Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Super je da su Ožujsko i Karlovačko kolektivno poskupjeli. Možda će manje ljudi piti loše pivo

ozujsko-karlovacko

Dvije najveće hrvatske pivovare, Zagrebačka i Karlovačka (Heineken), podigle su cijene svojih piva, i to onoj osnovnih, najpopularnijih, odmah poslije Nove godine.

Cijene su narasle oko deset ili malo više posto, zavisi o trgovini: jučer smo u Konzumu vidjeli Ožujsko u limenkama od pola litre za 11,5 kuna. U nekim manjim lancima jučer se ista Žuja prodavala za više od 12 kuna, a Staropramen za čak 14 kuna. Novi cjenici Zagrebačke i Karlovačke pivovare odmah su se pretočili u više cijene piva u kafićima i restoranima. Na prvi pogled, radi se o klasičnom primjeru kartelizacije. Zagrebačka pivovara i Karlovačka pivovara (Heineken), kao najveći proizvođači piva u Hrvatskioj, dogovorili su se da istodobno dignu cijene za skoro isti postotak, zloupotrebljavajući tako svoj većinski udio na tržištu.

Dogovaranje cijena može biti zakonski kažnjivo. Na drugi pogled, činjenica je da su cijene industrijskog piva cijelu prošli godini rasle u cijeloj Europi, zbog realnog rasta ulaznih troškova. Pogoni pojedinih velikih njemačkih pivovara lani su se zatvorili, pivari su tražili državne potpore da bi preživjeli, a predsjednkk Heinekena nedavno je najavio rast cijena i u ovoj godini, jer trenutno pojeftinjenje energije ii usporavanje inflacije ne mogu kompenzirati ukupni lanjski rast skoro svih ulaznih troškova, od cijena struje do cijena boca i čepova. S obzirom na takva kretanja na europskim tržištu piva, teško je tvrditi da su Zagrebačka i Karlovačka pivovara posve neopravdano podigle cijene.

Što obožavatelje i druge potrošače Žuje i Karlovačkog neće učiniti manje razočaranima. Međutim, rast cijena najpopularnijih hrvatskih industrijskih piva mogao bi imati i jednu dobru posljedicu. Prilično je nesporno da su ta piva organoleptički grozna. Bilo bi super kad bi novogodišnje poskupljenje Ožujskog i Karlovačkog natjeralo bar dio potrošača da više ne piju toliko loše pivo, i da u sličnom ili neznatno višem rangu cijena pokušaju pronaći puno kvalitetnija zanimljivija piva.

aqua-panna-sidebar

index

ulje-2021-naslovnica

aviation-gin

Super je da su Ožujsko i Karlovačko kolektivno poskupjeli. Možda će manje ljudi piti loše pivo

by Kult Plave Kamenice time to read: 1 min