Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Čaša radnog šampanjca u Hiltonu Doubletree košta 11 eura. Čaša radnog šampanjca u drugim zagrebačkim hotelima slične klase košta od 26 do 31 eura. Zašto? 

Danas smo poslije jutarnje runde sastanaka svratili u bar hotela Hilton DoubleTree u Vukovarskoj. Naručili smo čašu šampanjca, Allarta, koja u Hiltonu košta 11 eura. Allart je veoma dobra obiteljska šampanjerija iz Montagne de Reims. Allart Brut Reserve odličan je, nepretenciozan, čist i svjež bazni šampanjac. U barovima i restoranima drugih zagrebačkih hotela sličnoga ranga šampanjac na čaše toči se za 26 do 31 eura. Dakle, dva i pol do tri puta skuplje nego u Hiltonu u Vukovarskoj.

Štoviše, toči se po dvostruko višim cijenama nego u genijalnom baru madridskog trendovskog hotela Edition, gdje čaša radnog šampanjca košta 16 eura. Edition je, usput govoreći, luksuzniji ali doslovno, od svih zagrebačkih hotela zajedno. Zašto su cijene šampanjca u zagrebačkim hotelima tako obeshrabrujuće visoke? Tri su razloga.

Prvo, hrvatski hotelski menadžeri misle da na sva vina moraju stavljati istu maržu. Međutim, ako zaista želite prodavati skuplja vina, jasno je da na njih morate staviti nižu maržu nego na osnovnu malvaziju ili graševinu. Drugo, u zagrebačkim kao i u jadranskim malo luksuznijim hotelima smatraju da njihovi gosti, oni koji imaju novca, nemaju pojma koliko šampanjci i druga strana vina zapravo koštaju, pa takvim gostima pokušavaju uvaliti čašu šampanjca po cijeni tek nešto nižoj od nabavne cijene boce šampanjca. U digitalnoj je eri takva logika prodaje neobično nelogična. Treće, hotelski F&B menadžeri, uz nekoliko iznimaka, naprosto ne znaju pronaći visokokvalitetna radna vina po dobrim ulaznim cijenama, nego se oslanjaju na generičku ponudu velikih dobavljača.

Kladimo se da pola hotelskih F&B menadžera nikad, primjerice, nije čulo za Nicolasa Maillarta, njegove cijene i ocjene njegovih šampanjaca. A ne stoje osobito dobro ni s klasičnim šampanjerijama poput Pol Rogera ili Lansona. Rezultat je loša potrošnja šampanjca na čaše, uz obrazloženje da ga nitko ne traži jer je preskup. Slično je i s nekim restoranima i barovima. Međutim, šampanjac zaista ne mora biti preskup. Hotelijeri i ugostitelji čine ga preskupim.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.