Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

MEGA REFORMA Svi britanski supermarketi do listopada moraju ukloniti slatkiše i grickalice s istaknutih pozicija u trgovinama

mars-cokolada-supermarket

Najnezdravija hrana skače na nas u supermarketu. Uvijek u razini oka, ispred blagajni, na posebno istaknutim policama za promociju, grickalice, slatkiši i sladoledi uvijek su izloženi impulzivnoj kupnji. Britanska vlada, inače poznata po opsesivnoj želji da kontrolira prehrambene navike građana, ima novi plan koji bi mogao izazvati “najveću promjenu u sektoru maloprodaje od izuma supermarketa,” piše Financial Times. Čekali su samo da prođu promocije za kraljičin jubilej.

Britanski supermarketi godišnje prodaju 17 milijardi funti hrane. Do kraja listopada, svim trgovinama u vlasništvu kompanija s više od 50 zaposlenih i s više od 200 kvadrata prodajnog prostora, bit će zabranjeno držati nezdravu hranu na istaknutim pozicijama. Nezdrava znači hrana s visokim udjelom masnoće, šećera i soli. Prema vladinim konzervativnim procjenama trgovci će zbog toga izgubiti milijardu funti prometa. S druge strane, trgovcima to da je priliku da bolje istaknu zdravije proizvode čiji trend sada ionako raste.  

Osim isticanja, novi zakon zabranjuje i oglašavanje nezdrave hrane, product placement i isticanje takve hrane na web stranicama trgovačkih lanaca. Trgovci ih ne smiju ni preporučivati. Dakle, nema više veliki košara s uskršnjim i božićnim slatkišima na ulazu u supermarkete, niti polica s čokoladicama na kasama. To bi, prema analitičarima, moglo prepoloviti prodaju slatkiša u Velikoj Britaniji. Osim prometa od prodaje, trgovci s novim pravilima gube i novac od proizvođača i distributera koji su posebno plaćali pozicioniranje na specifičnim policama. Razlog zbog kojega se britanska vlada upustila u ovaj poduhvat su podaci o nezaustavljivom rastu pretilosti i bolesti izazvanih nezdravom prehranom. Veliki trgovački lanci zasad se ne bune previše, ali manji trgovci upozoravaju da će zbog manjka prostora vjerojatno biti prisiljeni odustati od mnogih brendova i proizvoda koji im sada donose dobar promet. Drugi, pak, upozoravaju da najveći dobitnik u ovim promjenama neće biti proizvođači zdrave hrane nego alkoholnih pića i proizvoda za vaping. “Velike kompanije imaju novca i energije da zauzmu ispražnjene police na kojima su nekad bili slatkiši,” upozorava jedan sugovornik Financial Timesa, “Novi zakon će povećati troškove a nimalo neće smanjiti pretilost.” Drugi, pak, podsjećaju na trošarine nametnute proizvođačima slatkih i gaziranih poća koje su smanjile i količinu šećera u pićima i njihovu konzumaciju. A što na to kažu proizvođači slatkiša, grickalica i gotovih pizza? Kažu da su  njihovi proizvodi odavno usklađeni s nutricionističkim profilima propisanima u Velikoj Britaniji i vjeruju da kupci neće odustati od svojih omiljenih snackova. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.