Tedi Chiavalon u Vivatovom je vinskom baru otvorio sezonu mladih maslinovih ulja

Početak sezone mladih ulja spada među apsolutne vrhunce hrvatske gastronomije. Početak sezone mladih, nefiltriranih, neonsko zelenih maslinovih ulja, jednako je spektakularan kao i početak sezone pravih bijelih tartufa. Ove su godine braća Chiavalon otvorila sezonu mladih ulja iznimno rano, u ponedjeljak 14. listopada, kušanjem ulja koje je prešano tek nekoliko dana prije promocije.
O novom je ulju govorio Tedi Chiavalon, dok je Sandi Chiavalon morao ostati u Vodnjanu, u berbi maslina koja će trajati još tjednima. Mlado, kako se i službeno zove prvo novo ulje braće Chiavalon, ekscentrično je aromatično, prepuno polifenola, ugodno gorko i tek umjereno pikantno. Definitivno manje pikantno nego Chiavalonovo lanjsko Mlado, premda u mješavini prevladava ljuta i opaka bjelica.


Prvo, nefiltrirano maslinovo ulje toliko je ekspresivan proizvod, da bi u njemu trebalo uživati svaki dan, uz sireve, carpaccio, sirovu tunu, krvavi steak, vrganje ili naprosto uz krumpire, grah, pastu ili pizzu. Nadamo se da će i zagrebački restorani što prije uvesti dane mladih maslinovih ulja, jer je riječ o zaista jedinstvenom ulju, čiji se aromatski i okusni profil ne može oponašati.
Na promociji Chiavalonovog Mladog sudjelovala je i renomirana istarska obiteljska mljekara Latus, koja je, među ostalim, predstavila svoju bogatu, kremastu mozzarellu Un Po Di, proizvedenu u suradnji s Nikasom iz Matulja. Obitelj Šoškić točila je prvi plešivički vinjak, dok su Barundići osigurali pjenušac i crni pinot. Već godinama posjećujemo prezentacije Chiavalonovih mladih ulja u Vivatu. Nikad se nije skupilo toliko mnogo ljudi kao ovog ponedjeljka. Što je svakako dobar znak za hrvatsku gastronomiju.