Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Oliviero Toscani upravo je predstavio novu berbu svojih vina OT

toscani-g

Ako vam kažemo vina Ot vjerojatno vam neće puno značiti. Ako vam kažemo Oliviero Toscani, sigurno hoće, posebno ako tome dodate United Colors of Benetton. Legendarni talijanski fotograf i dizajner koji je 80-tih i 90-tih s najneobičnijeg mjesta, jumbo plakata šarenog talijanskog modnog brenda, artikulirao i nametao društvene i političke teme, danas je vinar. Toscanijevi plakati, časopis Colors i nebrojeni editorijali obilježili su dvije dekade u kojima se formirao velik dio fenomena današnjeg vremena. Od prava homoseksualaca i manjina, migracija, rasizma, borbe protiv ultrakonzervativaca, novog pacifizma, feminizma…Toscani je bio u centru rasprave. Ali za njega je danas vino najvažnija stvar na svijetu. Sa sinom Roccom na brdima komune Casale Marittimo tri kilometra od Bolgherija, u provinciji Pisa osnovao je vinariju Ot.

Toscani u vinogradima uzgajaju uglavnom syrah, netipičnu sortu za to područje. Novu berbu i novu etiketu nedavno su predstavili u Milanu. “Ne želim raditi vina za sprovode nego za krštenja. I samo crvena, ne volim mjehuriće. Vina se rade svjetlom, a kod nas u Toscani svjetlo je spektakularno”, objasnio je fotografskim rječnikom Toscani talijanskom portalu De-gustare. Njihova najbolja vina Ot su cuveei u kojima dominira syrah, uz cabernet franc, petit verdot i teroldego koji su zasadili zadnji. Ot se proizvodi u 10.000 boca godišnje, druga linija Quadratorosso u 20.000 boca i odležava uglavnom u inoksu, a ulazno vino Toscani, poznato po svježini i pitkosti, proizvode u 50.000 boca godišnje.   

Oliviero Toscani kaže da je vinariju odlučio napraviti jer se zaljubio u terroir. Još 60-tih, u posthipijevskoj fazi, kupio je kuću u Casale Marittimo. Kuća do 80-tih ije imala vodu ni struju, a kasnije su je preuredili u pravo poljoprivredno imanje s konjima, kravama, maslinikom i pogonom za proizvodnju maslinovog ulja. Proizvode moraiolo, frantoio, leccino, pendolino i maurino.

Toscanijevi ikonografski plakati

Nakon što su razvili proizvodnju maslinovog ulja, počeli su razmišljati o vinima. Naručili su studiju tla u vinogradima i na temelju nalaza odlučili koje će sorte posaditi. To što su se odlučili na syrah, umjesto na sangiovese ili merlot koji dominiraju u tom kraju, smatraju vizijom za budućnost. Vinariju su postavili uspomoć NBA lige talijanskog vinarstva: glavni konzultant bio je Angelo Gaja, vinograde je podigao Paolo Curtaz, a glavni enolog je jedan od najcjenjenijih u Italiji, Attilio Pagli.

Vinogradi se nalaze na spektakluarnom položaju, u amfiteatru koji gleda na more s 350 metara nadmorske visine, na crvenoj zemlji. Njihovi vinogradi su u gotovo istoj mirkoklimi kao čuveni vinogradi na Bolgheriju, i vina imaju moćno tijelo i raskošne okuse tog terroira. Svi maslinici i vinogradi su u biodinamičkom režimu, a nedavno su syrah počeli odležavati u amforama i uskoro će lansirati svoj prvi rose. Ot 95 posto svojih vina izvozi, glavna tržišta su Njemačka, Belgija, Rusija, SAD i Azija. “Vina ne radimo da bismo pričali o tradicijama ovoga mjesta”, naglašavaju Oliviero i Rocco Toscani “Već da bismo poticali suživot. Volimo biti za stolom s prijateljima, piti s njima. Vino mora biti radost. I naravno, želimo proizvoditi vina visoke razine”. 

Foto/©olivierotoscanistudio

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.