Plodine kod zagrebačkog Arena centra na prvi pogled izgledaju kao sasvim pristojan supermarket. U trgovinu se ulazi kroz odjel voća i povrća, na kraju prolaza desno nalaze se vitrine s mesom, u nastavku vitrine s gotovim jelima, vitrine s kruhom i na kraju police s posebnom hranom, integralnim žitaricama i sl. I na kraju radnog vremena sve police su pune, nema naguranih paleta i potrganih kartonskih kutija u prolazima. Bulk roba je uredno složena, a trgovina čista. To je prvi dojam. Pokušate li, međutim, napraviti konkretan i povoljan shopping u Plodinama, taj vam dojam neće pomoći.
Krenimo redom. Odjel s voćem i povrćem lijepo je dizajniran, s drvenim kašetama i osvijetljenim policama punima robe, ali te je robe vrlo malo i slaba je. Kelj je raspoređen u nekoliko kašeta, baš kao i mrkva, kupus, korjenasto povrće. To je više manje sve što prodaju, uz velike količine krumpira i češnjaka, one bezokusne tamnozelene GMO paprike, par vrsta salata, šenon, tikvice. Salata na umoru u ponedjeljak je bila na akciji po cijeni od 2,99 kuna. U tom obeshrabrujućem izboru ništa osim mladog kupusa nije izgledalo zaista svježe, a situacija s voćem je i gora. I ta se tema nastavlja kroz cijelu trgovinu. Cijela stalaža samo Nutella, od vrha do dna. Malo dalje, samo vanilin šećeri i prašci za pecivo, isti brend, isti proizvodi, pokušaj stvaranja dojma o dobroj snabdjevenosti trgovine. Treći set polica, ista stvar. Samo što ovoga puta možete birati između više vrsta industrijskih tjestenina i robnih marki, s korektnim izborom Barille na kraju police. Većinu asortimana u Plodinama čine strane robne marke među njima par korektnih, i prosječni hrvatski industrijski proizvodi. Prolazite kroz pune police Podravkinog konzerviranog povrća, Franckovih čajeva i kava, Zvijezdinih margarina, a onda se mjestimice pojave poznatije strane masovne marke poput Muttija, Bonduellea, Ciria, Galbanija, naglasak je kao i mnogim drugim hrvatskim supermarketima, na talijanskim proizvodima nižeg srednjeg ranga.
Ponegdje, u manjim količinama, Plodine drže malo bolje stvari poput Ahmad čajeva, džemova Bakina tajna ili malo boljih izdanja nekih talijanskih tjestenina. Hladnjaci s mesom puni su različitog mesa i čini se da ima izbora, drže i svježu Cromarisovu ribu, ali opet je riječ o robnim markama i lošem industrijskom pakiranom mesu koje preplavljuje supermarkete i ne želite ga kupovati osim u nuždi. Mesnica stvara nešto bolji dojam, s velikim telećim koljenicama, rebrima i junećim butovima u prvom planu, dok sirevi i suhomesnati proizvodi izazivaju umjerenu depresiju viškom parizera i hrenovki i premalim brojem boljih hrvatskih proizvođača poput Pisiniuma, čiji program je dobro zastupljen.
Smrznuti program i sladoledi izgledaju kao da je počela nova velika kriza, nekoliko hladnjaka s puno identičnih paketa koji samo pune police ali ne daju realan izbor, i opet se u moru mediokritetskih proizvoda pojavljuju neki skuplji strani masovni brendovi, pa birate između Ledovih sladoleda u velikim kutijama, skupih pakiranja Maxima i Bountyja i sladoleda koje pakiraju Plodine ili neobjašnjivo velikog broja smrznutih gotovih pizza i torti. Izbor tzv. zdrave hrane je neobično dobar, imaju sve vrste veganskih biljnih mlijeka i to od nekoliko proizvođača, više različitih integralnih žitarica od nekih specijaliziranih trgovina i dovoljan izbor specijalnih proizvoda za osobe s problemima prehrane. Izbor pića je vrlo loš, nekoliko najmasovnijih whiskeya, rumova i dosta groznih domaćih žestokih pića, dok je izbor vina očajan.
Plodine se predstavljaju kao trgovina koja kupcima želi ponuditi najbolju vrijednost za ograničeni budžet, uglavnom u domaćim proizvodima, ali njihova ponuda ničim ne odražava činjenicu da se u rangu maloprodajne cijene od 30-50 kuna u Hrvatskoj može nabaviti dovoljno pristojnih vina da ne moraju prodavati etikete koja ne opravdavaju ni cijenu od 25 kuna. Izuzetak su tek korektan izbor vina Iločkih podruma i poneka boca beljskih i istarskih vina. U višim kategorijama vina situacija je ista.
Kupovina u Plodinama iskustvo je koje vas neće ničim iritirati niti vrijeđati, ali one ne ispunjavaju funkciju koju su preuzele na sebe. Plodine izgledaju kao trgovina koja samo pokušava što efikasnije preživjeti i više ne mari za definicije. Iako nude jako velika pakiranja osnovnih proizvoda poput brašna, i raspon artikala od vrtnog programa do opreme za automobile, one nisu ni pravi supermarket ni diskont. Niti je izbor robe i brendova u Plodinama dovoljan da zadovolje sve relevantne grupe kupaca, niti su cijene dovoljno niske da opravdaju rudimentarni izbor i osrednjost proizvoda. Izgleda da su jedina stvarna kvaliteta ove trgovine efikasni i ljubazni ljudi koji je održavaju u gotovo besprijekornom fizičkom stanju.
PLODINE
Vice Vukova 2, Zagreb
◦ VANJSKI IZGLED 3/5
◦ UNUTARNJE UREĐENJE +3/5
◦ IZBOR HRANE I PIĆA-2/5
◦ VRIJEDNOST ZA NOVAC -3/5
◦ OSOBLJE 4/5
◦ ZADOVOLJSTVO KUPOVANJA 2/5
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.