Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Božić je, koliko god to neobično zvuči, za hrvatske supermarkete još uvijek djevičanska zona

Za ovaj bi Božić Hrvati trebali potrošiti oko 12,5 milijardi kuna, što je najveći iznos od 2008. godine. Velik dio tog novca potrošen je u supermarketima na hranu i piće. Svi smo svašta nakupovali, pa smo od te silne hrane krenuli vrijedno kuhati večere za Badnjak i ručkove za Božić. I super je što sami kuhamo: od već gotove božićne hrane dostupni su nam tek dimljeni losos, sirevi i oni ne baš dobri bakalari na bijelo iz raznih teglica, pa francuske salate i još nekoliko sličnih bazičnih jela.

Na Zapadu se, međutim, sve moguće opcije božićnih večera i ručkova već dugo prodaju u supermarketima. Čini nam se da se tu radi o neizbježnom, novom eksploatacijskom području za hrvatsku supermarketsku industriju. Britanski magazin Olive ovih je dana dodijelio nagrade za najbolje božićne specijalitete iz supermarketa.

Evo kako božićna ponuda hrane u supermarketima zaista izgleda ( iako ne mislimo da je to nužno dobro).

Oliveovu nagradu za Najbolji božićni kolač dobio je šest mjeseci odležani Snowflake Christmas Cake robne kuće Marks and Spencer, s jakim okusima marcipana, voća i alkohola, koji košta 20 funti i teži 1,6 kilograma.

Nagradu za Najbolje božićne kanapee osvojili su islandski mini sufle sa starim cheddarom, dok se posebno preporučuju Marks and Spencerove kozice u tempuri.

Asda i Marks and Spencer podijelili su prvo mjesto u kategoriji Najboljeg Christmas puddinga bez glutena, dok je Asda pobijedila u konkurenciji za Najbolje predjelo, s klasičnim francuskim Coquilles St.Jacques punjenim jastogom.

Već pečena i glazirana šunka tvrtke Co Op Glazura od naranče i meda) osvojila je titulu Najbolje božićne šunke iz supermarketa, a košta tek osam funti (oko 70 kuna) za 750 grama.

Izbor magazina Housekeeping  dodatno svjedoči o širini ponude gotove božićne hrane u britanskim supermarketima. I u ovom izboru prevladava Marks and Spencer, koji je pobijedio u kategoriji Najbolje smrznute purice, s proizvodom koji se zove British Oakham Turkey Crown, punjenjem od svinjetine, kadulje i luka sa špekom. Moramo primijetiti kako je opis ove purice koja košta 27 funti, dulji od opisa jela u Michelinovim restoranima s dvije zvjezdice.

Waitrose je proglašen Najboljim prodavačem dimljenog lososa s Chestnut Smoke Salmonom, dok je Sainsbury pobijedio među Najboljim stiltonima. I tako dalje, i tako dalje…

Ako se, dakle, veći dio hrvatske scene supermarketa ne okrene prema diskontnom sektoru, samo je pitanje vremena kad ćemo i puricu i mlince  i brudet i sarme, pa i buzaru od dagnji, luksuzne kolače da ne spominjemo (barem vizualno luksuzne), moći kupiti uredno zapakirane, gotove ili polugotove u samoposluživanjima.

s-pellegrino-simboli-laterali
alh-rotschild-HR-300x300px
vinski-izvjestaj-2018-naslovnica
ULJE2018-NASLOVNICA
VON BARF_Banner_300x250-01 FINAL

aviation-gin

Božić je, koliko god to neobično zvuči, za hrvatske supermarkete još uvijek djevičanska zona

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min