Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Hoće li se Konzum uspjeti obraniti od eventualne ekspanzije Eurospina?

konzum-kvatric

Jasno je da je Lidl glavna hrvatska Eurospinova meta. Lidl i Eurospin diskontni su supermarketi koji poslovni model baziraju na niskim cijenama i vlastitim robnim markama. Međutim, događaji iz prošlosti pokazali su da je Konzum nužna, neizbježna kolateralna žrtva ulaska svakog novog trgovačkog lanca u Hrvatsku. 

Cijelo ondašnje vodstvo Agrokora dobro pamti koliko je Ivica Todorić bio nervozan kad je Lidl ušao u Hrvatsku. Gospodin Todorić vrlo je dobro znao da će Lidlove cijene biti dramatično niže od Konzumovih i da Agrokor tu ne može baš ništa učiniti, jer su Lidlovi ulazni troškovi neusporedivo niži od Konzumovih: Lidl svugdje u Europi nabavlja toliko goleme količine robe da su njegove dobavljačke cijene smiješno niske, što se onda pretvara i u niže cijene na policama (da ne spominjemo druge probleme u Agrokorovu poslovanju). 

Lidl je Konzumu trajno oduzeo status narodnog supermarketa, od čegs se Konzum do danss nije oporavio. Konzum je pokušap odgovoriti ulaskom u upmarket zonu, pa je napravio supermarket na Radničkoj cesti u Zagrebu, koji je i danas uvjerljivo najbolji veliki dućan u Hrvatskoj. Međutim, logika luksuznog hrvatskog Eatalyja nije se mogla primijeniti izvan Zagreba.

Nadalje, Konzumova bolja kvartovska samoposluživanja poput dućana na Britanskom i Kvaternikovu trgu u Zagrebu, pate od niza strukturnih problema: najgori je svakako organizacija posla, jedan dugi red za sve blagajne i slično, koji kupnju čine izrazito neugodnom. Kad je, pak, riječ o malim susjedskim trgovinama, one već dugo spadaju među lošije opskrbljene s obzirom na svoju kvadraturu..

Konzum je nažalost u zadnjih par godina izgubio dio identiteta i žanrovskog usmjerenja. I sada pred takav, ranjiv i pomalo nesređeni Konzum, dolazi izazov još jednog diskontera, koji planira otvoriti novih sto supermarketa u Hrvatskoj . Dogodi li se to, i dio Konzumovih a ne samo Lidlovih kupaca otići će u Europsin, baš kao što je puno Konzumovih kupaca prije desetak godina otišlo u Lidl. Zasad nam se ne čini da Konzum ima jasnu strategiju obrane. Ili napada, što bi zapravo bilo mnogo bolje.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.