Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

BORIS VRETENAR ZA ABV 2024. Kako smo Ecugu razvili u najjaču hrvatsku online platformu za prodaju destilata

Ecuga.com najveća je web trgovina specijalizirana za jaka alkoholna pića u Hrvatskoj. I jedan od najvažnijih trgovaca jakim pićima. Kupci njihovu platformu danas možda najviše prepoznaju izdanjima i etiketama inače nedostupnima u Hrvatskoj.  S lako dostupnim jakim pićima i vrlo širokim portfeljom, Ecuga.com prati rastući trend online platformi koje postaju dominantni svjetski prodajni kanal. 

Prelistajte i downloadajte besplatno

Ecuga.com nastala je krajem 2016. kao rezultat višegodišnjeg iskustva u uvozu i distribuciji alkoholnih pića njenog osnivača Borisa Vretenara. Bila je jedan od prvih web shopova specijaliziranih za prodaju stranih alkoholnih pića priznatih proizvođača i brandova. O Ecugi smo razgovarali s Borisom Vretenarom, idejnim začetnikom projekta i osnivačem tvrtke Long Play Spirit, iza kojega je 11 godina uspješnog uvoza i distribuiranja destilata.

Online prodaja danas ubrzano raste, ali u vrijeme kad ste vi počeli to je bio hrabar potez na hrvatskom tržištu. 

Brend ecuga.com stariji je od tvrtke Long Play Spirit jer je u vrijeme nastanka bio u sastavu tvrtke Vinicola u kojoj sam bio voditelj prodaje. Godine 2021. sa suprugom Valentinom sam osnovao Long Play Spirit i odmah preuzeo brand ecuga.com.  Otvoriti web trgovinu specijaliziranu za jaka alkoholna pića izazov je gdje god otvarali, jer ljudima morate pružiti najbolje iskustvo kupnje. A to je svijet prepun izazova i zamki. 

Što je najvažnije u online prodaji pića? 

U ecuga.com trudimo se prije svega ponuditi jednostavnost i intuitivnost korisničkog sučelja i brzinu kretanja kroz grupe proizvoda. Imamo vjerojatno najbolju tražilicu na tržištu, i brzinu kreiranja narudžbe. Ecuga.com kupcima jamči najbržu dostavu robe, što je jedan od najvažnijih kriterija prednosti na tržištu. 

Brzina dostave i raspoloživost proizvoda postaju možda i najvažniji aduti tržišne prednosti.

Apsolutno! Bitno je naglasiti da se sva roba dostupna za naručivanje nalazi u našem centralnom skladištu pa narudžbu počnemo obrađivati čim je primimo. Umjesto outsourcanja nabave odabrali smo rizičniju opciju, ali smatramo da je vlastito skadište daleko bolji pristup. U pravilu, kupci robu dobivaju na kućnu adresu već sljedeći radni dan ili dan nakon narudžbe. Webshop radi 24/7 i svatko može narudžbu kreirati kad mu odgovara, bez gužve i stresa. Također, svakom kupcu omogućavamo personaliziranje boce ili poklona graviranjem teksta na staklenu bocu, što je još jedna pogodnost.

Boris Vretenar. osnivač i vlasik Ecuge

Što vas je uopće motiviralo da pokrenete Ecugu? Prije osam godina scena jakih pića u Hrvatskoj se tek rađala 

Motiv nam je bio ulazak na novo tržište kojim se do tada nismo bavili, kroz stvaranje široke ponude brandova koji do tada nisu bili prisutni na hrvatskom tržištu. Cilj nam je bio i ostao omogućiti ljubiteljima kvalitetnih destilata najširu ponudu stranih alkoholnih pića po najpovoljnijim cijenama uz najbržu dostavu na području cijele Hrvatske. Veći dio cilja smo ostvarili a asortiman redovito nadopunjujemo novim artiklima. Kada tome dodamo i užitak u poslu cijelog našeg tima, koji trenutno broji 11 članova, znam da i ubuduće uspjeh neće izostati.

Kako formirate tako širok asortiman, kojim se kriterijima vodite?

Trenutno u prodajnom asortimanu imamo nešto više od 1000 etiketa alkoholnih pića. Redovito ga nadopunjujemo novim artiklima, koje biramo osluškujući želje tržišta, podjednako profesionalaca tako i privatnih klijenata, ali i pratimo specijalizirane sajmove i časopise. Često dobivamo upite da nabavimo određeno piće. Ako je moguće, nabavimo ga i uvrstimo u ponudu. Kod nas je moguće pronaći prave rijetke zvjerke poput Benriacha The Thirty, Jack Daniel’s American Single Malta ili Johnnie Walkera King George V. 

Koje se etikete ili kategorije pića iz asortimana najbolje prodaju? Postoje li regionalne ili sezonske razlike u potražnji? 

Najvažnije je razlučiti što se najbolje prodaje po pojedinim kanalima prodaje i u ovisnosti o sezoni, ljetnoj ili zimskoj. Naša dva glavna kanala prodaje su HoReCa i privatni kupci kroz dvije maloprodaje u Rijeci i Labinu te webshop. HoReCa je kanal kroz koji količinski prodajemo najviše i to ljeti, a dominiraju bijela pića poput vodke, gina i bijelih rumova koji se koriste za koktele, i aperitivi za popularne spritzeve. Zimi prvenstveno prodajemo tamna pića i tu uglavnom govorimo whiskyjima, s posebnim naglaskom na bazična izdanja i etikete.

Kod privatnih kupaca situacija je drugačija. Sezonska oscilacija je daleko manja i oridajemo im pića višeg cjenovnog razreda. Najviše prodajemo whiskyje i odležane rumove i to starije, odležanije varijante, specijalne edicije…uglavnom ono što se ne može pronaći u trgovačkim lancima.

S obzirom na rezultate, planirate li širenje maloprodaja?

U bližoj budućnosti ne planiramo otvarati nove maloprodaje. Energiju ćemo usmjeriti na prodaju putem webshopa. Nedavno smo lansirali potpuno novi webshop s brojnim poboljšanjima korisničkog iskustva. Naši se kupci mogu prijaviti na mailing listu i prvi doznati novosti.  

Šira javnost vas uglavnom prepoznaje preko ecuga.com branda, ali koliko vam je važna HoReCa? 

HoReCa tržište nam je jedan od najvažnijih kanala prodaje. Robu uglavnom prodajemo u suradnji s lokalnim specijaliziranim distributerima pića na lokalnom području. Smatram da najbolju kvalitetu distribucije mogu osigurati lokalne tvrtke, svaka na svojem teritoriju. Takvih partnera imamo na području cijele Hrvatske i ta partnerstva nastojimo njegovati i produbljivati. Mi se pak trudimo na lageru držati dovoljno robe i isporučivati je u najkraćem roku i po poštenoj cijeni, kako bi svi sudionici u našem poslu ostvarili ciljanu korist. Tu mislim i na krajnjeg potrošača.

Najzastupljenija kategorija na ecuga.com su bez whiskyji, što je i logično s obzirom na razvijenost whisky scene u Hrvatskoj. Planirate sličnu specijalizaciju i u nekim drugim kategorijama? 

Whisky je u našem asortimanu doista najzastupljeniji, s nekih 500 etiketa što je polovica naše ukupne ponude. Lokalna whisky scena jest razvijena ali i svaka destilerija u ponudi ima više varijanti proizvoda, zbog vremena dozrijevanja, vrste bačava ili različitih sirovina, pa i to određuje širinu naše ponude. O whiskyju je daleko lakše ispričati priču nego recimo o vodki. Druga najzastupljenija kategorija su nam rumovi, jer sam i osobno ljubitelj rumova, i o njima sa daju pričati priče. Ne mogu reći da ćemo se specijalizirati za određeni žanr jakih pića jer je kod nas dobrodošlo sve što nam je interesantno.

Planirate li širenje ponude vina? 

Da. U idućem periodu ćemo ponudu obogatiti šampanjcima, sakeom i istarskim vinima. Barem za početak. Zastupnici smo talijanske vinarije Pizzolato iz Trevisa koja proizvodi isključivo organska vina i pjenušce. S hrvatskim proizvođačima zasad relativno malo surađujemo.  

Zašto imate tak omalo domaćih brendova i destilata? 

Razloga je više, a izdvojit ću sljedeće: specijalizirani smo i fokusiramo se na strana pića, Long Play Spirit kao mali i neovisni trgovac ne može ostvariti kvalitetne komercijalne uvjete sa domaćim velikim proizvođačima, pa kupcima možemo ponuditi povoljnu cijenu. Nadaljem kupci u pravilu takve proizvode mogu pronaći u gotovo svakom kvartovskom dućanu i kupit će ih onako, usput. Iznimka je sve veći broj malih kvalitetnih destilera kojima je kvaliteta na prvome mjestu i za takve će se u bližoj budućnosti naći mjesta u asortimanu ecuga.com. Kažem u bližoj budućnosti, jer trenutno imamo ograničeni skladišni kapacitet.

Što od vas možemo očekivati u budućnosti? 

U ovom trenutku pregovaramo s nekoliko svjetskih brandova o distribuciji na području Hrvatske. Nakon što finaliziramo dogovore bitićemo spremni predstaviti te proizvode široj publici kroz suradnju s drugim kolegama, vinotekama i webshopovima. Planiramo izgradnju potpuno novog skladišta većeg kapaciteta s uredima, maloprodajom i kušaonicom gdje ćemo moći održavati prezentacije i degustacije.

Sav proces naručivanja, obrade i slanja narudžbi planiramo digitalizirati, dobar dio već jesmo. Cilj nam je kupcima dodatno olakšati postupak naručivanja, svesti moguće greškena minimum i isporučivati robu u najkraćem mogućem vremenu.

Želimo se širiti i u HoReCi. Imamo jasnu ideju kako, ali riječ je o inovaciji na hrvatskom tržištu pa zasad ne mogu iznijeti više detalja. 

FLOR DE CAÑA

sustainable crafted rum of Nicaragua

Vraćamo se u 1875. godinu kad Alfredo Francisco Pellas Canessa kao 25-godišnjak iz talijanske Genove emigrira u Nikaragvu tražeći bolju budućnost. Godine 1890. osniva San Antonio, jedan od najstarijih i najvećih mlinova za preradu šećera i destileriju. Današnja Compañia Licorera de Nicaragua (CLN) osnovana je 1937. u Chichigalpi kao tada najveća destilerija u okruženju. Od tada sve do danas, već je pet generacija u rukama je obitelji Pellas. Pozicija je iznimna, na 1745 metara nadmorske visine između Tihog oceana i vulkana San Cristobal od kojeg je udaljena osam kilometara.

San Cristobal je dio Vatrenog prstena, najaktivnijeg vulkanskog pojasa na Zemlji, a plodno, mineralima bogato tlo savršeno je za uzgoj šećerne trske. CLN je u najveća single estate distillery, izgrađena u središtu goleme jedinstvene plantaže šećerne trske i u potpunosti se koristi vlastitim sirovinama za proizvodnju ruma. Nakon žetve, trska se već na plantaži prerađuje u melasu s visokim udjelom šećera od 64%. Tijekom fermentacije od 36 sati s kvascima razvijenima u destileriji, sav se ugljični dioksid prikuplja i prosljeđuje proizvođaču .

Destilacija se danas odvija u najsuvremenijem i u potpunosti prilagodljivom sustavu od pet destilacijskih kolona, dok je dozrijevanje Flor de Caña rumova posve specifično. Bačve za Flor de Caña, prethodno korištene za dozrijevanje američkih bourbona, po dolasku u destileriju ručno se obrađuju te smanjuju u volumenu s originalnih 200 na 135 litara!

Klima na lokaciji CLN stvara uvjete stabilne prosječne temperature od 28°C i gubitaka isparavanjem (angels’ share) od 7% godišnje. Dozrijevanje je stoga u Nikaragvi nešto sporije i smirenije nego kod većine karipskih rumova, a skladišta u kojima se nalazi 150.000 bačava nemaju dodatnu klimatizaciju ni kontrolu vlažnosti, a nisu povezana niti s mrežom električne energije. Specifični uvjeti doprinose karakterističnom laganom stilu Flor de Caña rumova bogatije voćnosti i nešto naglašenijeg utjecaja bourbonskih bačava.

Flor de Caña jasno naglašava kako su svi njezini rumovi u potpunosti prirodni bez ikakvih umjetnih sastojaka, a i jedni su od rijetkih na svijetu koji nemaju niti grama dodanog šećera. Taj iskreni pristup koji u prvi plan stavlja destilat, osigurao im je i izuzetan ugled kod neovisnih izdavača širom svijeta, poput Cadenheada koji rumove iz CLN destilerije pozicioniraju u sami vrh. Flor de Caña danas je najponosnija na svoju ekološku osviještenost i jedna je od prvih

destilerija na svijetu s nultim ugljičnim otiskom, dok u procesu proizvodnje od 2010. godine koriste isključivo energiju iz obnovljivih izvora. Još od 1913. aktivno podržavaju besplatno obrazovanje djece svih svojih radnika i besplatnu liječničku skrb za njihove obitelji.

Flor de Caña 4 Extra Seco

Bijeli rum s karakterom, pripravljen od kroz ugljen filtriranih rumova prethodno dozrijevanih u malim bourbonskim bačvama. Ugodno je suhih i svježih nota tropskog voća, korice naranče uz vaniliju i blage začine. Zaobljenog tijela izvrstan podjednako u koktelima, ali i za samostalno uživanje.

Flor de Caña 12

Vrlo lagani ali aromatični rum dozrijevan u malim, 135 litrenim bourbonskim bačvama. Profila 12-godišnjih rumova vrlo živog dojma karameliziranih jabuka, crvenog bobičastog voća, kremaste vanilije i bogatih začina muškatnog oraščića i papra uz medne note i paprenjake u dugom suhom finišu.

Flor de Caña 18

Lagan ali izrazito zaokružen i osjetno zrelijeg profila 18-godišnjih rumova. Osvajač je Dvostruko zlatnih medalja na SFWSC u San Franciscu. Izraženijeg je dojma zrelih začina, kakaa i prženih orašastih nota hrasta uz toffee karamelu s lješnjacima i piment. Punog je tijela i dugog, suhog finiša.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.