Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Slovenija je danas pokazala kako se stvara dignitet restoranske scene i kako se kroz Michelin promovira turizam

slovenija-michelin1

Slovenske su turističke vlasti danas uništile Hrvatsku turističku zajednicu i hrvatsko Ministarstvo turizma. Slovenci su na Ljubljanskom gradu, u organizaciji slovenske turističke zajednice sa chefovima i uzvanicima organizirali propisnu svečanost u povodu dodjele prvih Michelinovih zvjezdica.

Svečanost je održana po svim pravilima javnih priredbi visokog stila, a na njoj je video vezom sudjelovao i glavni urednik Michelinovih vodiča Gwendall Poullennec. Svečanom dodjelom Michelinovih zvjezdica Slovenija je pokazala  kako se daje dignitet nacionalnoj restoranskoj industriji.

Današnjim su happeningom Slovenci poslali prije svega snažnu poruku o Sloveniji kao o jednoj od najsigurnijih i najekološkijih turističkih destinacija u Europi, i o novoj europskoj gastronomskoj sili koja se temelji na održivosti. Prijenos je počeo spektakularnim turističkih videom koji prikazuje prirodne ljepote Slovenije i kratkim govorom glavnog urednika Michelina koji je Sloveniju predstavio kao najzanimljiviju i jednu od jednu od ekološki najodrživijih novih gastronomskih destinacija na njihovoj listi.

U Ljubljani je u utorak Michelin dodijelio posebnu nagradu za održivost, koju je dobilo š st restorana. Direktorica slovenske turističke zajednice održala je atraktivan govor o utjecaju gastronomije i lokalnih chefova na brendiranje i turistički (i ne samo turistički) identitet Slovenije, ali i na unutarnju mobilizaciju talenta i poduzetništva.  Današnjom su svečanošću Slovenci ohrabrili sve one brojne kuhare i restoratere koji, kao ni u Hrvatskoj, ne znaju kako da se snađu u sadašnjoj situaciji kada cijela svjetska restoranska industrija ne zna kojim putem se treba nastaviti razvijati.

Najvažnije od svega, Slovenija je ovim pristupom predstavljanju prvog lokalnog izdanja Michelina, demonstrirala da su gastronomija i restoranska industrija jedan od njenih nacionalnih priroriteta. Što je sve logično i razumno. Tako je Slovenija pametno iskoristila komercijalni aranžman s Michelinom, da snažnije stupi na pozornicu važnih europskih gastronomskih zemalja što, naravno, privlači i turiste.

Ovdje naglasak nije bio na to da je Hiša Franko dobila dvije zvjezdice, što je velika rijetkost u prvim izdanjima Michelina (jedini primjeri u zadnje vrijeme su Gaggan Anand u Bangkoku i Dan Barber u Westchesteru), niti na tome je li ovaj ili onaj restoran trebao dobiti zvjezdicu ili Bib Gourmand. Naglasak je na činjenici da se vrijednost lokalne gastronomije i turizma može značajno povećati samo dobrom organizacijom, suradnjom institucionalnih i individualnih aktera i razumijevanjem međunarodnog konteksta u kojem se nastupa. Bez toga, velike investicije poput dovođenja Michelina ne daju pravi rezultat.

Ovdje valja reći da su Slovenci puno bolje i poštenije odradili sadržajni dio svog prvog aranžmana s Michelinom. Recimo da se zvjezdice ne dovode u pitanje. Međutim, u Hrvatskoj su preporuke često predmet masovnog ismijavanja, kako profesionalaca tako i publike, dok su Bib Gourmand uz par dobrih, dobili neki od zaista najgorih hrvatskih restorana, što je u krajnjoj liniji kompromitantno za sam Michelin. Na preporuke i Bib Gourmande presudan utjecaj imaju nacionalna i lokalne turističke zajednice, pa je tako jedan zagorski restoran gdje ne možete pojesti umak od vrganja koji nije prepun grudica brašna, svojedobno dobio Bib Gourmand.

U Sloveniji su, pak, preporuke korektne, dok su Bib Gourmand zaista odlično pogođeni. A kako u Hrvatskoj, u usporedbi s današnjim slovenskim spektaklom, izgleda promocija novih izdanja Michelinovih vodiča i zvjezdica? Tako da je nema. U Hrvatskoj doznajemo za zvjezdice nakon što se one pojave na Michelinovom webu, pa ih mediji objave. Nema posebne nacionalne svečanosti, a pojedinačne dodjele zvjezdica organiziraju privatne tvrtke koje rade s Michelinom poput Metroa, nekoliko mjeseci nakon što vodič iziđe, u okviru drugih gastro evenata.

Jedino Istarska turistička zajednica Denisa Ivoševića pokušava uistinu pridati i širi dignitet Michelinovim zvjezdicama. Potpuno je nevjerojatno da je Hrvatska uložila toliko novca u projekt Michelin, a da ga se država nije sjetila institucionalizirati. A bez institucija nema pravog značaja, a onda ni dodatnih učinaka, osobito onih turističkih. I nema jačanja svijesti u javnosti, kao ni u profesionalnoj zajednici, o važnosti Michelinovih zvjezdica za restoransku i turističku industriju.

Slovenija je danas pokazala kako se postupa s nečim toliko značajnim kao što su Michelinove zvjezdice. Snimku slovenske dodjele Michelinovih zvjezdica trebali bi pogledati svi oni koji sudjeluju u restoranskoj industriji: od dobavljača hrane i vinara, preko restoratera, chefova, barmena i sommeliera, do direktora marketingaša iz velikih i malih hotelskih tvrtki. Tu bi snimku posebno morali pogledati  direktor Hrvatske turističke zajednice i ministar turizma.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.