U srijedu su skoro svi hrvatski news portali prenijeli neobičnu ugostiteljsku vijest iz Pule. Naime, neki je čovjek u kafiću iz lanca Leggiero naručio kavu u sklopu akcije kava plus tost . Konobar mu je donio kavu i tost, a kad je rečeni gospodin komad tosta dao svom četverogodišnjem djetetu, konobar je dotrčao do njega, te je gostu objasnio da svoj tost ne smije s nikome davati, pa ni djetetu, nego da sve mora pojesti sam jer su takva pravila akcijske prodaje kave s tostom.
Gostu je sve to zvučao nevjerojatno i bizarno, pa je tražio voditelja kafića, koji je, međutim stao na konobarovu stranu. Novinari Glasa Istre, kad su doznali za ovaj zaista idiotski ispad, nazvali su upravu Leggiera u Zagrebu. Direktorica marketinga javno se ispričala gostima koje maltretiraju njihovi pulski konobari, uz dvije znakovite napomene. Gospođa je napisala da su već dulje vrijeme svjesni problema s osobljem u pulskoj poslovnici, te da su samo ove godine već pet puta objavili oglas za posao, ali da ne mogu dobiti kvalitetne zaposlenike.
Istog je dana objavljena također neobična vijest iz Bjelovara. Lokalni ugostitelji navodno kane uvesti bar jedan neradni dan za sve kafiće i restorane u centru grada, jer im nedostaje najmanje dvadeset konobara, a nitko se ne javlja na oglase za posao. Prije mjesec dana objavljeno je pak kako se jedan splitski restoran odlučio zatvoriti uoči sezone, jer nije mogao skupiti dovoljno osoblja.
Je li dakle, konobarska kriza u hrvatskom ugostiteljstvu definitivno eksplodirala? Čini se da je, za što postoji niz razloga. Prvo, svake se godine na moru otvori po četrdesetak i više hotela., što znači da potražnja za radnom snagom u ugostiteljstvu i turizmu stalno raste. Drugo, masovni odlasci u inozemstvo ispraznili su famozni slavonski bazen koji je sezonskim radnicima opskrbljivao jadranske hotele i restorane.
Treće, kvalitetnih konobara (ni kuhara) nema zato što su ugostiteljske škole u katastrofalnom stanju, a u njih se ionako najčešće upisuju oni učenici koji se nemaju gdje drugdje upisati. Kao što često naglašava Rudi Štefan, poslovi u ugostiteljstvu kod nas nemaju nikakav društveni ugled, što je katastrofalno i što hitno treba ispraviti. Četvrto, odraditi sezonu na Jadranu krvavi je posao, i fizički i psihički. I peto, zaista je bilo vrlo mnogo slučajeva kad su se hotelski menadžeri i vlasnici restorana i kafića nekorektno ponašali prema osoblju. Zbroj svih tih faktora doveo je do masovnog nedostatka radne snage u ugostiteljstvu, te do dramatičnog pada kvalitete usluge. Rješenje se zasad ne nazire.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.