Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

VINO DALMACIJE Zbog spora s Italijom neki dalmatinski proizvođači prošeka sami su uklonili naziv prošek s etiketa za izvoz

Organizatori Vina Dalmacije kažu da ni južina ni loše vrijeme nisu utjecali na interes za ovogodišnje izdanje najvećeg dalmatinskog vinskog festivala. U splitskom hotelu Le Meridien Lav dva se dana održavala godišnja smotra dalmatinskih vinara, od ove godine proširena i na hercegovačke. Nastupilo je 75 vinarija, s puno novih vina koja su prvi put predstavljena upravo na festivalu. Bio je to, kaže središnje regionalno udruženje Vino Dalmacije, aktualni i najpotpuniji pregled trenutne dalmatinske vinske produkcije. Festival Vino Dalmacije ima dva važna aspekta.

Prvi je masovna popularizacija kulture vina, dok je drugi, poslovni aspekt fokusiran na ugostiteljske profesionalce i specijalizirane medije. Vinari Vino Dalmacije sada koriste kao mjesto na kojemu efikasno mogu prezentirati svoja vina vlasnicima restorana i hotela, F&B menadžerima, sommelierima i distributerima uoči turističke sezone. Zato su mnogi vina koja upravo izlaze na tržište .svježa i odležana, odlučili prvi put točiti upravo u Le Meridien Lavu protekla dva dana.

Zbog rasta interesa vinara za Vino Dalmacije, predsjednik Udruženja Leo Gracin ove je godine zatvarajui festival, izjavio kako je ambicija organizacije da festival u idućih nekoliko izdanja naraste na 100 izlagača. “Udruženje Vino Dalmacije ima ambiciju svojim radom reprezentirati vinare sve četiri dalmatinske županije i artikulirati njihove potrebe, a osobito dodatno uzdignuti identitet i imidž regije, onako kako ona to i zaslužuje”, rekla je direktorica Udruženja Vino Dalmacije, cijenjena vinarka Monika Prović.

Radionice Vina Dalmacije također su sve traženije, a posebnu je pažnju izazvala radionica posvećena pairingu prošeka i sira, na kojoj je predavač Kruno Filipović iznio sve nove informacije o sporu koji je Italija u EU pokrenula protiv Hrvatske tražeći da se zabrani naziv prošek jer navodno zbunjuje kupce budući da previše sliči na naziv njihova prosecca.

Riječ je vjerojatno o jednom od najbesmislenijih prigovora koji su EU institucije ikad dobile kad je riječ o gastronomiji. Zanimljivo je, međutim, da su proizvođači nekih od 12 prošeka predstavljenih na radionici već odustali od naziva prošek na etiketama za izvoz kako si ne bi stvarali probleme dok spor traje. Riječ je, naravno, o potpuno pogrešnom potezu jer Italija ni po kojoj logici nema ni osnova za svoj prigovor niti može dobiti spor. “Od vinara smo čuli da su spremni i da žele koristiti tradicionalni naziv prošek čim spor bude riješen budući da im je problem tiskati različite etikete za dva tržišta, hrvatsko i EU,” rečeno je na radionici.

Očito je da Vino Dalmacije jača iz sezone u sezonu. Stoga bi bilo važno da osim sve reprezentativnijeg prisustva dalmatinskih vinara, ovaj festival postane mjesto na kojem će se kompetentno adresirati i najrelevantnije teme dalmatinske vinske industrije.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.