Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

UZ NETIPIČNO PAMETNU REKLAMU Ersteov spot s Merlom, Lively Roasters i Prostoriom pokazuje kako izgleda dobro artikulirani brending

Lively Roasters jedna je od najjačih hrvatskih pržionica i distributera posebnih kava, koja upravo otvara kafić, bar i restoran Cynic u povijesnoj zgradi Drage Iblera u Martićevoj 13 u Zagrebu. Prostoria je jedan od najuglednijih hrvatskih dizajnera namještaja i interijera. Merla je brend posteljine Tvornice tekstila Trgovišće, koja svojim ubrusima opskrbljuje neke od najboljih svjetskih hotela i restorana, uključujući londonski Ritz, gastrotainment lanac Hakkasan i restorane Gordona Ramsaya, kao i Nav, Pelegrini i niz prestižnih hrvatskih restorana.

Što je zajedničko Merli, Lively Roastersu i Prostoriji? Oni ne predstavljaju mainstream hrvatskog biznisa. Oni su specifični, originalni, napredni i ekscentrično uspješni u svom poslu. Ersteova reklama Sasvim je normalno ludo voljeti svoj posao, s Merlom (TTT), Prostoriom i Lively Roasters, koja se ovih dana često prikazuje na nacionalnim televizijama i na internetu, primjer je inteligentne afirmacije vrijednih brandova koji ne pripadaju srednjoj struji hrvatskog poslovnog svijeta.  

Afirmacija specifičnih, originalnih poslovnih modela i vrijednih proizvoda, koje povezuje i njihov veliki doprinos dizanju razine gastronomije što nas ovdje posebno zanima, sjajna je reklama za Erste, koji očigledno kreditira te tri tvrtke. No, riječ je o jednako vrijednoj propagandi za Merlu, Lively Roasters i Prostoriu.

Mario Popić, Merla (Tvornice tekstila Trgovišće)

Uzmimo Merlu kao tipičan primjer ovog dvostrano veoma uspješnog PR-a. Merla je, ponovimo, linija posteljine Tvornice tekstila Trgovišće. Tvornica tekstila Trgovišće, smještena u Zagorju, rodnom mjestu predsjednika Franje Tuđmana, zapošljava stotinjak radnika. Tvornica tekstila Trgovišće uspjela je na svjetskoj sceni: ona stalno surađuje s nekima od najboljih hotela i restorana na svijetu, o čemu, primjerice, svi hrvatski vinari, sirari i pršutari mogu samo sanjati, i to iz daljine.  

Marko Brajković, Lively Roasters

TTT sama tka materijal za svoje ubruse, stolnjake, plahte i jastučnice. TTT je jedna od rijetkih preostalih tkaonica u ovom dijelu Europe: skoro svi drugi proizvode svoj asortiman od već gotovih materijala. Utoliko je TTT kulturno i gospodarski avangardna tvrtka, koja je sada, kroz Ersteovu reklamu, doživjela odgovarajuću, preciznu, vrlo masovnu javnu prezentaciju; TTT-u i Merli nije se moglo dogoditi ništa bolje nego da se nađu u društvu s hipsterskim Lively Roastersom i visoko sofisticiranom Prostoriom.

Iva Šilović, Prostoria

TTT, odnosno Merlu, u spotu predstavlja direktor Mario Popić, Merline kolekcije povremeno dizajnira svestrano talentirani Saša Šekoranja. No, Ersteova reklama za Merlu, Lively Roasters i Prostoriu uistinu, i to strateški, koristi i Ersteu. 

Prostoria je sama napravila proboj na još težem tržištu i upisala Hrvatsku na kartu najboljeg svjetskog dizajna namještaja. S dva salona u Chicagu i golemom količinom stručnosti koju je razvila u 12 godina koliko postoji. Prostoria od prvoga dana djeluje ne samo kao zasebna firma, već kao platforma za povezivanje hrvatske dizajnerske industrije i sama povezuje razilčite segmente biznisa s kojima surađuje. Prostoria je jedan od globalno najuspješnijih hrvatskih brandova i važan zamašnjak razvoja u Hrvatskoj.

Lively Roasters edan je od pionira hrvatske scene specialty kava, koja je svojevrsni fenomen. Zagreb za svoju veličinu i stupanj gastronomskog razvoja ima nevjerojatno kvalitetnu scenu kave, koja je u zadnjih desetak godina proširila utjecaj na cijelu Hrvatsku. Lively Roasters je Prostorijin vršnjak, godine 2013. osnovali su ga Marko Brajković i Oliver Oljica, koji su tada procjenjivali da će tržište do 2025. narasti više od 20 posto. Raslo je puno više, a Lively Roasters je postao jedan od najraširenijih i najjačih brendova na tržištu posebnih kava.

S ovim izborom aktera, Erste je napravio jednu od najefektnijih imidž kampanja u Hrvatskoj posljednjih godina, u kojoj se etablirana, velika banka (“big bad wolf”) promovira kao pouzdani partner modernim, nekonvencionalnim tvrtkama. Erste je i ranije pokušavao sa sličnim reklamnim serijalima, ali dosad nije imao ovako originalan i relevantan izbor partnera. Sad su tisuću posto pogodili. Ersteovi spotovi s Merlom, Lively Roasters i Prostoriom predstavljaju ugodnu, pametnu i nedvojbeno uspješnu promjenu trenda u hrvatskoj marketinškoj industriji.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.