Travanj i svibanj dobri su mjeseci za restorane s velikim kapacitetom. Restoranski vikendi u travnju i svibnju posvećeni su obiteljima koje, uglavnom u vrlo proširenom sastavu, obilježavaju prve pričesti i svete potvrde (firme) svoje djece.
Unatrag dvadeset godina proslava pričesti i firmi postala je značajan segment hrvatske potrošačke supkulture, koja se manifestira kako u potrošnji u restoranima, tako i u specifičnom obliku shoppinga (zlato, manja elektronika) kao i u oblačenju odraslih koje je često primjerenije svadbama nego dječjim vjerskim svečanostima. U svakom slučaju, idućih će vikenda tisuće ljudi, uključujući one koji inače ne jedu u restoranima, pohrliti u restorane. Evo na što bi trebali paziti.
Prvo, restoran mora biti dovoljno velik. Manji restorani najčešće nemaju dovoljno ljudi u kuhinji i servisu da bi stigli nahraniti puno gostiju u razumnom vremenu.Drugo, esencijalno je da restoran ima veliki i dostupni parking. Treće, bilo bi dobro da restoran raspolaže dječjim igralištem, osobito ako je riječ o pričesti. Djeci će poslije pola sata postati smrtno dosadno među roditeljima koji slave njihove prve sakramente.
Četvrto, nemojte tražiti gastro restoran, nego tek pristojan restoran s jednostavnom, zasitnom i široko prihvatljivom hranom. Gastro u Hrvatskoj , najčešće zbog logističkih razloga, nije za masovke, a i financijski će vas uništiti.
Peto, dogovorite meni s vlasnikom ili voditeljem restorana. Ako naručujete a la carte, nećete imati troškove pod kontrolom, a dio gostiju dugo će čekati hranu.
Šesto, ako vam je vino važno, pokušajte se dogovoriti s vlasnikom da donesete vlastito vino, pa makar platili corkage. U mnogim jednostavnim gostionicama izbor vina je također prejednostavan.
Sedmo, nikada nemojte pristati na otvoreno vino kuće. Masovke brojnim restoranima i hotelima služe da se riješe starih zaliha. Osim toga, pristanete li na otvoreno vino, ne možete biti sigurni je li vam restoran uvalio kosovsku graševinu koju je nabavio u diskontu za 20 kuna za pet litara, ili ste zaista dobili vino.
Osmo, pazite na porijeklo kolača. Većina jednostavnih restorana nisu osposobljeni za pripremu ozbiljnijih deserta, pa bi vas vlasnik trebao obavijestiti o stvarnom porijeklu kolača.
I deseto, kad dogovarate jelovnik, držite se čistih velikih i prepoznatljivih komada mesa. Osim ako baš dobro ne poznajete restoran, nikad ne znate što ćete dobiti u mljevenom mesu.
U Zagrebu srećom ima dovoljno restorana koji zadovoljavaju bar neke od ovih kriterija. U upmarket segmentu tu su svakako Okrugljak i originalni Rougemarin (oba imaju dječja igrališta), u roštiljskom velike gostionice poput Mareda (igralište) ili novotvorene Magazinske kleti pri staroj smokvi, dok je među restoranima opće prakse i prihvatljivih cijena izbor zaista širok; od Mostova u Radničkoj, preko Zelendvora do Gabreka u Samoboru.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.