Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
aqua-panna-banner
Divider Text

7 najvažnijih trendova u pićima za 2020. godinu

nogroni

Jedna od milijun zabavnih stvari koje nosi kraj godine su liste trendova. Ove godine industrija pića prošla je kroz par dosta zanimljivih promjena, od uzleta niskoalkoholnih koktela do globalne promocije dosad manje poznatih vinskih regija. Prema procjenama za 2020. godinu, čeka nas evolucija postojećih trendova, mnogi od kojih su započeli prije pet ili više godina. U svakom slučaju, sve što bi se moglo događati izaziva optimizam, jer ukazuje na postupni nastanak osvještenijeg, uključivijeg i održivijeg tržišta pića.

1. Puno okusa, malo promila

seedlip-boca

Nova znanstvena istraživanja, inovativni proizvodi poput specijalnih miksera i macerata ili bezalkoholnih ginova, inovativna primjena tehnika poput klarifikacije i prije svega golemi rast interesa za koktele, složili su savršenu situaciju za razvoj nove kategorije pića, moćnih, kompleksnih a niskoalkoholnih.

Činjenica je da je alkohol nezamjenjiv sastojak, ali uporna potraga miksologa za novim principima okusa dala je rezultate koji su nadmašili sva očekivanja. Nova pića i novi kokteli s vrlo niskim, jednoznamenkastim ABV-om ni po tijelu ni kompleksnosti ni okusu ne zaostaju za klasičnim verzijama. To ne samo da proširuje izbor pića za publiku, nego omogućava i drugačiju konzumaciju. Istraživanja tržišta pokazuju, naime, da maloprodaja nove generacije niskoalkoholnih pića i gotovih koktela raste dvoznamenkastim stopama.

2. I dalje ružičasto

Ljudi zbog nečega naprosto obožavaju ružičastu tekućinu. I to je dobro. Ne samo zbog trijumfa rose vina, nego i zbog napada kreativnosti koji su ružičasti ginovi, a za njima i ostala pića, izazvali u industriji. Više od milijarde eura ružičastog gina prodano je u zadnjih godinu dana u Europskoj uniji i trend ne posustaje, posebno nakon što su u njega uskočile craft pivovare s ružičastim pivima, proizvođači cidera, vermuta i destileri.

Kad govorimo o ružičastom ne treba zanemariti najjači pink trend od svih, rose pjenušce i šampanjce,čija prodaja iduće godine ne samo da neće posustati nego se očekuje novi rast, nakon što je konzorcij proizvođača prosecca promijenio pravila kako bi omogućio da se prosecco proizvodi i u rose varijantama.

3. Nove vinske regije

rebula-masterclass-tasting

U zadnjih nekoliko godina gotovo svaka ovakva lista predstavi neku novu svjetsku vinsku regiju ili podregiju. Dobra vijest, iduća godina mogla bi biti prekretnica za Istočnu Europu. Svjedoci smo rasta investicija u vinskoj industriji u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, Bugarskoj…Lokalne sorte poput furminta polako dobivaju globalnu pažnju.

Prodaja istočnoeuropskih vina u Velikoj Britaniji lani se učetverostručila. Kupci stalno traže originalna vina, nove izraze terroira i autohtone sorte za prijateljske cijene, i to je zaista velika šansa za vinske regije Istočne Europe. Neke zemlje, poput Slovenije, tu šansu koriste vrlo dobro. Prodaja suhi slovenskih furminta u velikim zapadnoeuropskim trgovačkim lancima lani je rasla 159 posto. Neke zemlje, poput Hrvatske nažalost, praktički nisu ni svjesne trenda.

4. Pjenušci

vive-la-joie-cremant

Nakon nekoliko godina prave eksplozije, tržište pjenušaca kao da ulazi u zreliju fazu. Ljudi piju neznatno manje, ali puno kvalitetnije. Raznolikost i cijena opet su ključne riječi. Nakon višegodišnje dominacije prosecca, lani je Loira zabilježila značajan rast izvoza cremanta. Ponovno raste i prodaja španjolskih cava. Još važnije, prodaja premium pjenušaca raste oko 15 posto, a od novih igrača najviše zanimanja privlače vinarije iz Južnoafričke Republike, Australije i Novog Zelanda.

5. Engleska vina

nyetimber-vino

Čini se da je fenomenalni proboj engleskih pjenušaca za sobom povukao i vina. Kao prekretnica se računa berba 2018. kad je prodaja engleskih i velških vina vidljivo skočila, a britanski supermarketi počeli su agresivno promovirati i lokalne oranže.

6. Vino u limenkama

coppola-vino-limenke

Donedavno je bila hereza uopće pomisliti da bi se vino prodavalo u limenkama. Sad je genijalna ideja. I popularna. Nekoliko francuskih industrijskih vinarija uključujući provansalski Mirabeau, uoči ljeta je lansiralo eksperimentalne linije bijelih i rose vina u limenkama. Slijedili su ih Amerikanci shirazom, onda i Englezi i na kraju neke od najpopularnijh vinarija poput one Francisa Forda Coppole.

Vinari kod limenki prednost vide u lakom hlađenju, praktičnosti jer u limenkama je puno lakše nositi vino na izlete, bazene i plaže, u čuvanju vina jer limenke ne propuštaju ni zrak ni svjetlo, i reciklaži. Veliki trgovački lanci izvještavaju da je ovoga ljeta prodaja masovno popularnih jeftinijih vina zbog limenki rasla 10 posto. Popularnost vina u limenkama mnogi smatraju nastavkom starijeg i jačeg trenda bag-in-box pakiranja.

7. Recikliranje ambalaže

speceraj-kutije

Kao i limenke, trend recikliranja ambalaže temelji se na sve višoj ekološkoj svijesti potrošača. Growleri za pivo već godinama su uobičajeni način prodaje u pubovima i trgovinama, a čini se da se trend širi i na druga pića. Supermarketi Waitrose smatraju da trend toliko jača da su otvorili pick and mix zonu u kojoj kupci mogu sami donijeti ambalažu i kupovati robu u rinfuzi, i sistem posuđivanja ambalaže koja se može vratiti.

Među najpopularnijim proizvodima u toj zoni bila su četiri vina i četiri piva koja su ljudi mogli sami točiti u boce koje su donijeli od kuće. Ljudi ne samo da su rado sami točili vino i pivo, nego su u četiri dana rasprodali zalihe za 10 tjedana. Čak 9 posto kupaca nakon tog je eksperimenta trajno promijenilo navike i počelo nositi svoju ambalažu. Hrvatski predvodnik ovog trenda je zagrebačka trgovina Špeceraj.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.