Hrvatska restoranska industrija sve se brže mijenja, i to u svim sektorima od fast fooda i street fooda do visoke kuhinje. Ovu su godinu obilježile strateške promjene u trendovima na našoj gastro sceni, koje bi mogle definirati što ćemo jesti u restoranima u idućem duljem razdoblju. Evo pet glavnih trendova:
Na sushiju se trenutno okreće veliki novac. Jeftiniji sushi barovi prometom se približavaju velikim, mnogo skupljim restoranima. Sushi se proširio svugdje, od Rovinja, preko kvarnerskih otoka, do Zadra, Splita i Dubrovnika. Do kraja godine u centru Zagreba trebala bi se otvoriti dva nova sushi bara. Istodobno, azijski street food privlači sve više domaćih i strani gostiju i u Zagrebu i na obali. Khaos Thai vjerojatno je, po broju kupaca, najuspješnije ovogodišnje restoransko otvorenje u Zagrebu, premda je riječ o malom kiosku bez stolova. Međutim, i azijski street food a osobito sushi suočavaju se s golemim ograničenjem. U našoj je restoranskoj industriji premalo ljudi koji zaista znaju bilo što o sushiju.
U Zagrebu će do kraja godine raditi čak šest fine dining restorana, najviše u povijesti zagrebačke restoranske scene. Zasad se čini da svi posluju barem solidno, s neki i jako dobro. No, s obzirom na visinu troškova takvih projekata, moramo biti jako oprezni u procjeni njihova trajanja.
Pizzerije su danas jednako vruć žanr kao što su to bili burger barovi prije tri ili četiri godine. Trend je eskalirao lani, a nastavio se ove godine i simbolično je zaokružen otvaranjem Franka, najambicioznije pizzerije u Hrvatskoj. U Zagrebu danas radi više od sto pizzeria. U Dubrovniku se pizzerije pretvaraju u lance. Problem je, međutim, u tome što većina naših pizzeria uistinu ništa ne valja.
Poslije dugogodišnje trećerazrednosti, ove je godine došlo do dramatičnog poboljšanja hotelske gastronomije. Uz stare favorite poput Esplanadinih restorana, San Rocca, Navisa i Boškinca, tu su sada Matsunoki, Cap Aureo i Noel Buje, a novi istarski i dalmatinski dobri hoteli kao Roxanich u Motovunu i Puteus Palace na Braču, kane izgraditi ozbiljan gastronomski identitet.
Food festivali izašli su iz Zagreba i preplavljuju cijelu Hrvatsku, s različitim uspjehom. Tuna, sushi and wine u Zadru i Tunalicious u Poreču čine nam se prilično uspješnim. Zanimljivo je da je ovoga ljeta u Zagrebu trebao biti održan i festival sushija, koji je odgođen iz tehničkih razloga. Hrvati toliko vole jesti na food festivalima, da su ondje za istu hranu spremni plaćati više cijene nego u restoranima.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.