Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
aqua-panna-banner
Divider Text

REZIME GASTRONOMSKE 2019.#3 Pet najvažnijih restoranskih trendova koji su obilježili godinu

matsunoki-sushi

Hrvatska restoranska industrija sve se brže mijenja, i to u svim sektorima od fast fooda i street fooda do visoke kuhinje. Ovu su godinu obilježile strateške promjene u trendovima na našoj gastro sceni, koje bi mogle definirati što ćemo jesti u restoranima u idućem duljem razdoblju. Evo pet glavnih trendova:

1. Sushi i azijski street food

ginger-sushi

Na sushiju se trenutno okreće veliki novac. Jeftiniji sushi barovi prometom se približavaju velikim, mnogo skupljim restoranima. Sushi se proširio svugdje, od Rovinja, preko kvarnerskih otoka, do Zadra, Splita i Dubrovnika. Do kraja godine u centru Zagreba trebala bi se otvoriti dva nova sushi bara. Istodobno, azijski street food privlači sve više domaćih i strani gostiju i u Zagrebu i na obali. Khaos Thai vjerojatno je, po broju kupaca, najuspješnije ovogodišnje restoransko otvorenje u Zagrebu, premda je riječ o malom kiosku bez stolova. Međutim, i azijski street food a osobito sushi suočavaju se s golemim ograničenjem. U našoj je restoranskoj industriji premalo ljudi koji zaista znaju bilo što o sushiju.

2. Eksplozija fine dininga

theatrium-krumpir-g

U Zagrebu će do kraja godine raditi čak šest fine dining restorana, najviše u povijesti zagrebačke restoranske scene. Zasad se čini da svi posluju barem solidno, s neki i jako dobro. No, s obzirom na visinu troškova takvih projekata, moramo biti jako oprezni u procjeni njihova trajanja.

3. Renesansa pizzeria

franko-pizze

Pizzerije su danas jednako vruć žanr kao što su to bili burger barovi prije tri ili četiri godine. Trend je eskalirao lani, a nastavio se ove godine i simbolično je zaokružen otvaranjem Franka, najambicioznije pizzerije u Hrvatskoj. U Zagrebu danas radi više od sto pizzeria. U Dubrovniku se pizzerije pretvaraju u lance. Problem je, međutim, u tome što većina naših pizzeria uistinu ništa ne valja.

4. Preporod hotelskih restorana

Poslije dugogodišnje trećerazrednosti, ove je godine došlo do dramatičnog poboljšanja hotelske gastronomije. Uz stare favorite poput Esplanadinih restorana, San Rocca, Navisa i Boškinca, tu su sada Matsunoki, Cap Aureo i Noel Buje, a novi istarski i dalmatinski dobri hoteli kao Roxanich u Motovunu i Puteus Palace na Braču, kane izgraditi ozbiljan gastronomski identitet.

5. Ekspanzija gastro festivala

tuna-festival-zadar

Food festivali izašli su iz Zagreba i preplavljuju cijelu Hrvatsku, s različitim uspjehom. Tuna, sushi and wine u Zadru i Tunalicious u Poreču čine nam se prilično uspješnim. Zanimljivo je da je ovoga ljeta u Zagrebu trebao biti održan i festival sushija, koji je odgođen iz tehničkih razloga. Hrvati toliko vole jesti na food festivalima, da su ondje za istu hranu spremni plaćati više cijene nego u restoranima.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.