Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Je li bitno koja je slavna osoba na Jadranu? Bolja promocija za turizam bila bi da nemamo ilegalne kampove iz kojih usred noći izbacujemo turiste

Magic Johnson je trenutačno tu i tu na Jadranu, kupio je lubenicu bez da je pokucao na nju, a Jeff Bezos sa suprugom, zanosnom tom i tom, upravo je sišao s jahte tu i tu. Rekao je da mu se sviđa Crna Gora, ali vjerojatno je mislio na Hrvatsku, samo se malo zabunio. Prvi put je ovdje, kaže, a bio je i prošle godine, samo je zaboravio… Mislio se zapravo duže zadržati u Veneciji, ali tamo su mu zabranili pa je produžio dalje. Ovdje, zato, ako želi, može činiti i zakupiti što god ga volja.

Dubrovačke zidine?

Kako plaćate, ćelavi gospodine?

Kći Demi Moore je na nekom otoku kupila kupaće gaće za svog dečka i, kako prenose portali, nije ostavila nikakav bakšiš. Mudante je platila karticom, ne mareći za to što je prodavačica na minimalcu, a njezini roditelji žive u blagostanju. Ne bi ni osjetila – zaključuje novinar potpisan nekim inicijalima – da je ženi ostavila stotku.

Anonimni komentatori ispod članka daju mu za pravo.

Roman Abramovič usidrio se kod Dubrovnika, Jack Grealish partija u Novalji, David i Victoria su ponovno na Lopudu, jedu gulaš od crne sipe u Rajkovu vrtu kod Binde, a Michael Jordan je na Hvaru i, kako mediji pišu u tzv. prijelomnim vijestima, sa sobom uvijek nosi samo jedno piće.

Valjda je i gospodinu Airu, pomislio sam, skupo piće na Hvaru pa nosi svoje vlastito, ali nije mi se dalo nasjesti na taj clickbait naslov pa da otvorim članak kako bih, eto, vidio koje je to piće. Nije me zanimalo.
Isto tako, ne zanima me niti koja je slavna osoba na Jadranu i što radi. Je li to uopće toliko bitno za naš turizam da bi se o tome toliko i na taj način pisalo? Čim se nekome od njih učita biometrijska putovnica na graničnom prijelazu, portali odmah dobivaju dojavu i tu informaciju poput ljetnog požara počinju širiti diljem Lijepe Naše…

Bolja promocija za hrvatski turizam, ako je to uopće razlog za te članke, a ne samo klikovi po portalima, bila bi sustavan rad na tome da nemamo ilegalne kampove iz kojih ćemo onda usred noći i, nota bene, na početku turističke sezone, izbacivati turiste u njihovim pidžamama.
Također, da cijene ne držimo na razini Monte Carla, a ponudu na razini Albanije, promocija bi, uvjeren sam, bila mnogo bolja od toga gdje se Bezos namazao kremom za sunčanje. Da ne naplaćujemo, nadalje, dodatno uporabu klima-uređaja u sobi te da ne prodajemo smještaj ljudima preko Bookinga po jednoj cijeni, a ako u međuvremenu postignemo neku bolju cijenu sa strane, onima s Bookinga serviramo neku laž da se apartman ipak ne može koristiti i uništimo im ljetovanje.
Riječ je tu, jasno, o izoliranim slučajevima, ali o kojima su proteklih godina strani mediji iz zemalja iz kojih su bile te žrtve naše pohlepe itekako izvještavali.

Jer, koliko god možda negdje odjekne da je, što ja znam, Leonardo DiCaprio škicnuo neku dvadesetpetogodišnjakinju na Zlatnom ratu, toliko će, pa još i mnogo više, odjeknuti da je netko rezervirao smještaj na Jadranu kojega, kada je tamo došao, jednostavno nije bilo.

Koliko god nekome značilo prisustvo DiCaprija u istom moru kao što je on, pa bi to kao bio razlog da dođe u Bol na otoku Braču, mnogo mu više znači krov nad glavom pa će se uslijed ovih drugih vijesti sasvim sigurno odlučiti za neku drugu morsku destinaciju.

Eh da, skoro sam zaboravio, drugačiji način naplate cestarine, a koji ne uključuje da naši gosti dva dana svog godišnjeg odmora potroše čekajući u redu da na rampi uzmu karticu s kojom će kasnije platiti, također bi bila promocija o kojoj bi se po svijetu govorilo.

Isti ovi slavni ljudi su, treba i to reći, i svugdje drugdje po svijetu. Nije ništa posebno da su u jednom trenutku tijekom godine, na dan-dva, i ovdje kod nas.

Leo je škicnuo 25-godišnjakinju i na Karibima, Jordan nema gdje nije bio i gdje nije što popio, a Bezos je, zaboga, putovao i u svemir.

Nisu oni poput one dobre češke obitelji koju viđate na svakoj jadranskoj plaži ili starog njemačkog bračnog para s hotelskog bifea u svakom hotelu na Jadranu. Ali i Bosanaca koji ručnicima okupiraju sve molove niz našu obalu… Oni su, naime, isključivo u Hrvatskoj na moru tih par dana godišnjeg odmora koje si mogu vremenski i financijski priuštiti.
Njihov je izbor stoga mnogo značajniji te vredniji za spomenuti.
To da ljudi u turizmu žive upravo od njih, a ne ovih gore navedenih, ne treba valjda nikome posebno objašnjavati.

Vrijeme je stoga, možda ipak, došlo da se fokus skine s ovih bogatih i slavnih posjetitelja naše prekrasne obale te da se malo vrati na obične, sasvim normalne ljude. Onda bi se možda više radilo na ovim drugim oblicima promocije, a ne samo na naslikavanju po medijima. Vijesti poput “Čeh taj i taj nije izgubio ni sekunde na naplatnoj kućici” ili “Nijemac je, tu i tu, pronašao pivo po nekoj prihvatljivoj cijeni” bit će mi mnogo draže za pročitati od onih na početku spomenutih… I, svakako, važnije za Hrvatsku!

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.