Vinarija Jasne Antunović Turk u Erdutu primjer je veoma brzog uspjeha u žanru butiknog vinarstva. Premda se njena obitej godinama bavila vinogradarstvom, gospođa Antunović Turk, ekonomistica po struci, sadašnju je vinariju osnovala 2004. godine kad su na njenom imanju posađeni prvi novi vinogradi.
[adsense_content_v2]
Desetak godina kasnije Graševina Antunović iz 2013. godine dobila je platinastu medalju na Decanterovim Svjetskim vinskim nagradama, najvažnijem globalnom vinskom natjecanju. Osim Decanterove platinaste medalje, vina gospođe Antunović Turk osvojila su i više drugih važnih međunarodnih priznanja.
Graševina Antunović iz 2013. godine, osvajačica Decanterove platine, danas je u izvrsnom stanju: nedavno smo je probali i uvjerili se kako to sjajno vino i dalje dozrijeva, mijenja se i ima pred sobom dosta dobrih godina.
Čini se da je Jasna Antunović Turk epidemijsku krizu dočekala nešto spremije nego druge butikne vinarije u istočnoj Hrvatskoj. Njena se vina, naime, već dulje vrijeme distribuiraju u svim kanalima prodaje, od HoReCe preko vinoteka i supermarketa do internetske trgovine, što se sve pokazalo važnim amortizerom u kriznoj godini.
Koliko su epidemijska kriza i sve njene posljedice utjecale na Vaše poslovanje u 2020. godini?
Prihodi od prodaje vina bili su nam 35 do 40 posto manji nego u 2019. godini.
Što su prošle godine bili vaši glavni kanali prodaje?
Prodaja nam je porasla u vinotekama i na web shopu. Kod HoReCe smo zabilježili značajan pad, dok su supermarketi (u našem slučaju jedino Spar) izvoz i prodaja u vinariji ostali otprilike jednaki kao prethodne godine.
Kako je kriza utjecala na Vaše poslovne planove?
Kriza zasad nije utjecala na naše projekte. Smatramo da je riječ o krizi koja se može prevladati, pod uvjetom da se ne prenese i na ovu godinu. Odradili smo sve planirane investicije, započeli s novim projektima i nismo nikoga otpustili.
Kako biste opisali vašu strategiju u suočavanju s krizama?
Trudimo se što brže prilagođavati kriznim uvjetima poslovanja i aktivno reagirati na krizu. Primjerice, jedna smo od prvih hrvatskih vinarija koja je otvorila web shop.
Je li fokusiranje na izvoz trajno i izvedivo rješenje?
Izvoz nije ključno rješenje. No, mislim da bi izvoz trebao činiti 25 do 30 posto naše ukupne prodaje.
Može li hrvatska vinska industrija preživjeti još jednu kriznu godinu poput lanjske?
Može, pod uvjetom da nam na raspolaganju i nadalje budu modeli potpore vinskom sektoru definirani u 2020. godini.
Kako dugoročno učiniti hrvatsku vinsku industriju profitabilnom i održivom?
Nacionalna politika treba podržavati domaću proizvodnju vina, i to ograničavanjem uvoza, izvoznim subvencijama i brendiranjem vina kao strateškog hrvatskog proizvoda.
Jesu su li medalje na velikim svjetskim natjecanjima, poput Decanterovih Svjetskih nagrada, bitno utjecale na prodaju vaših vina?
Medalje na svjetskim ocjenjivanjima potvrda su statusa za vinarije kojima je vrhunska kvaliteta polazište i odredište svakog promišljanja o vinu. Medalje su važne i u komunikaciji s kupcima, osobito ako se osvajaju u kontinuitetu.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.