
Sinoć smo, uz How I Met Your Father, neuspješni spin-off legendarne serije Kako sam upoznao vašu majku, otvorili orahovački liker od višnje Martin Albus. Uz sitcome nam se katkad pije nešto slatko.
Višnjevac Martin Albus naglašeno je voćno piće, s jakim okusima i aromama crnih višanja, na pozadini koštica od višanja i badema, te s finim balansom kiseline, alkohola i slatkoće. Premda na web stranici Martin Albus piše da se Višnjevac Martin Albus treba servirati na 14 do 18 stupnjeva, mi smo ga natočili ravno iz hladnjaka, što znači da smo ga pili na nekih četiri ili pet stupnjeva.
Zašto? Zato što su likeri prirodno slatka pića, kojima se po tehničkoj definiciji mora dodavati šećer, a niska temperatura smanjuje osjećaj šećera, pojačava dojam svježine i dodatno naglašava voćnost.
Ovaj jako fini liker popili smo uz Tulakalum; jako ekspresivnu, 75-postotnu Valhroninu čokoladu s Belizea, prepunu okusa kiselkastog tamnog voća koje se efektno složilo s višnjama i slatkim bademima iz Višnjevca.
Višnjevac Martin Albus ove je godine dobio dva relevantna međunarodna priznanja; srebrnu medalju na londonskom International Wine and Spirits Challengeu i srebrnu medalju na francuskom Concours International du Lyon. Što, međutim, nisu najviše nagrade koje su dosad osvojili likeri i Martin Albus. Liker od lješnjaka na IWSC-u je nagrađen zlatnom medaljom s fenomenalnih 99 bodova.
Likeri Martin Albus relativno su novi proizvod, što visokim internacionalnim priznanjima daje dodatnu težinu. A ni Martin Albus nije osobito star brend. Martin Albus nastao je kao premium izdanje vinarije orahovaca. Ime je dobio prema prestižnim vinogradarskim položajima Martin i Albus, koji su, opet, nazvani u čast pokretača vinarstva u orahovačkom kraju: Martin Nagy krajem 19. stoljeća izgradio je stari orahovački podrum, gdje i danas odležavaju frankovke Martin Albus, dok je Albus bio lokalni veleposjednik koji se bavio i vinogradarstvom.
Vina Martin Albus pojavila su se na tržištu 2021. godine, s tim da najstarije vino iz prve serije, zaista izvrsna frankovka, potječe iz berbe 2017. U protekle su četiri godine vina Martin Albus osvojila više međunarodnih priznanja i ušla na vinske liste brojnih restorana i hotela, jer u premium segmentu isporučuju izvanrednu vrijednost za novac.
Frankovka Martin Albus u Vrutku košta manje od 11 eura, što je čini vjerojatno najboljom vrijednošću za novac među svim hrvatskim crnim vinima. Sauvignon blanc, naše najdraže bijelo vino iz edicije Martin Albus, tek je pola eura skuplji, koliko košta i Martin Albus Zeleni silvanac (sorta zeleni silvanac trademark je Vinarije orahovaca). Hrskavi, suhi rose košta manje od devet eura.
Logično je da je s takvim odnosom cijene i kvalitete Martin Albus vrlo brzo postao snažan nacionalni brend. Pa je još logičnije da je PP Orahovica počela razvijati brend i prema destilatima. Tržište destilata, osobito likera, u Hrvatskoj kontinuirano raste. Pod imenom Martin Albus danas se buteljiraju četiri likera: Višnjevac, liker od lješnjaka, liker od zelenih oraha i liker od crnog vina.
Neovisno o internacionalnim uspjesima likera od lješnjaka i Višnjevca, nama je organoleptički najzanimljiviji liker od zelenih oraha, jer zaista miriše na zelene orahe. Prave zelene orahe netom ubrane sa stabla, a ne na aromu zelenih oraha kao mnogo druga pića ili slatkiši koji se pozivaju na zelene orahe.
Likeri Martin Albus primjer su uspješne ekstenzije brenda, što se na hrvatskoj sceni vina i jakih pića ne događa baš često. A Višnjevac Martin Albus ovih bi dana trebalo posluživati uz deserte od kestena s čokoladom: škrobna slatkoća kestena podcrtana čokoladom slasno se slaže s voćnom kiselinom višanja.
Kult Plave Kamenice zalaže se za razumno, odgovorno i umjereno konzumiranje alkoholnih pića, isključivo punoljetnih osoba
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.