U petak 15.ožujka počeo je 18. Tjedan restorana. U ovom izdanju Tjedna restorana nema Dubrovnika, Opatijske rivijere ni Istre (osim jednog restorana u Puli). U Zagrebu u Tjednu restorana ne sudjeluje gotovo ni jedan gastronomski važniji restoran.
U prvim sezonama Tjedna restorana gosti su za 100 kuna mogli jesti čak i u Esplanadinom Le Bistrou, ili u Apetitu u Jurjevskoj koji je u ono vrijeme spadao među najpopularnije hrvatske restorane. Danas je, pak, Tjedan restorana prilično neatraktivan. Evo zašto.
Prvo, ugostitelji su uočili da im se gosti, koji su zaista redovito punili lokale tijekom Tjedna restorana, kasnije ne vraćaju, što znači da Tjedan restorana nije ispunjavao svoju promotivnu svrhu. Drugo, Tjedan restorana gastronomski pretencioznijim restoranima donosi gubitak, jer je nemoguće pripremiti ručak ili večeru od tri slijeda za 100 ili 120 kuna, a zadržati visoku razinu pripreme hrane.
Prije desetak godina biftek i bijela riba bili su skoro dvostruko jeftiniji nego danas. Cijene su bitno porasle i nizu drugih sastojaka, osim piletine, svinjetine i sitne plave ribe, ili blokova davno smrznutih lososa i tuna iz opskrbnih centara. Ne postoji, dakle, ni jedan razlog koji bi motivirao ambicioznije restorane da sudjeluju u Tjednu restorana.
Tjedan restorana može se isplatiti jedino restoranima poput Mareda ili Gardena, koji ionako imaju široko prihvatljive cijene, pa u 100 kuna mogu ugurati troslijedni meni i računati da bi se neki od gostiju možda ipak mogli vratiti, jer im ti restorani i u svakodnevnoj ponudi nisu skupi. No, to su iznimke koje ne utječu na činjenicu da je Tjedan restorana već davno izgubio smisao.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.