Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Hrvatski turizam postaje opasno nekonkurentan. Hrvatska 2025. nije među top pet destinacija za Nijemce

grcka-santorini-plaza-turizam

“Hrvatski je turizam zbog visokih cijena postao nekonkurentan. Stoga gosti biraju neke druge mediteranske destinacije ili smanjuju potrošnju,” ocijenio je još u veljači Boris Vujčić, guverner Hrvatske narodne banke. Jedna anketa nedavno provedena u Njemačkoj na uzorku od 3000 ljudi, dosta je bolno potvrdila Vujčićeve riječi.

Naime, Hrvatska se nije uvrstila među prvih pet destinacija za ljetovanje njemačkih turista u 2025. godini. Ispred nas su Španjolska, Turska, Egipat, Grčka i Portugal. Ovdje je posebno signifikantno da je u 2024. koja nije bila turistički briljantna, Hrvatsku posjetilo 3,3 milijuna njemačkih gostiju, dok je u Portugal otputovalo 2,2 milijuna Nijemaca a u Egipat 1,6 milijuna njemačkih turista. Dakle, kao poželjnu destinaciju na njemačkom turističkom tržištu pretekle su nas zemlje koje su još lani daleko zaostajale za Hrvatskom.

S obzirom na važnost njemačkih gostiju u ukupnoj hrvatskoj turističkoj bilanci, čini se da će ova turistička godina biti još lošija od 2024. Najave za svibanj i lipanj prilično su dobre, no srpanj i kolovoz kad bi se trebalo zarađivati najviše novca, posve su neizvjesni. Uzroci hrvatske turističke stagnacije i pada u zadnje tri godine kristalno su jasni. Prvo, poslije odlične 2022. cijene su upravo pohlepno eksplodirale, a kvaliteta nije porasla ni u smještaju ni u ugostiteljstvu, osobito ne u gastronomiji (uz vrlo malo iznimaka).

Drugo, Hrvatska nema nikakvu relevantnu turističku strategiju. Dokument koji je Vlada usvojila pod tim imenom uglavnom je skup birokratskih fraza, previše pogrešno definiranih ciljeva i s potpuno ignorantskim odnosom prema gastronomiji i vinu, baš kao da nitko od autora Strategije nikad nije čuo za famozni Noma effect ili nomanomics. Noma je, naime, stvorila cijelu jednu novu kategoriju danskog turizma i utjecala na preoblikovanje danskog gospodarstva. A u Turističkoj strategiji hrvatske Vlade gastronomija se spominje tek usputno.

Vidjet ćemo jesu li se ugostitelji na moru kadri adaptirati na manji broj gostiju i na opasnost još niže potrošnje nego lani ili već tiskaju nove menije i vinske karte s višim cijenama nego lani. Druga je opcija sasvim autodestruktivna.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.