Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

ANATOMIJA USPJEHA Kako je Zlatno brdo postalo jedna od najuspješnijih istočnohrvatskih vinarija

Brend Zlatno brdo postoji tek par godina. U tih par godina, mala butikna vinarija iz starog baranjskog vinogradarskog sela Zmajevac osvojila je nekoliko Decanterovih medalja, uključujući zlatnu za prilično originalni Gold Cuvee i srebrnu za izvrsnu Graševinu iz 2021.

Zlatno brdo ušlo je na vinske karte mnogih prestižnih restorana poput oba Esplanadina, kao i u više ozbiljnih vinoteka ili delikatesnih lanaca poput zagrebačkih Wine & Friends (Lu Ma Ekskluziv), Vinee Gold, Fisherije, The Meata i riječkog Wine&Co. Zlatno brdo prodalo je uglavnom sve što je dosad pustilo na tržište. Kako je, dakle, Zlatno brdo sve to uspjelo?

Prvo i osnovno, vina su dobra do odlična, bilo da je riječ o mladim bijelim vinima koje Zlatno brdo samo proizvodi, ili o odležanim vinima koje je Zlatno brdo kupovalo od vinarije Kalazić da bi ih dodatno školovalo u različitim stilovima, pa je tako Cabernet Sauvignon iz 2017. došao na tržište u verziji iz inoksa, ali s dugim odležavanjem u boci kao i u verziji iz hrasta. No, znamo dosta vinarija koje također proizvode veoma dobra vina ali se nisu približile rezultatima Zlatnog brda.

U čemu je, dakle, šifra uspjeha Zlatnog brda? U racionalnom i preciznom odnosu prema projektu. U odnosu prema biznisu, Zlatno brdo zapravo podsjeća na Bastiàn, najuspješniju novu istarsku vinariju, s tim da Bastiàn puni mnogo više vina.

Vlasnik Zlatnog brda Goran Matijević, baš kao ni vlasnici Bastiàna nije vinski profesionalac, nego je kapital stekao u drugom poslu. Goran Matijević, baš kao i vlasnici Bastiàna, okružio se vrhunskim profesionalcima, neophodnima da bi se dobro vino pretvorilo u uspješan tržišni proizvod.

Tako su nove etikete za Zlatno brdo dizajnirali Bruketa&Žinić&Grey, dok je PR i brending preuzela Danira Orešić, vlasnica Light Komunikacija. Nadalje, vlasnik Zlatnog brda strpljiv je i odgovoran prema svom proizvodu. Premda u podrumu u Zmajevcu već dugo odležava crni cuvee, Matijevićevo dosad najbolje vino, on ga još ne želi pustiti na tržište jer smatra da mu treba dodatno vrijeme u boci.

Isto tako, iako je iznimno zadovoljan Graševinom iz 2023. to se vino neće pojaviti u prodaji dok ne dostigne određenu zrelost. Zlatno brdo, kao i Bastiàn, primjer je profesionalnog ponašanja novih nevinskih poduzetnika u vinskoj industriji. I zato bi trebalo biti dugoročno uspješno.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.