Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

KFC je ostao bez piletine. Je li jednu od najvećih kriza u povijesti fast food industrije izazvalo pretjerano rezanje troškova?

kfc-nestasica

Četvrti najveći svjetski fast food lanac KFC, kojemu je jedina misija prodavati što više pohane piletine -ostao je bez piletine. Ovu nestašicu mediji proglašavaju jednim od najvećih prehrambenih skandala u povijesti, a KFC je pripisuje slomu u njihovu sistemu outsourcinga.Najviše su navodno zakazali dobavljači pilećih krilaca. KFC je kompanija s tržišnom vrijednosti od 23 milijarde dolara i 20,604 lokala u svijetu. Zbog nestašice piletine morali su privremeno zatvoriti više od dvije trećine svoje mreže, a još otvoreni lokali bore se s nabavom. Većina KFC-ovih lokala u Velikoj Britaniji je zatvorena, a fanovi se s cijelom situacijom na Twitteru zabavljaju pod hashtagom #KFCCrisis .

Ovakav zastoj nije baš uobičajen. Kriza je najgora u Velikoj Britaniji. KFC za sve okrivljuje svog novog distributera DHL koji u toj zemlji ima samo jedan distribucijski centar, koji nije bio registriran za distribuciju sirove piletine. KFC je godinama radio s kompanijom Bidvest, cijenjenim distributerom hrane. Sindikat GMB koji zastupa Bidvestove radnike, izjavio je da je DHL dobio ugovor jer je “podrivao” Bidvest dampirajući cijenu. Sindikat tvrdi i da je upozorio KFC da ugovorom s DHL-om riskira probleme u distribuciji. Rezultat cijele priče je gubitak 255 radnih mjesta u Bidvestu, zatvaranje njihovog distribucijskog centra i nestašica piletine. Kako komentira Guardian koji detaljno prati ovu priču, slom KFC-ove logistike još je jedan primjer utrke u snižavanju troškova i kulture outsourcinga u kojoj “nikoga nije briga za kupce i radnike.” Dok s jedne strane KFC zatvara lokale zbog nestašic piletine, s druge strane raži dobrotvorne organizacije kojima bi donirao tisuće tona viška piletine iz DHL-ovog neregistriranog skladišta u Warwickshireu. U srijedu su objavili da će možda morati i uništiti piletinu iz tog skladišta. Najavili su da će do kraja tjedna registrirati skladište kako bi mogli koristiti piletinu.

Logistika za opskrbu sirovom piletinom vrlo je precizan biznis. Od jaja do klaonice prođe oko 35 dana, većina pilića ubija se plinom, peruša, trančira na komade pogodne za maloprodaju i distribuira u skladišta gdje se čuva na kontroliranoj temperaturi, a onda u hladnjačama šalje u fast food lokale. U Velikoj Britaniji, gdje je kriza najveća, KFC prodaje oko 676 komada piletine godišnje i kupuje oko 450 tisuća pilića godišnje. Većina pilića uvozi se iz europskih zemalja, Brazila i Tajlanda. Koncentracija distribucije na jedno skladište, čini se, nije najbolje rješenje dok potražnja za KFC-jevim proizvodima eksponencijalno raste. DHL se dosad nije izjašnjavao o fijasku s KFC-jem. Ispričali su se zbog “nepredviđenog prekida.” Stručnjaci, pak, upozoravaju da je ovaj slučaj pokazatelj slabosti industrije masovne prehrane koja je postala previše kompartmentalizirana. “Henry Ford mogao je uzgajati krave za kožu na sjedalima svojih automobila, ali moderne kompanije su više kao nogometni timovi, sa specijaliziranim igračima u individualnim ulogama”, rekao je britanskim novinarima Richard Wilding, profesor upravljanja opskrbnim lancem na fakultetu menadžmenta Cranfeldu, “Kompanije se više ne natječu međusobno, nego se natječu sa svojim opskrbnim lancima.” Cijelu situaciju najbolje je iskoristio Buger King, koji je jednom razočaranom fanu KFC-ja ponudio besplatnu hranu za idućih godinu dana.

aqua-panna-sidebar

index

ulje-2021-naslovnica

aviation-gin

KFC je ostao bez piletine. Je li jednu od najvećih kriza u povijesti fast food industrije izazvalo pretjerano rezanje troškova?

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min