Do prije godinu ili godinu i pol dana, u našim se supermarketima moglo kupiti vrlo dobrih vina u buteljkama s cijenom koja se kretala oko tridesetak kuna. Radilo se prije svega o etiketama velikih i pouzdanih proizvođača, kao što su Belje i Iločki podrumi, dok je apsolutni domaći bestseller, Lagunina Malvazija u prozirnoj boci, koštala od 35 do 39 kuna.
Buteljke dobrih vina za 30 kuna (i par kuna više za malvaziju) bile su iznimno važne jer su demokratizirale tržište i omogućile potrošačima da piju vrlo kvalitetna vina za masovno prihvatljiv novac. S vremenom je, međutim, cijela ta kategorija nestala zbog laganog rasta cijena. Vina koja su koštala tridesetak kuna, sada tipično koštaju 34,99 dok je Lagunina Malvazija došla do 45 kuna. Tridesetak kuna sada postoji samo na akcijama.
Budimo realni, te su cijene i sada korektne i znaju predstavljati vrlo solidne vrijednost za novac, pogotovo zato što neka od tih vina, poput Beljske graševine ili graševine Vezak, dobivaju visoka međunarodna priznanja.
Međutim, kupac u supermarketu, koji se ne razumije previše u vina, vjerojatno će si postaviti pitanje zašto da buteljku plati 35 kuna, kad litru vina od iste sorte grožđa, istog proizvođača, s istim ili vrlo sličnim nazivom i vrlo sličnom etiketom, može platiti 25 kuna?
Tu dolazimo do mogućnosti kanibalizacije, budući da mnogi kupci u supermarketu ne znaju kako se u bocama od litre najčešće nalazi puno inferiornije vino od onog u buteljki. No, pitanje eliminacije ili bitnog smanjivanja udjela boca od litre u ukupnoj proizvodnji, jedan je od strateških problema s kojima se naše velike vinarije još nisu suočile.
U svakom slučaju, bit će zanimljivo vidjeti hoće li se buteljke iz nove berbe Belja, Daruvara, Iločkih podruma i Lagune, zadržati na sadašnjoj razini cijena, ili će porasti za još koju kunu.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.