Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

NE PREPORUČUJEMO Kraševe Choco napolitanke ostavljaju dojam kao da na njima pedesetak godina nitko nije ništa radio 

Kraševe čokoladne napolitanke jedan su od ikonografskih proizvoda najvažnije hrvatske tvornice čokolade i slatkiša. Pamtimo ih doslovno od kad znamo za sebe jer smo ih, onako crne, bogate i slatke, obožavali kao klinci.

Sjećamo se i tužnog razdoblja tijekom osamdesetih, kad su čokoladne napolitanke postale napolitanke sa šećernim preljevom, jer u Jugoslaviji poslije Titove smrti nije bilo deviza za uvoz čokolade. Kasnije smo ih prestali kupovati; napolitanke su nam se činile samo kao proizvod za klince.

S druge strane, Loackerove hrskave napolitanke prepune živih, skoro raskošnih, prirodnu okusa, imaju, čini se, mnogo širu ciljnu skupinu. Jučer smo, nostalgije radi, u susjedskom samoposluživanju kupili Kraševe čokoladne napolitanke, koje se sada zovu Choco, a na kutiji ponosno piše da sadrže 35 posto čokolade. Prilično su nas razočarale. 

Prvo, Choco napolitanke bile su pomalo žilave. Drugo, na vrhu jezika osjetila se čokolada, čak i malo gorčine, ali iza toga se sve pretvorilo u linearni okus šećera s masnoćama, baš kao da jedete neku  od najslabijih Milki ili Dorina.

Kraševe Choco napolitanke djeluju kao da se na njima , ne računajući ime i ambalažu, baš ništa nije radilo jedno pola stoljeća. A u međuvremenu se konkurencija na tržištu čokoladne konfekcije barem pedesetak puta pojačala i povećala, pa su Kraševe čokoladne napolitanke postale dosadne i blijede, osim ako baš ne inzistirate na jakoj injekciji šećera i masti zakamufliranoj lošom čokoladom.

Krašev marketing i prodaja strahovito se trude. Kraš je prije tri godine lansirao Ruby čokolade, jer su ružičaste čokolade postale svjetski trend. Kraš se povremeno poigrava s ponovnom puštanjem na tržište svojom klasika, poput Runolista, što je pohvalno.

Kraš pokušava proizvoditi i ozbiljne tamne  čokolade, što je tržišno neophodno. Pretvaranje Male kavane na Trgu bana Jelačića u Krašev kafić i butik pokazalo se uspješnim  poslovnom potezom, a proizvodnja vrlo limitirane serije čokolade s čvarcima duhoviti je marketinški eksces.

Međutim, Kraševa proizvodnja naprosto ne prati dobre ideje marketinga i prodaje. Ne znamo je li riječ o inferiornim sirovinama, zastarjeloj tehnologiji, ili anakronim recepturama, ali, osim Bajadera i Griotta, Kraševi proizvodi već godinama uglavnom  nisu dobri, dok su neki, poput barnumski reklamirane Ruby čokolade, zapravo veoma loši.

Čini se da Krašu treba temeljiti tehnološko proizvodni redizajn, što, uostalom, potvrđuju Choco napolitanke s 35 posto čokolade.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.