpirovom tijestu od čiste govedine s majonezom od suhih rajčica, Butter Burger od sitno mljevene govedine u briocheu s ribanim crnim tartufom i burger od škampa s breskvom i bijelim kimchijem.
https://www.facebook.com/ZgBurgerFestival/photos/a.1765611623681885/1959808017595577/?type=3&theater
Pop-upove su najavili i El Toro i RougeMarin. El Toro će pored svog Supremea s guacamoleom i black angus chuck rolla s tomatillom u stalnoj postavi, u svakom pop-upu raditi drugi burger. Prvi dan na redu je Double Burger od iberica i black angusa, tri dana kasnije Fresh Lamb od janjetine i na kraju Crab Burger. RougeMarin još nije objavio svoju listu, ali zna se da će imati pop-up svaki dan.
Jedna od najpopularnijih kućica s lanjskog Burger Festa, splitski Toto’s, vraća se na Strossmayerov trg sa svojim dosta traženim vegetarijanskim burgerom i pomfritom od batata. Na 50 A Champagne & Burger Bar ove godine ići će se zbog egzotičnih okusa, azijskih i bliskoistočnih, jer su najavili svoj Seoul burger s kimchijem i janjeći burger s halumi sirom, baba ganoushom i humusom s lješnjakom.
Zagrebački bistro Pod zidom nastupa zajedno s Matom Jankovićem, koji će raditi istarski, dalmatinski i slavonski burger, a BarbaQ bi ove godine trebao predstaviti novi model smokera specijaliziranog za hamburgere.
Velikim industrijskim brendovima, koji silno žele ući na ovo tržište, food festivali su se očito pokazali vrlo efikasnim kanalom, jer na njima mogu nastupati s različitim konceptima ciljanima na festivalsku publiku. Na ovogodišnjem Zagreb Burger Festu Ledo će, primjerice, otvoriti Ice&Fries, na kojoj će prodavati razne vrste pomfrita i sladolede (Ledo je najveći hrvatski proizvođač smrznutog povrća i sladoleda), a Jamnica gemišt bar.
Na festivalu će se ponovno moći probati Špirini zagorski burgeri, Maredovi hamburgeri s lokalnim sezonskim dodacima; šalšom, ciklom i koromačem, kremom od lješnjaka, zatim Jameson s hamburgerima s whiskeyem i drugi.
https://www.facebook.com/ZgBurgerFestival/photos/a.1954843738092005/1954843874758658/?type=3&theater
Početak Burger Festa će ponovno obilježiti Volim Ljuto natjecanje u jedenju ekstremnih čilija Okršaj ljutomana, i publika će ponovno birati najbolje kućice i hamburgere. Ove godine Zagreb Burger Fest najavljuje i aplikaciju preko koje bi gosti koji ne žele čekati u redovima mogli naručiti burgere preko mobitela i podignuti ih kad budu gotovi, a dosta veliki korak naprijed napravili su i u glazbenom dijelu, s lineupom koji predvode Huey Morgan i Kenny Dope.
ZAGREB BURGER FESTIVAL
13-23. rujna 2018.
Strossmayerov trg
LINEUP El Toro, 50 A Burger&Champagne Bar, Good Food, Mason Burgers&Stuff, BarBaQ, Đurina hiža/Meat the King, Cellar Grill, RougeMarin, Submarine, The Burger Bar, Burger Factory, The Garden Bar&Kitchen, Pod zidom, Kascheta, Toto’s Burger Bar, Kitchen&Grill Plac, Maredo Grill i Špiro.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.