Zdenka je kultni brend hrvatske prehrambene industrije. Originalna mljekara u Velikim Zdencima osnovana je 1897. godine. Godine 1921. mljekaru je kupio Viktor Hrešić, koji je svoj novi biznis nazvao po 16-godišnjoj kćerki Zdenki. Poslije Drugoga svjetskog rata Zdenka je nacionalizirana što, međutim, nije naštetilo njenom razvoju.
Trokuti Zdenkina topljenog sira postali su neizbježan dio obiteljske i javne prehrane u cijeloj bivšoj državi. Poslije pada komunizma Zdenka je prolazila kroz komplicirano razdoblje, da bi je napokon kupila tvrtka Granolio, jedan od najvećih hrvatskih mlinara. Zdenka nikad nije proizvodila vrhunske sireve, jer topljeni (procesirani) sir ne može biti vrhunski sir: procesirani su sirevi nužno mješavina sira i emulgatora.
Procesirani sirevi katkad sadrže samo 50 do 60 posto pravog sira. U Zdenkinim trokutićima, međutim, nitko nikad nije tražio pravi sir nego neki ugodni mliječno vrhnjasti namaz koji je bio popularan kao Eurocrem Jednostavnost i ugodnost bile su glavne Zdenkine značajke. Jučer smo u kvartovskom supermarketu kupili Zdenkin novi topljeni sir Dimljenjak.
Koji je vjerojatno nešto najnejestivije što je Zdenka ikad proizvela. Taj je nesretni trokutić prezasićen golemom količinom masnog, umjetnog dima. Okus ostavlja dojam kao da vam je netko u usta ulio hrpu tekućeg dima koji je ubio i zadnje tragove sira. Jasno je da Zdenka mora širiti asortiman. Ali Dimljenjak je korak u pogrešnom smjeru.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.