Badel 1862 uvjerljivi je lider hrvatske proizvodnje jakih pića, podjednako po kapacitetu i po tržišnim rezultatima. Zadnjih godina doživljava pravi procvat, s novim linijama pića i ozbiljnijm rastom prodaje. Ključan u tome je Badelov vrlo dinamičan odnos prema portfelju, posebno njihovim vodećim brandovima i etiketama. Badel 1862 danas ima čvrstu bazu prepoznatljivih proizvoda u samom vrhu tržišta, a doista značajne resurse ulaže u razvoj novih linija. S Vesnom Jurak, direktoricom proizvodnje jakih alkoholnih pića i glavnom destilericom Badela 1862, razgovarali smo o novoj fazi hrvatske destilerske institucije.
U Badelu 1862 doista ste dugo i znate sve o proizvodima. Kako ste ušli u svijet jakih pića?
Radim u Badelu od 1996. godine. Profesionalni put započela sam kao pripravnica u proizvodnji jakih alkoholnih pića i ubrzo napredovala do mjesta glavnog tehnologa. Uz puno truda i ljubavi prema poslu, danas kao direktorica proizvodnje jakih alkoholnih pića Badela 1862 sa svojim timom brinem o proizvodnji i očuvanju vrhunske kvalitete Badelovih pića i o razvoju novih inovativnih proizvoda.
Kad smo se prvi put upoznali prije sad već prilično godina predstavili su vas kao Mamu Pelinkovac. Ne bez razloga, jer odgovorni ste za svaki proizvod koji iz vaše divizije izlazi na tržište. Kako izgleda vaš radni dan?
U istraživanju i razvoju segmenta Jakih alkoholnih pića uz mene su Mirela Krajnović, glavni tehnolog, te Renata Sahor, Mislav Jelašić i Jelena Novak. Bez timskog rada ovih stručnjaka i njihovog znanja teško je zamisliti budućnost Badela 1862. Prednost naše kompanije je kontinuirano ulaganje u zaposlenike i pomlađivanje kadrova.
Naš radni dan izuzetno je dinamičan. Krećemo već u sedam ujutro s pripremama za dnevnu proizvodnju i punjenje. Svaki sastav tekućine kušamo i analiziramo kroz svaku tehnološku fazu i dajemo konačnu potvrdu za proizvodnju neposredno prije punjenja. Sustav kontrole kvalitete izuzetno je strog i jasno definiran. Za svaki proizvod radimo zapis o potvrdi kvalitete a kako bi svi proizvodi bili u definiranom visokom standardu Badel kvalitete koji je i zaslužan za dugovječnost i poziciju naših brendova na tržištu.
Kad počne redovna proizvodnja, vrijeme je za razvoj i inovacije. Kao tim neprestano istražujemo nove recepture, pripremamo inovacije i pratimo trendove a kako bi potrošačima ponudili atraktivne novitete. Na nekim proizvodima radimo i više od godine dana, kroz interne degustacije, testiranja, probe i analize.
Ove je godine pelinkovac golemi hit. Lani smo govorili o Badelovim ozbiljnim volumenima prodaje. Kako se popularnost pelinkovaca danas odražava na Badel 1862?
Popularnost pelinkovca u Hrvatskoj raste nevjerojatnom brzinom i pelinkovac je definitivno najveća i najznačajnija kategorija u jakim alkoholnim pićima i prepoznatljivi simbol hrvatskih jakih alkoholnih pića. Pelinkovac je i jedini zaštićeni hrvatski proizvod nazvan po biljki pelin koja mu daje prepoznatljiv karakter.
Badel 1862 apsolutni je lider u Pelinkovcima u čijoj ukupnoj prodaji drži 70% ukupno prodanih količina prema Nielsen podacima, tako da možemo bez pretjerivanja reći da je upravo Badel 1862 razvojem i snažnim marketinškim ulaganjem u brendove Antique i Badel Pelinkovac inicijator rasta i popularizacije kategorije koja stalno raste.
Danas su u vašem portfelju Pelinkovac Gorki i Antique. Često se Antique smatra samo premium varijantom Gorkog. Koliko je to točno?
Antique Pelinkovac je premium biljni liker prisutan u gotovo svakom kafiću, baru i restoranu u cijeloj Hrvatskoj. Vrlo je uspješno pronašao svoje ljubitelje i na brojnim tržištima koja preferiraju biljne likere, primjerice u Njemačkoj, Austriji i na izuzetno zahtjevnom američkom tržištu. Antique se priprema na tradicionalan način, prema izvornoj recepturi, bez umjetnih aroma, bez konzervansa, bez pojačivača okusa i naravno bez kompromisa u kvaliteti. U okusu ovog vrhunskog biljnog likera dominira pelin, aromatična biljka karakteristična po mirisu i gorkoj noti, poznata po blagotvornom djelovanju na ljudski organizam. Uz dominantan pelin, u sastavu koristimo ukupno 40 različitih aromatskih mediteranskih biljaka od kojih svaka ponaosob daje specifičnu aromatsku notu finalnom proizvodu i doprinosi jedinstvenom karakteru ovog vrhunskog likera, savršeno uravnoteženog i harmoničnog bouqueta.
Badel Pelinkovac koji radimo od 30 biljaka, standard je kategorije, potpuno prirodan, bez dodanih aroma, pojačivača okusa ili umjetnih bojila. Dominacija pelina u biljnoj kompoziciji daje mu jedinstven i čvrsti karakter. Bogat, prirodan gorko-sladak okus Badelovog pelinkovca je prepoznatljiv i prihvaćen klasik, a o popularnosti proizvoda dovoljno svjedoči činjenica da je riječ o najprodavanijem jakom piću u Hrvatskoj.
Možete li nam ukratko opisati proces nastanka Antiquea?
Proizvodnja Antique Pelinkovca kreće od odabira aromatskog bilja. Svaku od 40 različitih biljaka koje čine sastav Antiquea temeljito kontroliramo i analiziramo prije svake nabave. Kao i u vinarstvu, vremenske prilike utječu na kvalitetu aromatskog bilja od berbe do berbe, pa prilikom odabira provjeravamo aromatske note svake biljke i fino prilagođavamo recepturu i omjere bilja kako bismo osigurali visoko postavljeni standard kvalitete. Odabrano bilje macerira se mjesec dana, duljina maceracije naravno ovisi i o dobu godine i temperaturama. Nakon maceracije slijedi destilacija na malom kotlu, a finalni destilat je osnova za proizvodnju likera. Svaki od ovih procesa izuzetno je kompleksan i zahtijeva dugogodišnje tehnološko ali i senzorsko znanje.
Kako ste odlučili ući u RTD (ready to drink) kategoriju?
RTD je jedan od najvažnijih trendova u svjetskoj industriji jakih pića, potražnja za niskoalkoholnim, osvježavajućim, funkcionalno pakiranim pićima raste iz godine u godinu jer su ona idealna za konzumaciju u brojnim pridogama. Ideja je proizašla iz Štrukanog pelina, htjeli smo tržištu ponuditi praktičnu alternativu tom popularnom načinu konzumacije Badelovog Pelinkovca ali i omogućiti im da svoj omiljeni liker piju u novim prilikama; na plaži, bazenu, festivalu, koncertu, na roštilju ili garden partyju, kampiranju… Razvoj na početku nije bio jednostavan. Brojne uzorke i kombinacije receptura eliminirala sam jer im je nedostajalo karaktera, no moja poznata tvrdoglavost uz istančana nepca mojih kolega rezultirali su proizvodom koji je pitak, osvježavajuć, karakteran i istodobno robusan i nježan. Prožet mirisom limuna a okusno zaokružen pelinom i tonikom, Pelin Spritz Lemon idealno je piće za osvježenje. Pelin Spritz Orange nametnuo se prirodno, kao alternativa za sve koji uživaju u slasnijim notama slatke naranče koja u kombinaciji s finom gorčinom pelina daje savršenu kompoziciju i jednostavno zove na novi gutljaj.
Jeste li već imali iskustva s gaziranim pićima?
S gaziranim pićima imam iskustvo još iz davne 2005. godine, to sam znanje primijenila na razvoj ovog projekta i izuzetno sam ponosna na Pelin Spritz.
Zašto se odabrali dva citrusa a ne neke oprečne varijante?
Koliko god izgledali slično, naša dva Pelin Spritza toliko su različitog karaktera, da stvaraju potpuno različit doživljaj kad ih pijete. Pelin Spritz Lemon sadrži dosta kinina što mu daje specifičan, umjereno gorak i ultimativno osvježavajući aftertaste. Pelin Spritz Orange slađi je i komunikativniji za onaj segment publike koji je odrastao na sasvim laganim pićima.
Kako je reagirala publika?
Evo, moramo se malo i pohvaliti. Niti dva mjeseca nakon prve proizvodnje aktivirali smo drugu šaržu punjenja u limenke. Dobro smo odlučili kad smo išli s dva okusa jer smo obuhvatili i dva tipa potrošača. Prije lansiranja Pelin Spritza napravili smo i neovisno istraživanje tržišta i testiranje potrosača koje je samo potvrdilo ono što smo intuitivno znali. Dobili smo rezultate vrlo slični našim internim predtestiranjima s panel grupom potrošača.
Linija Korlat Rakije i Likeri u prošlih je godinu dana doživjela ne novu inkarnaciju i čvrsto se pozicionirala. Osim Loze koja je začetnik linije, sada imate cijeli portfelj rakija i likera.
Badelu 1862 kao nositelju domaće branše jakih pića nedostajala je linija premium rakija i likera. Kad smo počeli razmišljati nismo mogli odoljeti i izdvojiti što je na tržištu domaće i prepoznatljivo. Zato smo odlučili napraviti liniju 14 proizvoda u kojoj svatko pronaći svojeg favorita.
Na što posebno obraćate pažnju kod proizvodnje Korlat destilata?
Budući je Korlat premium linija, svaki sastojak je pomno odabran i na najbolji način obrađen kako bismo iz njega izvukli najbolje. Među višnjama tako odvajamo najzrelije i najsočnije, destilirali smo prezrelo voće na malim bakrenim kotlovima, izdvajajući samo srce i tako dobili najužitniju, meku rakiju podatnu kao svilu.
Imate li problema s nabavom sirovina za Korlat?
Još uvijek uspijevamo osigurati dovoljne količine potrebnih sirovina iako su cijene u odnosu na prije dvije godine znatno porasle.
Uz klasičnu Lozu najviše se priča o Korlat Viljamovki. Je li ona najbolje tržišno pozicionirana etiketa linije Korlat?
Po meni je kraljica rakija upravo Viljamovka i svi koji su je radili znaju koliko je zahtjevna, od branja, prerade, fermentacije do procesa destilacije koji se mora dobro voditi želimo li zadržati prepoznatljive aromatične note ploda. Destilat mora imati karakter, raskošan miris i okus zrele i sočne kruške viljamovke, e to je onda vrhunska Korlat viljamovka.
Pažnju nam je privukao i Korlat Teranino. Kakvo je vaše viđenje teranina?
Na tržištu imamo jako lijepih Teranina i drago mi je da je mogućnost izbora široka. Korlat Teranino je premium liker koji se razlikuje od većine drugih. Ključna razlika je u njegovoj prirodnosti. U proizvodnji teranina koristimo samo vino i macerat šumskog voća koji sami proizvodimo od svježih kupina i borovnica. Ne koristimo nikakve dodane arome. U Korlat Teraninu sačuvan je karakter terana, a proizvod je izuzetno harmoničan i skladan okusno i mirisno.
Što Badel 1862 i vaš tim spremaju za budućnost? Možda novi brandy, gin ili whisky?
Stalno istražujemo i pripremamo nove kreacije, ali neka to ostane tajna jer će biti zanimljivije kad predstavimo još jednu Badelovu zvjezdicu…..
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.