
Švedska tvrtka Astrid Lindgren AB pred posebnim je sudom u Stockholmu zatražila poništenje živoga koje u Europskoj uniji koristi hrvatska tvrtka Pipi Beverages d.o.o., proizvođač slavnog Pipija. Pipi brend postoji već više od 50 godina i sada je došao na radar tvrtke koja se brineza ostavštinu Astrid Lindgren, spisateljice i autorice genijalne dječje knjige Pipi Duga Čarapa. Astrid Lindgren umrla je 2002, u 94 godini. Sama je 1998. osnovala tvrtku koja će brinuti za njena intelektualna prava, a danas je vodi njena unuka.
Prema švedskim medijima, problem je u tome što je Astrid Lindgren zaštitila žig Pippi kao brend bezalkoholnog pića koje se prodaje u tematskom parku Svijet Astrid Lindgren u Vimmerbyju, njenom rodnom mjestu na jugoistoku Švedske. Osim za sokove, brend obuhvaća i sladolede, slatkiše i druge prehrambene proizvode. U Pipiju kažu da su iznenađeni informacijama iz švedskih medija.
Tvrde da splitski Pipi i švedski Pippi nisu konkurentni ni u jednoj djelatnosti i da zato ne mogu biti su sukobu ni na jednom tržištu. Pipi podsjeća da postoji duže od 50 gdina i da je prve žigove PIPI registrirao još 1980-tih, otkad inače pamtimo njihove legendarne reklame s Anom Sasso. “Žigovi brenda uredno su registrirani na brojnim tržištima, uvijek u relevantnim klasama koje odgovaraju našoj djelatnosti, a naši proizvodi su označeni i promovirani sukladno tim registriranim žigovima”, izjavili su iz Pipija za index.hr.
Dodaju da im nikad nije bila namjera koristiti brendove Astrid Lindgren niti ugrožavati njeno naslijeđe, a nitko dosad nije ni osporavao njihove žigove, pa ni Astrid Lindgren dok je bila živa. Osnova za traženje švedske tvrtke da se hrvatski žig Pipi poniošti je da on stvara veliku mogućnost zamjene i zabune, razlikuje se samo u jednom slovu od njihovog a izgovara isto. Smeta im i što Pipi ima seksi prizvuk, smatraju da izaziva negativne asocijacije na Astrid Lindgren i Pipi Dugu Čarapu.
“Ne postoji opravdan razlog zbog kojeg bi se takvo parazitiranje na ugledu žigova Astrid Lindgren trebalo prihvatiti”, stoji u tužbi koju su podnijeli u Stockholmu. U Pipiju uzvraćaju da je njihova Pipi uvijek imala jedinstveu priču i da vizualno ne podsjeća baš na Pipi Dugu Čarapu, posebno zadnjih desetak godina kad je prikazuju kao djevojku a ne djevojčicu. Razlog zašto je Pipi došao na radar tvrtke Astrid Lindgren vjerojatno je njihov agresivnijii ulazak na EU tržišta zadnjih godina koji je povećao prodaju i suradnju sa stranim brendovima, smatraju u Pipiju.
“Ostajemo vjerni svojoj dalmatinskoj tradiciji i mindsetu koji je postao sinonim za opušteno stanje uma puno šire od Hrvatske jer je toliko snažan i autentičan da se svatko s njim može poistovjetiti. To je naš najveći brend”, prenosi Index Pipijevu izjavu. Pipi je izmišljen u Dalmaciju vino, koje su 2016. kupili Marinko Zadro i njegov unuk Luka Diel Zadro. Danas ga distribuira Pipi Beverages d.o.o. iz Splita.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.