Ovo bi mogao biti jedan od glavnih trendova iduće godine. Jestivo cvijeće već ne neko vrijeme posvuda, u restoranima, barovima, cafeima. Čini se da posebna aromatika i slatkoća cvijeća može doprinijeti svakom jelu i piću, a proizvodnja se uhodala O vizualnoj privlačnosti da ne govorimo.
Prahovi ljekovitih i tradicinalnih jestivih biljki nisu ništa novo, ali iduće bi godine iz kategorije super fooda mogli naveliko preći u ozbiljnu gastronomiju. Maca, matcha i kakao predvode trend. Iznimna hranjivost i zanimljivi, komplicirani okusi ovih prahova prirodno su zanimljivi chefovima. I mogu se koristiti u doslovno svim teksturama.
Što su funkcionalne gljive i po čemu su posebne nije posve jasno. Ovaj izraz uvriježio se kao komercijalna oznaka za posebne vrste gljiva koje su se koristile uglavnom u alternativnoj medicini. To su gljive poput reishi, chage ili cordycepsa, koje se u raznim prahovima i kapsulama mogu nabaviti u većini ljekarni i trgovina zdravom hranom. Novost je to što ove gljive naveliko ulaze u gastronomiju, ne samo kao dobrodošao nutricionistički dodatak, nego kao nositelji novih zemljanih, kremastih, tostiranih okusa koji stvaraju izvrsne kombinacije s drugim namirnicama. Stručnjaci nas uvjeravaju da gljive još možemo puno istraživati, posebno njihovu potencijalnu ulogu u prehrani. Dok čekate rezultate, ne isključujte mogućnost da bi vam idući omiljeni napitak mogla postati kava s gljivama. Funkcionalnim.
Konačno,. Bliskoistočne kuhinje, jeruzalemska, sirijska, libanonska, turska, marokanska…prebogata su riznica okusa i mješavina utjecaja. Melase od nara, za’atar, harissa, snažne juhe od pečenih patlidžana, sve vrste kruhova, svježe sezonsko povrće, pite od sira i smokava…bliskoistočna kuhinja neiscrpna je, raznolika i bogata poput kineske. I mnogi njezini tradicionalni sastojci, naša su lokalna hrana. Vrijeme je da se bolje upoznamo.
Naša potreba za transparentnošću, za točnom informacijom o porijeklu i načinu uzgoja hrane koju jedemo, odavno je promijenila prehrambenu i restoransku industriju. Od iduće godine, sve će otići korak dalje. Internet je toliko olakšao informiranje kupaca, a interes za proizvodnju hrane toliko raste, da neki restorani i uzgajivači emitiraju live video izvještaje s farmi s kojih dolaze njihovi bifteci, a količina informacija koju neki chefovi daju o porijeklu i načinu pripreme svakog elementa na svojim tanjurima dovoljni su za kratki studij agronomije. Odličan trend, koji bi idućih godina trebao samo jačati.
Biljni bifteci koji izgledaju i imaju okus kao pravi, veganski sushi u kojemu se od rajčice izrađuju komadići koji neodoljivo podsjećaju na tunu, krvavi burgeri od soje, bogate dimljene kobasice od povrća koje na slijepom kušanju redovito prolaze kao mesne, napredni proizvođači hrane u suradnji sa znanstvenicima stvorili su posve novu kategoriju hrane, high-tech imitacije životinjskih proteina za ljude koji iz zdrastvenih ili svjetonazorskih razloga ne mogu jesti meso. Iako nam izgledaju egzotično, ovi proizvodi nisu odgovor na neke nove ili neobične potrebe kupaca, već izravna posljedica tehnološkog napretka. Da smo znali kako ih proizvesti u ovoj kvaliteti, odavno bi bili na policama supermarketa.
Još jedna kategorija za koju se čini da je stoljećima prisutna, ali tacos tek u zadnje vrijeme postaju zaista masovni trend, ponajprije zahvaljujući stanovitoj preobrazbi koju su prošli s razvojem modernih street food restorana. Tacos dobivaju nov forme i nove okusne profile. Imamo tacose s juhama, u salatama, pa i slatke tacose sa sladoledom i voćem. Praktičnost, kombinacije okusa i divno šarenilo, ovo će jelo zasigurno lansirati uz bok hamburgerima.
Recikliranje smo savladali. Sada je vrijeme za napredniji pristup, izbjegavanje stvaranja otpada u kuhanju. Ta je filozofija, traženje načina pripreme kojima će se namirnice iskoristiti u potpunosti, dobio je ime root-to-stem, jer nakon što smo prihvatili kuhanje kojim se iskorištavaju svi dijelovi životinja, vrijeme je da naučimo pametnije koristiti biljke. Ovo je najvažniji trend koji će rasti idućih godina.
Normalno, nakon 20 godina mekih izvorskih voda, trebamo i neki okus i teksturu. Tržište premium i superpremium voda vrtoglavo raste. Toliko, da su kupci masovno odlučili zaboraviti na upozorenja o štetnosti gaziranih pića i sve više traže mineralne, slane, efervescentne vode koje oživljavaju hranu. Hedonizam ili zdravlje, možda ne mora uvijek biti isključivi izbor.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.