Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

EU četiri puta izdašnije financira promociju hrane iz intenzivnog uzgoja nego organske

krava

Prema novom istraživanju Greenpeacea, Europska komisija potrošila je 32 posto ukupnog proračuna za promociju poljoprivrednih proizvoda, na promociju mesa i mliječnih proizvoda: 252 milijuna eura u pet godina, od ukupno 776,7 milijuna eura. Devetnaest posto potrošeno je na promociju voća i povrća.

U razdoblju od  2016. do 2019. samo 9 posto sredstava otišlo je na projekte koji uključuju promociju organskih proizvoda, a samo jedan posto na promociju organskog mesa i mliječnih proizvoda.

Mnoge reklamne kampanje koje sufinancira EU, umjesto da promiču smanjenje potrošnje mesa i potiču biljnu prehranu, žele preokrenuti aktualni trend koji pokazuje da potrošnja mesa i mliječnih proizvoda opada, ili raste sporije nego u prošlosti, suprotno onome što znanstvena zajednica preporučuje za zaštitu klimatske ravnoteže, okoliša i zdravlja, ”upozoravaju predatavnici Greenpeacea.  

Na primjeru Italije koja iz programa za promociju povlači najviše novca (124 milijuna eura od 2016. do 2019.) Greenpeace u priopćenju pokazuje kako se više od trećine potrošilo na promociju mesa i „domaćih“ mliječnih proizvoda, dok je 17 posto sredstava dodijeljeno za promociju voća i povrća, a rijetki postotak za organske proizvode.

Ti brojevi, tvrdi Greenpeace, pokazuju kako se obećanja o promicanju “uravnoteženije i zdravije prehrane”, sadržana među istalim i u strategiji Farm to fork (Od farmedo stola) ili u europskom planu za borbu protiv raka, trenutno ne ispunjavaju u raspodjeli javnog novca.

Europska komisija upravo revidira politiku promocije poljoprivrednih proizvoda. Javno savjetovanje počelo je 31. ožujka, novi prijedlog očekuje se početkom 2022. godine. Greenpeace traži da EU prestane financirati promociju mesa i mliječnih proizvoda životinja u intenzivnom uzgoju. Za nekoliko mjeseci očekuju se i nacionalni planovi oporavka i otpornosti u kojima će se odlučivati ​​o raspodjeli novca iz EU proračuna.

“Moramo iskoristiti ovu priliku da pomognemo poljoprivrednicima i uzgajivačima da započnu stvarnu tranziciju usvajanjem ekoloških praksi i da potaknemo zdraviju, većinim biljnu prehranu, drastično smanjujući broj životinja u intenzivnom uzgoju,” poručuje Greenpeacea.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.