Godiva je predstavila novu globalnu reklamnu kampanju pod nazivom “To je čudo Godive” sa serijom duhovitih vinjeta koje predstavljaju njene proizvode. Kampanja agencije TracyLocke najava je velike promjene u Godivinoj politici.
Devedeset pet godina nakon osnivanja, jedan od najpopularnijih premium brendova čokolade seli u masovne prodaje kanale, supermarkete, trgovine s hranom i drogerije. U Americi su u kampanju investirali više od 5 miljuna dolara, za proizvode poput mini čokoladnih tabli Signature i bombonijera Goldmark, uz niz sezonskih čokolada.
Godiva je u siječnju objavila da napušta svih svojih 128 trgovina u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi. Iako tvrde da je glavni razlog pad prometa uslijed pandemije, ostale njihove trgovine u Europi, Kini i na Bliskom istoku ostaju otvorene. U priopćenju o povlačenju iz samostalnih trgovina rekli su da su problema imali i prije pandemije, zbog promjene navika kupaca. Ljudi sve manje kupuju osobno u trgovinama, a rast u online prodaji i drugim trgovinama nije bio dovoljan da nadoknadi taj pad.
Godivu, danas jedan od najpoznatijih brendova čokolade, utemeljila je obitelj Draps 1926. godine je u Bruxellesu. Prvu čokoladarnicu otvorili su na Grand Placeu u Bruxellesu. Ime Godiva dali su po legendi o Lady Godivi. Prvu trgovinu izvan Belgije otvorili su 1958. u Parizu na prestižnoj lokaciji u Rue Saint Honoré.
U Ameriku su došli 1966. godine s trgovinama u shopping centrima. Godiva je u Americi postala masovno popularna i nakon samo godinu dana obitelj Draps je dobila ponudu za akviziciju od Campbell Soup Company. Prodali su Godivu, a novi je vlasnik prvu samostalnu čokoladarnicu otvorio 1972. na Petoj Aveniji u New Yorku. Do 2007. Godiva je radila promet od 500 milijuna dolara godišnje, ali se više nije uklapala u portfelj Campbell Soup Company fokusiran na jednostavna jela, pa su je 2008. za 850 milijuna dolara prodali turskom Yildiz Holdingu, vlasniku 320 brendova u industriji hrane i desetom najvećem proizvođaču čokolade na svijetu.
Godiva ima više od 650 trgovina u svijetu. U Americi je svake godine izdavala šest sezonskih kataloga za dostavu, jer je većinu čokolade prodavala preko poštanskih i telefonskih narudžbi. Ušla je u lokalne shopping centre i male trgovine, postala neizostavna u aerodromskim shopping zonama.
Uz masovnu dostupnost Godiva je redovno otvarala luksuzne prodajne prostore na najjačim lokacijama, poput Caféa Godiva u londonskom Harrodsu. Prije samo četiri godine u Bruxellesu su otvarali Pierre Draps Centar za istraživanje i razvoj čokolade te prvu flagship trgovinu u njujorškom Rockefeller Centru. Prije samo dvije godine, Godiva je najavljivala snažnu ekspanziju kroz Godiva Café formate, jer su već imali problema s prodajom u Americi.
Pogrešno postavljena politika dostave, previše oslonjena na poštanske narudžbe a nedovoljno razvijena u online prodaji, rast popularnosti originalnih malih čokolatijera s jedne i atraktivnih industrijskih čokolada za mladu publiku s druge strane, pregazili su Godivu, koja bi možda i uhvatila korak s trendovima da nije bilo katastrofalnih posljedica pandemije u Americi. Ovako, Amerikanci će se do proljeća morati oprostiti od svog nekad omiljenog brenda čokolade. Ulazak u supermarkete, prvo u Americi a zatim vjerojatno i globalno, novi je pokušaj repozicioniranja ovog važnog brenda čokolade.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.