Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

FRANJO KOLARIĆ ZA VINSKI IZVJEŠTAJ 2025. Beremo u tri faze, pa u podrumu ni u vrućim godinama ne moramo korigirati kiselinu 

Franjo Kolarić s Plešivice u posljednjih je pet godina u mnogočemu postao ravnopravan član plešivičkog velikog trija – Tomaca, Šembera i Koraka. S obzirom na uspjeh Colettijevih vina i snažnu afirmaciju Podruma Mladin (Erdoro), danas možemo govoriti o plešivičkoj velikoj petorci. Među pet najvažnijih plešivičkih vinara, Franjo Kolarić svakako je onaj s najraznovrsnijom linijom vina.

Kolarić je dominantni hrvatski proizvođač sivog pinota. Sivi pinot Coletti dolazi na tržište u nekoliko različitih izdanja – od svježeg vina, preko izvrsnog multivintage cuveea Francesco Grande, do dubokih i vrlo ekspresivnih oranž vina u bocama od terakote. Franjo Kolarić podjednako je poznat i po svojim pjenušcima. Njegovi pjenušci prije nekoliko su godina preplavili hrvatske restorane, kako u Zagrebu, tako i na moru, jer predstavljaju izvrsnu, gotovo neusporedivu vrijednost za novac.

Kolarić iz godine u godinu maštovito i energično promovira nova vina: Blanc de Chardonnay zadnji je hit među njegovim pjenušcima. Vrijedi istaknuti i ružičasti pjenušac od crnog pinota te prilično originalni pjenušac od sivog pinota. U Champagneu su se u posljednjem desetljeću počeli puniti pjenušci od pinota gris, koji se ondje naziva fromenteau, a Drappier je najpoznatija šampanjerija koja proizvodi monosortni šampanjac od sivog pinota.

Nadalje, u Kolarićevoj ponudi nalaze se i druga vina, uključujući vrlo uspjeli kremasto-hrskavi Chardonnay, impresivni Rizling iz Amfore te komunikativni cuvée pod nazivom Stare plešivičke sorte. Radi se o kupaži različitih sorti grožđa koje su se nekada sadile zajedno u plešivičkim vinogradima, a obično uključuju žuti plavec, kraljevinu, graševinu i ponekad crveni veltlinac.

Zbog tako raznolike proizvodnje, Franjo Kolarić svakodnevno donosi niz različitih operativnih odluka u svom starom podrumu. Ipak, uskoro počinje graditi novi podrum koji će, prema skicama, biti jedna od najimpresivnijih vinarija u kontinentalnoj Hrvatskoj. U sadašnjem pogonu koristi različite posude za proizvodnju i čuvanje vina – amfore, inox tankove i drvene bačve. Ipak, Kolarić spada među vinare koji ne prakticiraju pretjerane podrumske intervencije.

Na pitanje o korekciji kiseline, Kolarić odgovara da problem preniskih kiselina rješava metodom berbe: “Nikad ne korigiramo kiselinu. Tri puta, u različitim fazama zrelosti grožđa, prolazimo kroz vinograd. Prvi put beremo relativno rano kako bismo osigurali dobru kiselost, zatim još dvaput da bismo dobili punoću i fini osjećaj zrelosti.”

Također, Kolarić inzistira na preciznoj selekciji grožđa već u vinogradu, ovisno o položaju. Grožđe u podrum stiže najkasnije dva sata nakon berbe. Moštovi fermentiraju na umjereno niskim temperaturama (13–15 °C) kako bi se očuvale primarne arome, a fermentacija traje i do mjesec dana. Vina se bistre bentonitom, a sumpor se dodaje načelno u tri faze. Kolarić jednom mjesečno kemijski analizira vina i, ako je potrebno, dodaje sumpor, ali općenito je štedljiv sa sumporom.

Zadnja faza proizvodnje, odležavanje u boci, ovisi o tipu vina: svježa vina ostaju u boci najmanje dva mjeseca prije puštanja na tržište, dok kompleksnija vina dozrijevaju najmanje šest mjeseci. Chardonnay Coletti sa žutom etiketom, na koji je Kolarić ponosan, također dozrijeva minimalno pola godine.

Franjo Kolarić vješto balansira niz stilistički različitih vina, od kojih su gotovo sva vrlo uspješna na tržištu. Njegov brend Coletti dobar je primjer tržišnog uspjeha temeljenog na pažljivoj izgradnji i širenju brenda. Osnova je sivi pinot, jer je Kolarić prvi prepoznao nedostatak dobrih sivih pinota na hrvatskom tržištu. Kao nastavak brenda slijedila je linija vrlo uspješnih pjenušavih vina, čime se čvrsto pozicionirao u imidžu Plešivice kao najvažnijeg hrvatskog vinogorja za pjenušava vina. Na kraju su došla i vina poput Chardonnaya, koja imaju i unutarnju i vanjsku logiku – unutarnju jer chardonnay odlično uspijeva u plešivičkim vinogradima, a vanjsku jer kvalitetnog hrvatskog chardonnaya nema dovoljno.

Uz glavne linije brenda Coletti, tu su i posebna izdanja – skupa, ali jedinstvena vina iz amfore, koja su se prvotno prodavala isključivo u bocama od terakote. Franjo Kolarić nije samo uspješan vinar i vinogradar, nego i samouki stručnjak za vinski marketing. Vina Coletti u samo nekoliko godina, od 2020. do danas, postala su nezaobilazan i ugledan dio hrvatske vinske scene, što potvrđuje i trijumfalna promocija Kolarićeva portfolija u Manu2 prošlog proljeća. Vinarije koje se uspješno predstavljaju u najboljim hrvatskim restoranima neće imati problema s pozicijom među zahtjevnim potrošačima, ali ni širim auditorijem.

Fotografije/Mario Kučera

NAJBOLJA VINA

Rose Brut

Jedan od najužitnijih klasično proizvedenih ružičastih pjenušaca u Hrvatskoj. Franjo Kolarić uspio je ugraditi muskulaturu i tamnu voćnost pinot noira u hedonistički, gotovo frivolni okvir pjenušavog rosea Brut Rose perfektni je ljetni pjenušac koji se fino slaže s lakšim morskim jelima.

Blanc de Chardonnay Brut

Najambiciozniji pjenušac Franje Kolarića. Šampanjski čvrsto strukturiran, na nosu je vinsko citrusan s elementima pepela, žutog voća, zelenih jabuka i korice kruha, dok je okus skladan, već donekle zaokružen i razmjerno dug. Blanc de Chardonnay će s godinama dobivati na eleganciji i dubini.

Francesco Grande Multivintage Pinot Grigio

Ovo je omiljeno vino nekoliko uglednih zagrebačkih sommeliera, uključujući i bivše finaliste nacionalnog sommelierskog prvenstva. Francesco Grande macerirani je multivintage, koji se sastoji od tri berbe sivog pinota. Intenzivno vino s puno voća, ekstremno čvrste strukture, zavidne dubine i jako dugog okusa.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.