
Živimo u vremenu koje obilježava pad interesa za alkohol. Kao što su prije desetak godina svi išli na keto dijete, a prije trideset i više godina na dijete Klinike Mayo, danas sve više ljudi uz ručak, pa čak i uz večeru, ne želi piti alkohol.
Što im preostaje? Coca-Cola grozno ide uz bilo koju hranu osim industrijskih burgera i osrednje pizze. Komercijalni voćni sokovi, kao i većina svježe cijeđenih sokova, duboko su posvađani s hranom. Kombuche su uglavnom banalne. Stoga restorani pokušavaju proizvesti vlastite linije bezalkoholnih pića, sličnih sokovima i koktelima, koji se mogu slagati s dobrom hranom. Industrija se, pak, okreće bezalkoholnim vinima, što nije prvi put.
Dapače, prvi smo se put susreli s trendom bezalkoholnih vina još prije četvrt stoljeća, kad je niz vinarija, uključujući čuveni katalonski Torres, počeo puniti bezalkoholna vina. Taj je trend trajao dvije ili tri godine, što je možda poučno za sadašnje proizvođače bezalkoholnih vina. Ali, zaista je teško predvidjeti hoće li se za par godina potrošači, osobito mlađi, vratiti pravim vinima ili će trajnije prigrliti bezalkoholna vina.
Prije šest godina, kaže PR legenda, u Parizu su se ponovo srele Maggie Frerejean Taittinger, tadašnja urednica u Michelinu, i Constance Jablonski, poznata manekenka. Frerejean je bila u drugom stanju s blizancima, a Jablonski je zbog posla morala ostati mršava pa nije smjela piti puno vina. Obje su dame zaključile da ne znaju što piti u restoranima, i tako je, navodno, nastala ideja o French Bloomu.
Par godina kasnije lansirana je linija pjenušaca French Bloom, koji se proizvode od pravog chardonnaya i pravog pinot noira. Vina se poslije fermentacije dealkoholiziraju. Dealkoholizacija vina najčešće se provodi obrnutom osmozom, ali postoje još dva jednako efikasna tehnološka procesa kojima se alkohol izdvaja iz vina.
French Bloom dolazi na tržište u četiri varijante: Le Blanc, Le Rosé, Extra Brut i Vintage, koji košta 113 eura, što je mnogo skuplje od brojnih pravih vintage šampanjaca. Ali, takva su vremena. Dio vlasništva u French Bloomu drži LVMH, vodeća svjetska korporacija luksuznih proizvoda, koja, podsjetimo, posjeduje Dom Pérignon i Krug. French Bloom ovog je ljeta stigao na hrvatsko tržište. Distribuira ga zagrebačka tvrtka MIVA.
Ovaj sadržaj nastao je u suradnji s tvrtkom MIVA Galerija vina
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.