Potrošnja u dobrim zagrebačkim restoranima stabilno raste. Zagrebački su restorani zabilježili neočekivano visoke promete u rujnu, da bi se listopad, bar zasad, pokazao još uspješnijim. Rezervacije za blagdanske domjenke najavljuju da bi prosinac 2024. mogao postati najuspješniji restoranski mjesec od 2019. do danas. Evo ilustracija koje govore o zagrebačkom restoranskom prometu u listopadu.
U subotu oko jedan popularni street food bar u centru otkazao nam je rezervaciju za večeru zbog tehničkih problema. Pa smo oko dva pitali Filipa Horvata, chefa i vlasnika Theatriuma, ima li možda stol za dvoje za subotu navečer. Gospodin Horvat, inače povremeni suradnik Kulta Plave Kamenice, rekao je da za subotu navečer ima više od 90 rezervacija pa nas nažalost ne može primiti. Više od 90 rezervacija za Theatrium, restoran veoma elaboriranog kuhanja s najambicioznijom internacionalnom vinskom listom u Zagrebu, senzacionalan je podatak naprosto zato što Theatrium ni po čemu nije gastrotainment: ondje se dolazi isključivo zbog hrane i vina.
Zatim smo nazvali Tekku, gdje je bilo mjesta. Kad smo oko pola devet parkirali blizu Tekke, očekivali smo da će najbolji hrvatski japanski restoran biti poluprazan jer tko bi, pobogu, subotnju večer provodio u Radničkoj, daleko od centra? Radnička jest bila poluprazna ali Tekka je bila puna do zadnjeg ili predzadnjeg stola. Posebno je neobično da su gosti ostali jako dugo. Mi smo poslije uobičajeno odlične večere otišli iza jedanaest, a gosti za stolom za šestero blizu bara upravo su naručivali još jednu butelju. Kiyomi u atriju ZKM-a, prvi Theatriumov susjed, bio je pun svaku večer ovog tjedna. Prosječna večernja potrošnja po gostu u Kiyomiju iznosi oko 70 eura.
Kiyomi vrlo dobro radi i za ručak: ondje smo ručali prošlog četvrtka i ovoga petka, i oba je puta restoran bio solidno popunjen. U Maredo i Toro petkom i subotom navečer ne može se ući bez rezervacije, Carpaccio i Tač stalno su puni, u Vinodolu smo u četvrtak oko 14 sati vidjeli najmanje osamdeset ljudi, a jedan ugledni burger bar koji prosječno priprema stotinjak burgera dnevno, pretprošle je subote ispekao oko 200 burgera. Zagreb, dakle, sve više troši u restoranima, i ta potrošnja obuhvaća raznolike žanrove i rangove cijena.
Bitno je istaknuti da u sadašnjem valu potrošnje presuđuje kvaliteta a ne trendovi, bilo kakav oblik pomodnosti ili PR. Jer u Theatriumu, Tekki ili Carpacciu nema ničeg pomodnog: samo dobra hrana i prava restoranska atmosfera. Drugo, očigledno je da kupovna moć u Zagrebu kontinuirano raste, što se odražava na restoranske promete. I treće, zanimljivo je da se vrhunac potrošnje pomaknuo s petka na subotu. Naravno, analizirajući rast potrošnje u dobrim zagrebačkim restoranima, moramo uzeti u obzir činjenicu da ove godine osim Kiyomija nije bilo ni jednog velikog novog otvorenja (tek nekoliko preseljenja) pa stoga ni konkurencija nije prežestoka. Svejedno, sadašnji trendovi potrošnje u zagrebačkim restoranima iznimno su ohrabrujući.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.