
Skoro sve jadranske destinacije, od Krka do Dubrovnika, u srpnju su zabilježile pad dolazaka i noćenja. Načelno, riječ je o dva do tri posto pada, što ne bi bilo previše da se sličan pad nije dogodio i lani. Dakle, u samo dvije godine Hrvatska je izgubila 4 do 5 posto turista, uglavnom stranaca, Nijemaca, naših dugogodišnjih najvažnijih gostiju. Kumulativno govoreći, riječ je o katastrofi, koja se ovog ljeta osobito snažno manifestira na ugostiteljski promet na moru. Istodobno, dok Jadran pada, Zagreb snažno raste.
Zagreb je u srpnju zabilježio dva posto dolazaka više i čak osam posto noćenja više! Da je bilo koja popularna jadranska destinacija u srpnju zabilježila osampostotni rast, ta bi se vijest barnumskom silinom proširila medijima i društvenim mrežama.
Kako je moguće da usred ljeta, kad svi želimo biti na moru, zagrebački turizam snažno raste, a jadranski turizam snažno pada? Ovdje ne treba imati nikakvih iluzija. Zagreb nije Beč i ne privlači turiste senzacionalnim izložbama i stalnim muzejskim postavima.U Zagrebu nemate što kupiti, pa Zagreb ne spada među 200 privlačnijih europskih shopping destinacija. Ali, Zagreb je pristojan i jeftin.
Zagrebački dobri hoteli među najjeftinijima su u Europskoj uniji. Zagrebački su restorani široko pristupačni i uglavnom mnogo bolji od jadranskih. Vina u Zagrebu nisu skupa, a vrhunski koktel barovi najjeftiniji su u Hrvatskoj. Ugostiteljski servis u Zagrebu uglavnom je pristojan, katkad, kao u slučaju Esplanade, doslovno svjetski, a grad je neobično siguran i ugodan za europske kriterije. Uz ozbiljna javna ulaganja u visoku i popularnu kulturu, i uz privatna ulaganja u trgovine, Zagreb bi mogao postati europski relevantna turistička destinacija.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.