Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Hrvatska vina ne mogu se promovirati i prodavati samo mikroregionalno

crno-vino

Okej, logično je da se u istri u restoranima nudi najviše malvazije i terana. Jednako je tako logično da su u Osijeku najzastupljenije graševine, u Dubrovniku plavci i malvasije, u Splitu pošipi i plavci, a u Šibeniku svakako valja dodati debite i maraštine.

Svaka je hrvatska vinska regija ili mikroregija prepoznatljiva po određenim, najčešće autohtonim sortama: restorani, barovi i hoteli trebaju promovirati najbolje i najvažnije lokalne proizvođače autohtonih sorti. Međutim, to je tek jedna strana medalje.

Hrvatska je vrlo mala vinska zemlja. Mnoge veće vinske zemlje od Hrvatske uključujući susjednu Austriju i daleki Čile, promoviraju se pod jedinstvenom egidom, koja naglašava prije svega tu zemlju a tek zatim pojedine njene regije.

Naprosto zato što potrošači Kamptal ili Maipo doista ne mogu percipirati onako kao što percipiraju tradicionalne svjetske vinske regije poput Bordeauxa ili Toscane.

Budući da je Hrvatska mala vinska zemlja, s malim i globalno teško prepoznatljivim vinskim regijama, od strateške je važnosti da se naša vina prezentiraju zajedno, uz poštovanje regionalnih i lokalnih terroirskih, sortnih i stilskih različitosti. Zajedno znači da se u Splitu i Dubrovniku trebaju prodavati istarske malvazije ili terani (što se srećom dosta redovito događa), ali isto tako da se u Istri i na Kvarneru trebaju prodavati dobra vina is Slavonije i Baranje, sjeverne i južne Dalmacije i iz Bregovite Hrvatske, naprosto zato da bi se strancima stvorila što točnija slika o stvarnoj kvaliteti i raznolikosti hrvatske vinske ponude .

Riječ je zaista o strateškom pitanju; vina koja se prodaju turistima, bilo na moru ili u Zagrebu (jednom kad se turisti vrate u Zagreb) stvaraju imidž hrvatske vinske industrije među stranim kupcima. A tek na temelju točnije slike o hrvatskoj vinskoj industriji ona može početi ozbiljnije i sustavnije izvoziti.

Da je hrvatska vinska industrija izvozno potentnija, većina naši vinara imala bi barem nešto manje pune podrume s obzirom na razmjerno malu ukupnu proizvodnju. Stoga je diversifikacija vinske ponude na Jadranu jedan od važnih preduvjeta za jačanje domaće vinske scene.

aqua-panna-sidebar
naslovnica-vinski-izvjestaj.2019
Naslovnica-ulje-2019-2020

aviation-gin

Hrvatska vina ne mogu se promovirati i prodavati samo mikroregionalno

by Kult Plave Kamenice time to read: 1 min