
Prvi put otkad se bavi politikom Donald Trump ne uspijeva kontrolirati medijski narativ. Afera koju je američki predsjednik pokrenuo kad je zabranio objavu dokumenata iz istrage o Jeffreyu Epsteinu, njujorškom financijskom fikseru, pedofilu i organizatoru velike mreže za trafficking djece najbogatijim i najmoćnijim Amerikancima, ne smiruje se. A ne smiruje se zato što je u njenom središtu upravo Trump, točnije njegovo 15-godišnje blisko prijateljstvo s Epsteinom.
Amerikanci sada moraju živjeti s činjenicom da njihova država štiti pedofilsku mrežu na samom vrhu društva, a Trump s činjenicom da to više ne mogu pravdati ni njegovi najvatreniji pristaše. Cijela Trumpova demagogija počiva na sukobu zle elite koja vlada zemljom i naroda uime kojega će on tu elitu navodno svrgnuti. Sada kad je u očima javnosti de facto i država koja štiti zlu elitu i pripadnik te elite, Trump neuspješno pokušava skrenuti pažnju medija s afere Epstein.
Prvi pokušaj preusmjeravanja pažnje javnosti bio je njegov prošlotjedni napad na korporaciju Coca-Cola. Trump je na svojoj mreži Truth Social objavio post u kojem tvrdi da je Coca Cola pristala promijeniti recepturu svog najvažnijeg proizvoda, klasične Coca-Cole, i to na njegov zahtjev. Trump tvrdi da je uvjerio korporaciju da Coca-Colu umjesto kukuruznim sirupom počne zaslađivati šećerom od trske. “Razgovarao sam s Coca Colom o tome da za Coke u Americi počnu koristiti PRAVI šećer od trske i pristali su. Zahvaljujem se svima koji su na vlasti u Coca Coli. To im je odlična potez, vidjet ćete. Sa šećerom je jednostavno bolja!” objavio je na svojoj mreži Truth Social. A Trump zna, jer se praktički hrani Coca-Colom. “Još otkad je George HW Bush obznanio da ne podnosi brokulu, američki predsjednik nije izjavio nešto važnije o voću i povrću ,” komentirao je ironično Financial Times.
Korporacija Coca Cola recepturu za svoje najvažniji proizvod nije značajno mijenjala otkad ju je dr. John Stith Pemberton izmislio u Atlanti 8. svibnja 1886. Recept za Coca-Colu najstrože je čuvana tajna. Zbog tajnovitosti ga nisu ni patentirali, jer bi tako postao dostupan javnosti u registru patenata.
S kukuruznim sirupom kao zamjenom za šećer počeli su eksperimentirati početkom 80-tih, a od 1984. su ga počeli koristiti u Coca-Coli za američko tržište. Iako je krajnje nezdrav i ima astronomski glikemijski indeks, američko javno zdravstvo godinama upozorava da upravo on uzrok epidemiji pretilosti, kukuruzni sirup je stup američke prehrambene industrije jer je jeftin i može se primjenjivati u stotinama proizvoda.
Coca Cola na mnogim stranim tržištima koristi šećer kao zaslađivač Coca-Cole. Amerikanci znaju reći da su uvozne, primjerice meksičke Coca-Cole, zbog toga bolje od njihovih. Coca Cola tvrdi da razlike u okusu nema.
Zbog EU regulative koja nije sklona kukuruznom sirupu, šećer se za Coca-Colu koristi u gotovo svim zemljama članicama; Francuskoj, Italiji, Njemačkoj, Nizozemskoj, Irskoj… kao i u Velikoj Britaniji, ali i na većim Coca Colinim latinoameričkim, afričkim i azijskim tržištima.
Zanimljivo je, međutim, da se u Hrvatskoj, iako smo članica Europske unije, prodaje Coca Cola s kukuruznim sirupom. Mogu se pronaći male limenke cole koje su zaslađene šećerom, ali gotovo sva klasična Coca-Cola (ne Zero) na Hrvatskom tržištu zaslađena je kukuruznim sirupom, kao i američka. Svega nekoliko članica EU, poput Mađarske, i nekoliko balkanskih zemalja još prodaje Coca Colu s kukuruznim sirupom. Prije šest godina, dok je u Hrvatskoj još postojala kakva takva industrija šećera, proizvođači su javno prosvjedovali jer Coca Cola u punionicama ne koristi hrvatski šećer već kukuruzni sirup. Coca Cola je odgovorila su njihovi proizvodi uvijek isti, neovisno o tržištu i zaslađivaču, i da se vode isključivo ukusima kupaca.
Korporacija Coca Cola brzo je reagirala na Trumpovu objavu. Na krajnje diplomatski način rekli su da američki predsjednik laže i da im ne pada napamet mijenjati recepturu zbog njega. Uprava Coca Cole odgovorila je s dva priopćenja. Počeli su s neutralnom izjavom da “cijene predsjednikov entuzijazam” prema Cokeu i neodređeno najavili “nove inovativne ponude u Coca Colinom portfoliju.” Dan kasnije objavili su novo priopćenje u kojem hvale kukuruzni sirup.
“Naziv zvuči komplicirano, ali visoko fruktozni kukuruzni sirup koji se koristi u nekim našim pićima, samo je zaslađivač od kukuruza,” tvrde u Coca Coli, “Siguran je, ima isto kalorija kao konzumni šećer i tijelo ga metabolizira na sličan način kao šećer.” Podsjećaju da je Američko medicinsko udruženje “potvrdilo da kukuruzni sirup ne doprinosi pretilosti više od šećera ili drugih kaloričnih zaslađivača”. Budite sigurni da Coca Colina pića ne sadrže nikakve štetne sastojke, poručila je korporacija.
Coca-Cola brend sam drži gotovo polovicu američkog tržišta gaziranih pića, Amerikanci popiju gotovo 40 milijardi litara Coca-Cole godišnje, to je promet veći od 16 milijardi dolara i gotovo 40 posto ukupnog prometa korporacije Coca Cola. Kukuruzni sirup zaslužan je za golemi profit. Drugo, Coca Cola je nešto naučila iz svog jedinog pokušaja da promijeni recepturu. Godine 1985. prestavili su New Coke, novu verziju Coca-Cole s kojom su htjeli napasti Pepsi. Doživjeli su takav debakl da su nakon tri mjeseca vratili staru recepturu, pod nazivom Coca-Cola Classic.
Treće i ovdje vjerojatno najvažnije, Coca-Cola je industrijska i kulturna institucija u Americi. Upravo zbog njenog golemog simboličnog značaja, Trump, koji je poznat po pokušajima da preko društvenih mreža utječe na raspoloženje potrošača i strategije velikih korporacija, odlučio je iskoristiti Coca Colu za skretanje pažnje sa svoje uloge u Epsteinovom kriminalnoj operaciji.
Trumpova laž o Coca-Coli isprovocirala je stotine medijskih objava o Coca Colinoj politici zaslađivanja. Sada znamo u kojim zemljama Coca Cola koristi šećer a u kojima kukuruzni sirup, kao i detalje o utjecaju različitih zaslađivača na okus Coca Cole i njene nutricionističke značajke. Ali Trumpu ništa nije pomogla oko Epsteina.
Istoga dana kad je Coca Cola demantirala Trumpa, Wall Street Journal, moćna novina u vlasništvu Ruperta Murdocha, čovjeka čiji je Fox News stvorio Trumpovu političku karijeru, objavila je sadržaj vrlo intimnog i lascivnog pisma koje je Trump poslao Epsteinu za njegov 50. rođendan 2003, prilično jak dokaz njihova prijateljstva koje Trump poriče. A londonski Times, također u Murdochovu vlasništvu, najavio je seriju istraživačkih tekstova na temelju podataka iz dnevnika Virginie Giuffre, najpoznatije žrtve Epsteinove pedofilske mreže.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.