
Prema podacima Hrvatske gospodarske komore, domaća je pivska industrija u 2020. godini proizvela čak 26 posto manje piva nego u 2019. godini. Najveći se pad dogodio u travnju u vrijeme punog lockdowna, kad se proizvodnja prepolovila u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine.
U turističkim su mjesecima proizvodnja i potrošnja bile tridesetak posto manja nego u ljeto 2019, godine. Pivarska industrija, koja u Hrvatskoj zapošljava oko 24 tisuće ljudi, manje je opjevana žrtva epidemije. No, pivarima je barem jednako teško, ako ne i teže nego vinarima.
Najveći segment pivske industrije, koji se sastoji od nekoliko velikih pivovara, doslovno živi od turizma: prodaja njihovih piva ljeti dramatično raste i na moru i u Zagrebu. Lani se to nije dogodilo.
Velike pivovare imaju toliko golemi udio na tržištu da neko vrijeme doduše mogu opstati bez turizma, ali im ljeto poput lanjskog drastično smanjuje dobit.
Proizvođači craft piva, osim onih na moru, zapravo ne žive od turizma. Većini craft pivovara rujan je važniji od srpnja, a prosinac od kolovoza. Craft pivovare žive od prodaje točenog piva na mikrolokalnom tržištu.
Sadašnji lockdown ugostiteljstva, koji je ušao u treći mjesec, zapravo znači i da craft pivovare nemaju gdje prodavati točeno pivo. Neki najjači crafteri, poput Zmajskog i Varionice, mogu preživljavati od prodaje piva u bočicama u supermarketima. No, golema većina domaćih craft pivovara trenutno uopće nema tržište, nema nikakve prihode i vjerojatno se nalazi pred zatvaranjem.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.