Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

NIKOLA BENVENUTI ZA VINSKI IZVJEŠTAJ Cilj nam je izvoziti 50 posto naših vina

vinski-izvjestaj-benvenuti

Nikola i Albert Benvenuti najistaknutiji su predstavnici srednjeg naraštaja istarske vinske scene. Braća Benvenuti afirmirala su se desetak godina poslije Kozlovića, Matoševića i Coronice, i sedam ili osam godina prije Fakina i Damjanića. Benvenuti iz Kaldira kraj Motovuna, u razmjerno su kratkom razdoblju od jedva petnaestak godina postali jedna od najstabilnijih hrvatskih vinarija.

[adsense_content_v2]

Njihova mlada Malvazija neizostavna je u restoranima i boljim supermarketima. Macerirana malvazija Anno Domini na putu je prema vrhu istarske vinske proizvodnje. Terani su nositelji svjetskih zlatnih medalja, dok su slatka vina Corona Grande, San Salvatore od malvazije i San Salvatore od bijelog muškata uglavnom senzacionalna.

benvenuti-santa-elisabetta-g

Single vineyard teran Santa Elisabetta dvije je godine zaredom proglašen najboljim hrvatskim vinom, u izboru Kulta Plave Kamenicef u kojem glasaju sommelieri, kritičari i drugi vinski profesionalci. Riječ je o jednom od najtraženijih hrvatskih vina, koje se i privatnim kupcima i restoranima prodaje u vrlo ograničenim količinama.

Vinski biznis braće Benvenuti toliko je stabilan, da usprkos krizi nisu odustali od gradnje nove vinarije, koja će zaokružiti ovaj iznimno ambiciozni obiteljski koncept.

Nikola Benvenuti, direktor Vinistre, kaže kako je i njegova vinarija pogođena padom prodaje u dojučerašnjem najvažnijem kanalu, restoranima, hotelima i barovima. Tako je u slučaju vinarije Benvenuti sektor HoReCe pao za 56 posto, izvoz za 34 posto, dok je prodaja u drugim kanalima, od same vinarije do supermarket i vinoteka, ostala na sličnim razinama kao i 2019. godine.

Usprkos padu prodaje, braća Benvenuti nisu odustala od investicijskog programa, koji obuhvaća i gradnju nove vinarije: ”Trošili smo rezerve. Nadamo se da će se ove godine situacija normalizirati, pa planiramo otvoriti nova radna mjesta,” kaže Nikola Benvenuti, “Vinarija je pokušavala uštedjeti rezanjem svih troškova koji nisu bili neophodni, ali i zaraditi dodatni novac otvaranjem novih prodajnih kanala, poput web shopa i privatnih kupaca.

Dugoročno gledajući, direktor Vinistre smatra da je izvoz apsolutno esencijalan za hrvatsku vinsku industriju. “Izvoz disperzira rizik i smanjuje ovisnost o jednom prodajnom kanalu, jednom tržištu i jednoj grupi kupaca. Mi sada izvozimo oko 30 posto naše proizvodnje. U narednim godinama planiramo izvoziti 50 posto proizvodnje.”

Benvenuti, čini se, ne misli da je lanjski krizni udar, koji bi se u manjoj mjeri mogao nastaviti i ove godine, ravnomjerno pogodio cijelu hrvatsku vinsku industriju. “Ne možemo općenito razgovarati o tome je li hrvatska vinska scena kadra preživjeti još jednu krizu poput ove u 2020. Tu se nužno radi o individualnim slučajevima. Vinari koji su bili poslovno bolesni prije krize, vjerojatno neće preživjeti ni prošlu godinu a kamoli još jednu kriznu godinu. Oni koji su plesali na rubu egzistencije sada su u vrlo izazovnoj situaciji. Oni koji su gradili posao na zdravim temeljima sigurno mogu izdržati krizne situacije, a oni koji su u prethodnim dobrim godinama stvorili rezerve, zapravo ne osjećaju ozbiljnije potrese.”

Nikola Benvenuti, kao jedan do šefova veoma uspješne vinarije i kao direktor Vinistre, dvostruko je kompetentan sugovornik za razgovor o budućnosti hrvatske vinske industrije: “Da bi nacionalna vinska industrija postala dugoročno profitabilna, ona mora raditi na standardizaciji ciljeva i na efikasnoj promociji. Primjerice, mi smo u Vinistri donijeli dugoročnu strategiju, na temelju koje izrađujemo sve operativne planove kao i programe pojedinačnih aktivnosti. Uskoro dovodimo profesionalca koji će sve naše planove provoditi, po uzoru na austrijski AWMB ili Udrugu vinara Novog Zelanda i slične organizacije tog profila.

E sada, Sve to treba napraviti i na nacionalnoj razini. Hrvatska se može pohvaliti nekim bitnim komparativnim prednostima poput autohtonog sortimenta i duge vinske tradicije, što neke konkurentske zemlje nemaju. Zato se moramo fokusirati na tržišno više pozicionirana vina a ne na bulk prizvodnju. Tu leži održivost i profitabilnost hrvatske vinske scene,” zaključio je Nikola Benvenuti.

Vinski izvještaj 2020/2021. besplatno downloadajte OVDJE

vinski-izvjestaj-2020-cover
PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.