
Campari i Imbibe Magazine najavljuju 13. globalni Negroni Week, tjedan u kojem ćemo slaviti Negroni kao najpopularniji klasični koktel i Campari kao jedno od najvažnijih jakih pića u povijesti i fenomenalnu aperitivo kulturu koja je zadnjih deset godina značajno obogatila naše navike i barska iskustva.
Ove godine Negroni Week održat će se od 22. do 28. rujna. Barovi koji žele sudjelovati u Negroni Weeku mogu se prijaviti do 19. rujna naglobalnoj web stranici Negroni Weeka. Prihodi od Negroni Weeka idu u humanitarne svrhe, ove godine globalni partner je Slow Food, poznata organizacija koja promiče održiviji prehrambeni sustav.
Negroni Week najpoznatija je manifestacija u barskoj industriji, s razlogom. Campari je jedan od najprepoznatljivijih brendova na svijetu. Negroni je, pak, od početka revivala craft koktela globalno uvjerljivo najprodavaniji klasični koktel.
Negroni Week su 2013. pokrenuli Campari i Imbibe Magazine vodeći svjetski časopis o koktelima i pićima, kao prvu globalnu grassroots kampanju posvećenu jednom koktelu. Počeo je skromno s samo 120 sudionika u barovima u Americi, koji su prikupljali humanitarne donacije. Već iduće godine Negroni Week je eksplodirao. Proširio se na više od 1300 barova u cijelom svijetu i postao najveća dobrotvorna inicijativa u globalnoj industriji pića. S godinama je Negroni Week evoluirao u veliki godišnji event u kojem sudjeluju tisuće barova i restorana, sa stotinama tisuća klasičnih i kreativnih varijacija Negronija.
Lani je u Negroni Weeku sudjelovalo više od 13 tisuća barova u 90 zemalja, koji su skupili 600 tisuća dolara za stipendije mladih profesionalaca u ugostiteljstvu i 17 društvenih projekata. U industriji pića ne postoji sličan projekt. Negroni Week do danas je prikupio više od pet milijuna donacija i nastavlja širiti lifestyle i kulturu pića koji su inspirirali Campari i Negroni. U Hrvatskoj se Negroni Week održava u 50-tak barova, a ove godine svi zainteresirani mogu se prijaviti za sudjelovanje do 19. rujna.
U svijetu klasičnih bittera Campari nije samo najjači brend već sinonim za bitter. Kad barmen pomisli na bitter najčešće poseže upravo za crvenom bocom, ne samo u Hrvatskoj. Kokteli poput Negronija praktično su nezamislivi bez Camparija, a buteljirana Campari Soda jedno je od najpopularnijih blago alkoholnih pića u Italiji. Campari je 1860 u Novari kreirao Gaspare Campari, supersposobni barmen i poduzetnik, jedan od važnih aktera tada vrlo živahne talijanske barske scene.
Campari je tražio piće koje će biti istodobno sofisticirano i prepoznatljivo, a barmenima omogućiti da jednostavno naprave aperitive koji će postati hitovi. Kombinacija kore gorke naranče, bilja, začina i rabarbare, Campari je od početka bio fenomen; bitter dotad neviđenog odvažnog okusa i s karakterom likera odmah je postao popularan. Talijanima se svidio njegov iznimni balans gorčine,začinskih nota i slatkoće, a Gaspare Campari brzo je shvatio potencijal svog izuma. U Milanu je 1867. otvorio Caffé Campari koji je odmah postao jedno od najvažniijh društvenih okupljališta. Gaspare Campari i Milanesi tako su zauvijek promijenili kulturu pića, a Campari je postao talijanska, kasnije i globalna institucija Danas je Campari Grupa globalni lider u industriji pića, prisutan u više od 190 zemalja, a Campari je simbol talijanskog aperitiva i ključni sponzor inicijativa poput Negroni Weeka.
Amblematski koktel s Camparijem, Negroni je, vjeruje se, izmišljen negdje 1919. u Caffeu Casoni u Firenci. Osnovna receptura Negronija, jednaki dijelovi gina, Camparija i slatkog vermuta, esencija je talijanskog stila temeljenog na malo sastojaka, jednostavnosti i krajnje sofisticiranim okusima. Negroni je prije desetak godina, doživio spektakularni comeback, zahvaljujući craft barovima i miksolozima koji neumorno razvijaju recepture, varijacije i nove koktele inspirirane Negronijem.
Negroni je naprodavaniji klasični koktel u trećini svjetskih barova, što ga čini apsolutno najprodavanijim klasikom. Što Negroni čini toliko premoćnim među klasičnim koktelima? Prema najvećim autoritetima koktelske scene, to je njegov karakter. Od fantastične narančastocrvene boje do kombinacije jednostavnosti i sofisticiranosti s kojom se ne može mjeriti gotovo nijedan koktel. Negroni je jedan od vrlo rijetkih koktela podjednako omiljenih među konoserima, barmenima i masovnom barskom publikom.
Širina Negronija zasniva se prije svega na njegovu krajnje jednostavnom receptu; samo tri sastojka, Campari, vermuti i gin ui jednakim omjerima, no zanimljivo je da Negroni ne mijenja karakter ni kad se omjeri mijenjaju, pa ni u inačicama poput Negronija Sbagliata, Negronija s mezcalom ili rumom. U svojoj knjizi The Joy of Mixology iz 2003. veliki Gaz Regan tvrdio je da Negroni uvijek treba raditi po osnovnom receptu jer su jednaki omjeri Camparija, gina i vermuta i stvorili njegov jedinstveni karakter. No desetak godina kasnije napisao je “radite mi što hoćete, ali odgovorno tvrdim da je Negroni jednako dobar u kakvim god ga omjerima napravite.” Za to je, naravno, zaslužan Campari, srce Negronija. Aromatika i gorčina Camparija ono su što Negroniju omogućava da istodobno bude kompleksan koktel za kritičare i masovno popularni koktel razumljiv svima.
Prvi Negroni Week u Hrvatskoj održan je 2016. godine Zagrebu, s puno entuzijazma. Manifestaciju je pokrenuo Bistro 75 na čelu s Vedranom Gulinom, jednim od pionira moderne hrvatske barske scene, koji je u Hrvatsku svojedobno doveo i Cocktail Week. Prvi prihod od Negroni Weeka doniran je Autonomnoj ženskoj kući, a od tada se manifestacija proširila na Split, Rijeku i Zadar. Camparijev distributer PPD Global u Hrvatskoj ove godine Negroni Week proširuje barskom turnejom u četiri grada. Negroni Week tour vodi hrvatska ambasadorica Campari Grupe Teja Lovrenšćka, koja će gostovati u zagrebačkoj Uraniji, riječkom Bistrou Grad, Zadarskoj Colloni i završiti turneju u svom matičnom baru Ka’Lavanda u Hvaru. Negroni Week uvijek izaziva veliki interes publike. promovira visoke vrijednosti u industriji i kulturi pića i pokazuje kako evoluira Negroni, jedan od najvažnijih simbola barske kulture. Svaki ozbiljan bar trebao bi se uključiti u Negroni Week.
Sadržaj u suradnji s PPD Global
Rigo, Novigrad
Nieves, Vrsar
Ulixes, Poreč
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.