Lidl u Essexu u Velikoj Britaniji 26. kolovoza je oglasio sniženje prosecca. Sanduk od 6 boca umjesto za 30 funti prodavao se za dvadesetak funti ili nevjerojatne 3.3 funte (26,5 kuna) po boci. Red se pred supermarketom stvorio prije otvaranja. Kao što je poznato, Velika Britanija je jedno od tržišta koja predvode histeriju oko prosecca. Ta talijanska voćna, slatkasta i lagana, masovno industrijski proizvedena pjenušava vina prijateljskih cijena, postala su jedno od najvećih komercijalnih čuda u povijesti vinske industrije. Ove godine prosecco je po prodaji prvi put pretekao jeftinije šampanjce. Direktor Vinexpoa Guillaume Deglise na proljeće je izjavio da će se prema njihovim procjenama do 2020 prodavati više od 412 milijuna boca prosecca godišnje. U idućih pet godina očekuje se rast prodaje od 36 posto, čime prosecco postaje najprodavanije pjenušavo vino svih vremena, a Talijani preuzimaju 9,2 posto udjela na svjetskom tržištu pjenušaca. Najveći rast prodaje, od 17 posto godišnje, prosecco bilježi u Velikoj Britaniji. Tamošnji analitičari tržišta tvrde da se suočavaju s nezabilježenim fenomenom da mlada generacija kupaca, u dobi od 18 do 24 godine, prosecco tretira kao drogu. Čak 97 posto mladih koji piju redovno pije prosecco i ponašaju se kao da su ovisni o njemu. Upravo ta skupina pokreće rast potražnje za ovim vinom.
S obzirom na sve to, Lidl nije očekivao ništa manji interes kupaca za svoje sniženje Allini prosecca od redova pred vratima. Problem je nastao kad je šef trgovine morao izići pred ljude koji su satima čekali na svoje jeftine mjehuriće (neki su došli večer prije i spavali pred vratima), i reći im da Lidl ima samo jednu paletu, pa oni koji dođu na red mogu kupiti samo jedan sanduk. Ostalima se ispričao što neće moći kupiti prosecco. Kupci su već tada počeli dizati glasove, ali prava frka izbila je nakon 10 minuta koliko je trebalo da se sav prosecco rasproda. Ljudi su, navodno, prepoznali jednog lokalnog ugostitelja za kojega tvrde da drži ilegalni pub u mjestu, a u Lidl je doveo 36 svojih kompanjona i pokupio skoro sav prosecco. Počelo je naguravanjem i bijesnim psovkama, a preraslo u masovnu tučnjavu koju je uspjela smiriti tek policija. U bolnicu je prevezeno dvadesetak ozlijeđenih, troje u kritičnom stanju, a uhićeno je pet osoba. Lidl je sniženje prosecca oglasio nekoliko dana prije kolovoškog Bank Holidaya i dugački redovi stvorili su se ispred svih supermarketa gdje se vino prodavalo. Pred većinom je, srećom, sve prošlo mirno.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.