Švicarski Nestle proda je sav svoj biznis s čokoladom talijanskom Ferreru, proizvođaču Nutelle, za 2,8 milijardi dolara. Direktor Nestlea Mark Schneider potvrdio je odluku u izjavi za Reuters.
Nestle je prodao čokoladu iz dva razloga. Prvi je da biznis u Americi ne ide dovoljno dobro, Nestle je najveća svjetska kompanija za hranu široke potrošnje, ali njihove čokolade u SAD-u su tek četvrte po prodaji, iza Hersheya, Marsa i Lindta. Drugi razlog je generalna Nestleova strategija pomicanja prema zdravijoj hrani i ovo je prva velika prodaja koju će Schneider voditi u sklopu te strategije. S druge strane, Amerika je zahvaljujući Nutelli, postala glavno Ferrerovo izvozno tržište. Riječ je kompaniji koja je još uvijek u obiteljskom vlasništvu i već nekoliko godina traži način da skalira prodaju u Americi. Zato su prije Nestleovih čokolada kupili Ferrara Candy Company, najvećeg američkog konditora koji ne proizvodi čokolade. Nakon integriranja Nestleovih čokolada, Ferrero će postati treći po veličini svjetski proizvođač čokolada.
Nestle je čokoladu počeo proizvoditi još 1880. Čokoladni biznis Nestleu je zadnjih godina donosio svega jedan posto prometa. Ova prodaja je izazvala veliku medijsku pažnju, ali Nestle već neko vrijeme postupno napušta junk food i okreće se nutricionizmu, zdravlju i wellnessu. Zato su na čelo kompanije i doveli Schneidera, iskusnog menadžera iz zdravstvenog industrijskog sektora. Analitičari vjeruju da će se Nestle nastaviti rješavati slabijih brendova kroz joint venture, kao što su 2016. napravili sa sladoledom, kad su ušli u joint venture s britanskom tvrtkom R&R. Idućeg partnera vide u Hersheyu, koji je u Americi već vlasnik Nestleovih KitKat čokoladica.
Prehrambene multinacionalke danas su u slabijem položaju nego prije desetak godina. Trpe veliki pritisak brzog rasta nišnih i upstart brendova poput Kinda, sporo reagiraju na nove potrebe tržišta, ne uspijevaju osvojiti mlađe kupce i odgovoriti rastući trend održivosti, zdravlja i transparentnosti. Kupci se okreću alternativnim slatkim snackovima poput nut-barova, ili premium brendovima poput Lindta. Nestleova odluka da čokolade zamijeni vitaminima i dodacima prehrani ima dosta jaku financijsku logiku, koja stoji i iza njihove aktualne ponude za kupnju njemačkog Mercka. Osim što tržište vitamina i suplemenata raste brže od konditorskih proizvoda, marže su na njemu bitno veće. Nestle je lani za Atrium, proizvođača vitamina kojeg je kupio, platio 2,3 milijardi dolara na godišnji promet od 700 milijuna dolara, dok je Ferrero za čokolade koje imaju promet od 900 milijuna dolara platio 2,8 milijardi dolara, s tim da je ta procjena na gornjoj granici cijene. Vrijednost globalnog tržišta čokolade procjenjuje se na 102,3 milijarde dolara. Američko tržište prema podacima Euromonitora ima udjel od 19 posto. Vrijednost mu održavaju kupci koji redovito jedu slatkiše i sve češće kupuju one skuplje i kvalitetnije, dok promet pada jer se masa kupaca odlučuje za zdravije alternative. Stanje ne olakšavaju ni brige zbog posljedica globalnog zagrijavanja koje bi mogle pogoditi plantaže kakaovca u ekvatorskom pojasu. Dok Kind i slični brendovi ubrzano rastu, najveći tradicionalni igrači poput Ferrera, moraju što prije naći odgovor na velike promjene u svijetu čokolade.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.