
Hrvatska gospodarska komora lansirala je prvu kampanju Kupujmo hrvatsko još pradavne 1997., samo dvije godine poslije završetka Domovinskog rata. Javnost je uglavnom kritizirala i ismijavala Kupujmo hrvatsko.
Toj se paroli predbacivala autarkičnost, anakronost, nerazumijevanje suvremenih gospodarskih tokova koji su nužno internacionalni, a nisu nacionalni, i tome slično.
No, slogan Kupujmo hrvatsko preživio je do danas, a u ovim se godinama hladnih, hibridnih i fizičkih ratova i obnove carinskih zidova Kupujmo hrvatsko doima doslovno avangardnim. O tome svjedoči i činjenica da Europska unija priprema kampanju koja se može shvatiti i kao Kupujmo europsko. Riječ je o logičnom odgovoru na američke carinske ucjene i stalnu, sve bezobrazniju dumpinšku azijsku proizvodnju.
Naizgled, kampanja Kupujmo hrvatsko doživjela je povijesni trijumf. Nažalost, kampanja Kupujmo hrvatsko doživjela je i povijesnu katastrofu. Kupujmo hrvatsko doživjelo je katastrofu zato što više nemamo što kupovati. Doslovno. Uzmimo za primjer kruh i brašno. Hrvatska može biti samodostatna u proizvodnji brašna, što je Vlada ispravno ponosno isticala tijekom lockdowna, kad se samodostatnost u agraru tretirala kao pitanje državne sigurnosti. Kakvo je stanje danas?
Danas Hrvatska uvozi svaki drugi kruh koji se prodaje u našim trgovinama, a trgovci na kruh obračunavaju 40-postotnu maržu, najvišu na nacionalnom tržištu prehrambenih proizvoda. Istodobno, stalno raste i uvoz brašna, pa sada uvozimo oko 50 tisuća tona brašna iz Mađarske i 10 tisuća tona iz Srbije. Kruh i brašno najdrastičniji su primjeri, ali svi znamo da slični trendovi vrijede u svinjogojstvu, voćarstvu, povrtlarstvu i mliječnom stočarstvu. Hrvatska uvozi i vrlo mnogo ribe, premda izvozi velike količine ribe.
I što onda ostaje pod egidom Kupujmo hrvatsko: luksuzni proizvodi poput odležanih steakova, kvarnerskih škampa i autentičnog maslinova ulja, nešto malo artizanskih sireva, kuleba, srdele i mandarine.
Hrvatske Vlade u trideset godina nisu uspjele osigurati uvjete za visokokomercijalni razvoj hrvatske poljoprivrede. I zato je Kupujmo hrvatsko postao najgori slogan u povijesti naše prehrambene industrije. Kupujmo hrvatsko svakodnevno nas upozorava da ima sve manje i manje hrvatskih proizvoda koje možemo kupiti.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.