Tvrtka Fratelli Martini utemeljena je poslije Drugog svjetskog rata u Pijemontu. Fratelli Martini danas proizvodi niz tipičnih talijanskih vina pod različitim brendovima. Samo je prosecco zastupljen s tri krovna brenda: Canti, Casa Sant Orsola i Elem.
Elem je utemeljen prije dvanaest godina. Usporedba dva pjenušca tvrtke Fratelli Martini, Elem Bruta i LX Luxury Millesimata Case Sant Orsole dosta precizno pokazuje razlike u današnjem svijetu prosecca, koji postaje sve veći. Lani je prodano više od 638 milijuna butelja prosecca. Do kraja desetljeća očekuje se da će prodaja prosecca dostići milijardu boca.
Elem, nazvan po Eleonori Martini, najmlađoj članici obitelji koja sudjeluje u vinskom biznisu, i LX Luxury demonstriraju, dakle, dvije grupe razloga zbog kojih cijeli svijet kompulzivno kupuje prosecco. Elem, s oznakom Valdobbiadene DOCG vinski je prosecco. Riječ je o jednom od najboljih vina s apelacijom prosecco koja se mogu kupti u Hrvatskoj, u rangu s boljim buteljama Nina Franca i Adamija.
Elem, koji u najskupljim varijantama može koštati više od 40 eura, ne posjeduje glavne značajke visokokomercijalnog prosecca. Elem ne miriše na kruške, breskve ni žvakaće gume, nema onaj slatkasti aftertaste tipičan za 95 posto prosecca neovisno o formalnoj oznaci slatkoće, ima malo jače tijelo i školsku, gotovo vertikalnu strukturu pravih pjenušavih vina. Elem je vino za konosere i za bolje restorane. Elem se može piti čak i uz kamenice, a vrlo dobro se slaže s kozicama, jakovskim kapicama, sirovim brancinima i oradama, kao i sa svježim bobičastim i žutim ljetnim voćem.
LX Luxury Casa Sant Orsola usprkos imenu manje je ambiciozno vino od Elema. LX Luxury tipičan je lagani, komunikativni prosecco pun primarnih voćnih aroma i slatkaste svježine. LX Luxury, koji nema oznaku DOCG nego nižu apelaciju DOC (što znači da grožđe može dolaziti iz bilo kojeg dijela sve šire zone prosecca) aperitivni je pjenušac za barove, kafiće, slastičarne i jednostavnije restorane. Ili za kućne i uredske blagdanske proslave. LX nije dizajniran da se pije s ambicioznijom hranom, ali se sam pije veoma lako i brzo. LX Luxury tipični je primjer lifestyle prosecca.
A lifestyle prosecco je koncept zahvaljujući kojem je ovo talijansko pjenušavo vino, napravljeno od orginalno slovenske sorte glera, osvojilo cijeli svijet. Prosecco se, podsjetimo, u najvećem broju slučajeva proizvodi drugom fermentacijom u tankovima, koja traje pet do sedam tjedana tjedana: ta se metoda proizvodnje pjenušavih vina naziva Charmat/Martinotti, po svojim izumiteljima.
Budući da je već petnaestak godina globalni fenomen koji stalno raste, u zadnje je vrijeme prosecco uspio razviti i nekoliko netipičnih, prilično ambicioznih stilova. Najvažniji je vjerojatno prosecco col fondo, koji referementira u boci, na kvascima. Danas se tvrdi da se originalni prosecco proizvodio baš col fondo metodom, prije nego što su Talijan Martinotti i Francuz Charmat izmislili tankovsku metodu. Col fondo je važan kao jedan od modela mogućeg razvoja visoko ambiciozng prosecca.
U ovom je trenutku najšira svjetska vinska publika spremna kupovati sve moguće stilove prosecca, od osnovnog, voćnog poput LX Luxurya, koji se želi izdvojiti od konkurencije tako što nosi oznaku berbe, što je netipično za prosecco, preko ambicioznih vinskih prosecca poput Elema, do zasad autorskih, uglavnom mutnih verzija col fonda. Oba prosecca, Elem i LX Luxury Casa Sant Orsola, u Deliiicijama se prodaju u atraktivnim poklon paketima. Elem s velikim čašama za vino i pjenušac za 69,99 eura, a LX Luxury s klasičnim šampanjskim čašama i kromiranom kiblom za 149,99 eura.
Ovaj sadržaj produciran je u suradnji s trgovinama Deliiicije
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.