Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

SENZACIONALNI PREOKRET NA HRVATSKOM TRŽIŠTU ŠAMPANJCA Distributeri žele srušiti cijenu čaše šampanjca na 10 do 14 eura

Šampanjac je vino koje se u restoranima i barovima uglavnom prodaje na čaše. U klubovima se šampanjci, i to oni skupi do najskuplji, prodaju na boce. Ali to je drukčiji kanal prodaje, koji nema veze s “radnim” šampanjcima, dakle sa šampanjcima namijenjenima širokoj svakodnevnoj potrošnji.

A radni šampanjci, poput narančastog Veuve Clicquota, osnovnog Taittingera, bazičnog Duval Leroya ali i Maillartova Platinea, čine široku i ekonomski presudnu donju razinu piramide prodaje šampanjca. Ta je razina prodaje u Hrvatskoj već godinama ugrožena previsokim cijenama radnih šampanjaca, koje su u mnogim hrvatskim restoranima i boljim hotelima kreću od 20 do 29 eura za čašu, što je apsurdno i antipatično.

Čak i u Le Crillonu, veličanstvenom pariškom hotelu palači koji je ove godine proglašen jedanaestim najboljim hotelom na svijetu i gdje noćenje košta više od 1000 eura, čaša radnog šampanjca može se popiti za manje od 20 eura. Utoliko su cijene šampanjca u Hrvatskoj katkad tragikomične i ugrožavaju ionako malo domaće tržište šampanjca. Veliki distributeri šampanjca napokon su uvidjeli da je takvo stanje neodrživo. Pa ove jeseni kreću s akcijom drastičnog rušenja cijena šampanjca. Ovih smo dana razgovarali s nekoliko najvažnijih distributera šampanjca u Hrvatskoj.

Njihov je cilj da čaša osnovnog šampanjca u restoranu ili u baru ne košta više od 10 do 14 eura. Hrvatski su distributeri šampanjca od svojih francuskih principala dobili budžete za rušenje sadašnjih cijena. Zatim su hrvatski distributeri šampanjca krenuli u pregovore sa ugostiteljima i hotelijerima kako bi se dogovorili o rangu optimalnih, široko prihvatljivih cijena s kojima su na kraju svi zadovoljni.

Nadamo se stoga da će se do Božića cijene šampanjca u većini hrvatskih pristojnih lokala upravo drastično srušiti i svesti u poželjni okvir od 10 do 14 eura za čašu. Jer zaista, plaćati čašu bazičnog šampanjca 20, 23 ili 29 eura uvredljiva je besmislica koja može trajno uništiti potrošnju šampanjca u Hrvatskoj.

Evo liste zagrebačkih restorana i barova koji prodaju šampanjce po korektnim cijenama.

1. Oxbo Grill, Doubletree Hilton

Oxbo prodaje Allart i Lanson Black za 10 do 12 eura za čašu.

2. Vinodol

Vinodol prodaje izvrsni biodinamički Charpentier za 10,40 eura za čašu.

3. Hotel Capital

Capitalov bar prodaje Nicolas Feuillate u bijeloj i ružičastoj varijanti za 11 do 13 eura za čašu.

4. Sheraton

Sheratonov bar prodaje Duval Leroy za 13 eura za čašu. 

5. El Toro

El Toro prodaje Lanson Black za 13, 50 eura za čašu.

6. Tekka 

Tekka prodaje Allart za 14 eura za čašu. 

Ovo su primjeri razumnog odnosa prema prodaji šampanjca. Oni drugi koji misle da šampanjac mogu prodavati kao luksuznu robu i dalje ne razumiju o čemu je ovdje riječ, i trajno ruše tržište šampanjca u Hrvatskoj. Zaista se nadamo da će se distributeri, sa svojim novim, nižim cijenama, uspjeti dogovoriti s ugostiteljima i hotelijerima, i da će šampanjac uskoro postati široko dostupno vino.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.